– Povilai, komandai vadovaujate jau 6-ąjį sezoną. Kuo šie metai yra ypatingi?
– Pirmiausia komanda paaugo savo infrastruktūra ir, kas svarbiausia, atsirado daugiau galimybių studentams. Visgi, esam Kauno technikos kolegijos komanda, tad pirmiausiai ir orientuojamės į tai, kaip paruošti kuo geresnius inžinierius, suteikti jiems daugiau patirties, skirtingų žinių.
Pasidžiaugti galiu net keliais dalykais. Pirmiausia, šiemet įkūrėme teisėjų komandą, kuri leis į autosportą pažvelgti plačiau iš kito perspektyvos taško. Galbūt labiau suprasti saugumo aspektus, savanorystės, bendruomeniškumo principus.
Taip pat kartu su „Baltic Carting Academy“ „paleidome“ savo kartingų komandą. Nors su kartingais dirbome jau kelerius metus, tačiau juos tik prižiūrėdavome, ruošdavome lenktynėms kitų komandų kartingus. Dabar turėsime savo komandą, kuri pati ruoš kartingus, o po šio atsakingo ir sunkaus darbo, kaip ir pridera, turės galimybę su jais startuoti čempionate ir visą nuo A iki Z nešti atsakomybę ant savo pečių.
Šios dvi naujos veiklos leis pasiūlyti daugiau alternatyvių kelių link profesionalaus autosporto inžinieriaus profesijos. Mūsų klubo nariai matys dar platesnę autosporto virtuvę ir ugdys didesnę meilę veiklai. Kuo mes labai džiaugiamės.
– Sezono pradžioje kalbėjote, kad turite labai daug ambicijų. Kaip sekėsi įgyvendinti užsibrėžtus tikslus? Ar viską spėjate?
– Taip, ambicijų turėjome ir dar turime tikrai daug. Ugdome inžinierius, aptarnaudami profesionalias komandas, patys dalyvaujame varžybose, organizuojame autosporto renginius, vystome „KTK Akademiją“, o dar prijungėme ką tik minėtas teisėjų ir kartingų komandas. Veiklos tikrai daug, kaip ir pačių iššūkių.
Tenka pripažinti, kad kartais galbūt ne viskas gaunasi taip idealiai, kaip mes norime, ar ne viską dar spėjame padaryti. Tačiau rezultatais esame patenkinti. Kopdami į antrą sezono pusę, matome, kad rezultatai geri, nors iššūkių ir buvo. Visgi, tai yra visiškai natūralu, nes daugelį dalykų darome pirmą kartą, tad visko žinoti negalime, o išmokti reikia laiko.
Tačiau mūsų sunkus darbas tikrai duoda vaisių. Vienas svarbiausių dalykų, kad dėka visų šių veiklų, dabar vietoje keliasdešimties naujokų kasmet, šiemet jų galės prisijungti kur kas daugiau ir visi tikrai turės ką veikti, kur išbandyti ir atrasti save.
– O kaip sekėsi „Aurum 1006 km“ varžybos? Ar daug iššūkių jūsų laukė?
– Taip, bene, svarbiausias metų tikslas buvo startas šiose varžybose. Mūsų nuomone – viskas pavyko 110 procentų. Abu startavę automobiliai užėmė antrąsias vietas savo klasėse ir tai tapo mūsų pirmaisiais podiumais tokio lygio varžybose, nors dalyvaujame tik antrus metus. Rezultatai galima sakyti įspūdingi, turint omenyje resursus ir tai, kad esame studentai ir vis dar augame.
Žinoma, buvo ir gedimų. VW GOLF automobilyje net buvome priversti keisti pavarų dėžę. Šiam darbui atlikti užtrukome tik valandą ir 10 minučių. Juokaujame, kad jei atvažiuoji į servisą atlikti tokios procedūros, tai gali užtrukti ir visą savaitę, o čia mūsų inžinieriai susitvarkė per valandą.
Nors tą dėžę buvome prieš varžybas perrinkę ir tikrai ji buvo paruošta 100 procentų, tačiau kartais nutinka force majeure ir kažkokia detalė neatlaiko. Tačiau gedome ne mes vieni, o labai daug komandų. Tiesiog toks tai sportas ir ilgas nuotolis visada padaro savo. Tam mes ruošiamės beveik visus metus ir turime tikrai ypatingą gerą inžinierių komandą, kuri dirba idealiai ir ja be galo pasitikime.
– Ar šiemet komandai buvo kažkas naujo ir netikėto šiose varžybose?
– Asmeniškai man ir labiau patyrusiam BMW ekipažui netikėtumų buvo mažiau, nes mes visą tai jau buvome matę praėjusiais metais, turėjome šiek tiek patirties ir tam ruošėmės. Smagu, kad pavyko pasiekti pasikeitimo pituose rekordą ir tai darėme per 19 sekundžių. Praėjusiais metais keliomis sekundėmis buvome lėtesni.
Bet labiausiai pasidžiaugti norėčiau GOLF ekipažu, kurį sudarė visi komandos naujokai ir pasiekė tokį gerą rezultatą. Tai tik dar kartą parodo, kad dirbame tinkame linkme ir jau nesame žalia komanda autosporte. Per palyginti trumpą laiką galime tinkamai pasiruošti profesionaliai vairuoti ir kokybiškai konkuruoti su daug galingesniais bolidais trasoje.
– Ar jau turite planų kitam sezonui? Ar kitamet grįšite į „Aurum 1006 km“ varžybas?
– Tikrai dar grįšime į ilgo nuotolio varžybas. Rimtai galvojame apie gamyklinį sportinį automobilį, kuris mums leistų pakilti į kitą lygį. Taip pat tai duotų neįkainojamos patirties mūsų inžinieriams, kurie galėtų prižiūrėti visiškai kitokią techniką ir kaupti jau aukštesnės kartelės patirtį.
Šiame sezone toliau koncentruojamės į žiedo sezono užbaigimą. Čia kaupiame patirtį, kurią pritaikysime ateinančiame sezone. Galiausiai reikia ruoštis rudeniui, nes ką pasidarysime dabar, to nereikės atlikti studentiškai skubant per paskutinę naktį. Startuoja ir nauji mokslo metai, taigi prie mūsų vėl prisijungs daug naujokų. Taip pat laukia ir mums labai svarbi veikla su Lietuvos moksleiviais – „KTK Akademija“. Veiklos ir planų tikrai daug.
– Užsiminėte, kad vienas svarbiausių dalykų yra nauji „KTK Racing Division“ nariai. Gal trumpai pasakytumėte, ką gauna prie komandos prisijungęs naujokas? Kokie jo pirmieji žingsniai?
– Naujokų visada sulaukiame labai daug. Manau, esame žinoma, jaunatviška ir patraukli komanda. Studijų kolegijoje metu suteikiame unikalią galimybę išbandyti autosportą net tiems, kurie anksčiau nieko bendro su juo neturėjo.
Pirmaisiais mėnesiais mūsų naujokų laukia daugiau teorijos ir kiek mažiau praktikos. Per teorines paskaitas stengiamės supažindinti su autosportu, saugumo svarba, šios srities marketingu ir inžineriniais veiklos aspektais. Turime nemažai ir kontrolinių, ir testų, kad patikrintume mūsų naujokų žinias, lygį ir motyvaciją.
Jei žmogus domisi – lieka autoklube. Tada galima sakyti, prasideda įdomioji dalis. Pamažu žmonės specializuojasi skirtinguose komandos segmentuose, renkasi, kas jiems labiausiai patinka. Vis labiau užsiima praktiniais dalykais. Su antraisiais metais atsiranda ir dalyvavimas varžybose – taip tampama pilnaverčiu komandos nariu.
Visada svarbu turėti motyvaciją, užsispyrimą ir norą semtis žinių. Ne tik praktinių, bet ir teorinių. Reikia suprasti, kad profesionaliu inžinieriumi ar pilotu netapsi per pusmetį ar per metus. Tam reikės investuoti daug savo laiko ir bemiegių naktų, tačiau jei yra aistra šiam sportui, tai viską atperka emocijos trasoje ir niekas laiko, praleisto garaže, neskaičiuoja.