Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šiauliuose – rekordinės 9 val. ištvermės varžybos kartingais: atkakli kova vyko iki paskutinių sekundžių

BACIUNAI 9HRS SODI WORLD SERIES ištvermės kartingais varžybose pasiektas Batijos šalių rekordas.
9 valandų ištvermės varžybos kartingais Bačiūnų kartodrome
9 valandų ištvermės varžybos kartingais Bačiūnų kartodrome / Luko Bartkaus, Mindaugo Narsevičiaus nuotr.

Balandžio 21 d. Šiauliuose, viename iš didžiausių Lietuvoje Bačiūnų Drift&Go kartodromų, vyko originalios 9 valandų ištvermės varžybos kartingais. Tokio tipo renginį jau trečią kartą organizavo „Drift&Go“ kartodromo įkūrėjai.

„Tokio formato kartingo lenktynes labai mėgsta tiek profesionalūs sportininkai, tiek kartingų entuziastai visame pasaulyje, todėl prieš trejus metus nusprendėme jas rengti ir Lietuvoje“, – sako šių lenktynių organizatorius ir kartodromų „Drift&Go“ direktorius Martynas Balčiūnas.
Tik paskelbus oficialią registraciją į lenktynes akimirksniu užsipildė visos planuojamų 24 komandų vietos ir užsiregistravo net 103 dalyviai.
„Sulaukėme net trijų komandų iš kaimyninės Latvijos. Tai yra visų laikų Baltijos šalių rekordas tokio tipo varžybose.

Tai rodo, kad per pastaruosius kelerius metus komandos supranta, kokios aukštos kokybės yra šis renginys. Galime pasidžiaugti ir didžiuotis savo profesionaliais mechanikais – varžybose neturėjome nė vieno, net ir menkiausio gedimo! Juolab, kad tokiose ištvermės varžybose mechanikams tenka itin didelis krūvis – didžiausia padėka jiems už puikų darbą“, – kalba varžybų organizatoriai.

Lenktynėse galėjo dalyvauti komandos, kuriose – ne mažiau nei 3 ir ne daugiau nei 6 vairuotojai, o minimalus dalyvių amžius – 14 metų. Renginiui ruoštasi ypač atsakingai: galingiausiuose prancūzų gamintojo Sodi RT8 13AG ir SODI RT10 13AG nuominuose kartinguose įrengta svorio balansavimo sistema skirtingiems vairuotojams, jie komplektuojami su reguliuojamais pedalais ir sėdynių sistemomis, kad būtų galima pasiūlyti maksimalų komfortą net ir labai įvairaus ūgio vairuotojams.

Komandos kartus traukė burtų keliu, o lenktynių metu kiekviena komanda turėjo keisti juos 13 kartų. Tai leido išvengti net ir nedidelių variklių skirtumų, galinčių turėti galutiniams varžybų rezultatams. “Galime pasidžiaugti, kad buvome įvertinti dalyvių, ir girdėjome kalbant, kad niekada neteko matyti tokių lygių kartingų, nes tai yra dažnas iššūkis kitiems kartodromams“, - sako Martynas Balčiūnas.

Kalbant apie sportinius reglamentus, buvo patvirtinta lenktynių strategijų laisvė, kuri apėmė vairuotojų keitimų prievolę, tačiau kiekvienas užsiregistravęs vairuotojas 9 valandų lenktynėse vienoje sesijoje negalėjo važiuoti ilgiau nei 55 minutes.

Renginys prasidėjo vienos valandos rytinėmis treniruotėmis, kad vairuotojai galėtų susipažinti su trasa. Tuomet du komandos vairuotojai važiavo du kvalifikacinius važiavimus, kurie buvo sumuojami. Šis skaičius lėmė komandų poziciją starte. 9 valandų lenktynių pradžia buvo skelbiama 11.00 val.

Verta paminėti ir vieną įdomiausių akimirkų – įspūdingą lenktynių startą, duotą mojant žaliai vėliavai Le Mano stiliumi: vairuotojai turėjo bėgti per trasą į savo kartingus, kurie stovėjo kitoje pusėje.
Pasak renginio organizatorių, 103 vairuotojų, suskirstytų į 24 komandas, suteikė gyvybę įspūdingoms lenktynėms.

„Kova buvo įspūdinga – dėl prizinių vietų varžybų dalyviai kovojo iki paskutinės lenktynių sekundės“, – prisiminė M. Balčiūnas.
Pirmąją vietą užsitikrino komanda „Motvers.lv“, kurioje buvo Andrejs Laipnieks, Kaspars Ritums, Krišs Jaunzemis, Harijs Cirulis iš Latvijos, bet tai nebuvo lengva pergalė, nes visą laiką lyderiavusi komanda „Kartingų klubas Šiauliai“, kurią sudarė Orestas Burgaila, Rolandas Kaa ir Grantas Kareckas, po intensyvaus tempo lenktynes baigė vos 5,396 s atotrūkiu nuo nugalėtojų.

Paskutinė lenktynių valanda buvo ypač azartiška – 4 pirmaujančios komandos, kurios per visas varžybas atlikus 12 privalomų vairuotojų ir tiek pat kartingo pakeitimų, finišo liniją pasiekė viename rate. Dėl pirmos ir antros vietos kovojantys latviai bei lietuviai pabaigė lenktynes įveikdami 458 ratus, o dėl trečiosios vietos kovojančios komandos „LMJ Racing“ (Laimonas Starkevičius, Matas Grytė, Jokūbas Kaminskas, Linas Volungevičius) ir „KartLive Senoliai“ (Vytautas Leįčiauskas, Darius Macas, Linas Rutkauskas) lenktynes baigė įveikdamos po lygiai 456 ratus. Tik keliasdešimties sekundžių skirtumas „LMJ Racing“ komandai lėmė 4 vietą.

Lietuvos įskaitoje podiumu pasidalino jau minėtos trys lietuvių komandos: „Kartingų klubas Šiauliai”, „KartLive senoliai“ ir „LMJ Racing“.

Varžybų direktorius buvo patyręs teisėjas, ir įvairių kartingo varžybų organizatorius iš Latvijos Uldis Galdins.

Nors varžybos ką tik baigėsi, organizatoriai jau dalinasi ir ateities planais. Tad kartingo sporto gerbėjai turi ko laukti.

„Yra skambus posakis, Dakaras baigėsi, Dakaras prasideda.” Su komanda jau planuojame 12 valandų ištvermės varžybas, kurias planuojame surengti 2024 m. rugpjūčio pabaigoje. Pažadame, kad viskas bus tik dar geriau. Nepasikeitęs liks tik komandų limitas – dalyvauti galės tik 24“, – žada organizatoriai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų