21-erių beveik 2 metrų ūgio panevėžiečio nuopelnus pripažino ir FIA – tarptautinė automobilių federacija, pavadinimu „S.Juodviršis perrašė istoriją“ papuošusi savo ataskaitą apie praėjusį savaitgalį vykusį Europos kartingo čempionato KZ2 klasėje finalą.
Žingsnis po žingsnio
Simas sportinę karjerą pradėjo palyginti vėlai – devynerių. Profesionalią kartingo sporto lenktynininko licenciją galima gauti sulaukus vos šešerių metų.
Sportiškas ir agresyvus Simo važiavimo stilius lėmė, kad jau pirmajame savo sezone jis laimėjo Lietuvos čempionatą jauniausioje „Raket Micro“ klasėje. Vėliau buvo pergalių vis galingesnėse klasėse ne tik Lietuvos, bet ir Pabaltijo šalių bei Lenkijos čempionatuose. Pagaliau – pergalė Europos čempionate.
Komandos nuotr./Simas Juodviršis |
S.Juodviršis šiais metais tapo itin stiprios Italijos gamyklinės kartingo komandos „Energy-TM Corse“ nariu. Šioje komandoje yra dešimt skirtingų klasių kartingais lenktyniaujančių sportininkų.
Komanda, anot Simo, yra labai draugiška ir linksma, joje nėra nesveikos konkurencijos. Lietuvis šioje komandoje turi bene mažiausiai patirties, todėl jo pergalė Europos čempionate buvo didelis netikėtumas.
Bus ir pasaulio čempionas?
Tokio intensyvaus sezono kaip šis S.Juodviršis dar niekada neturėjo – jis dalyvauja Vokietijos kartingo čempionate bei WSK lenktynių serijoje. Po pergalės Europos čempionate lietuvis ilsėjosi tik dvi dienas – laukė Vokietijos čempionato etapas.
S.Juodviršio klasėje užsiregistravo 132 dalyviai. Lenktynės vyko itin permainingu oru, todėl lenktyniauti teko tai ant sausos, tai ant šlapios dangos. S.Juodviršis po kvalifikacijos pusfinalių važiavimų starte stovėjo dešimtas. Po šio pusfinalio priešininkai lietuvį praminė „lietaus karaliumi“, nes per lietų jis greitai išsiveržė į pirmą vietą ir jos nebeužleido.
Komandos nuotr./Simo Juodviršio savaitgalis Italijoje |
Finalas irgi nebuvo lengvas. „Lenktynių komisaras nusprendė, kad visi turi startuoti su sausai dangai skirtomis padangomis. Startuoti pirmam buvo labai sunku, nes daugelyje vietų trasa dar buvo drėgna, – pasakojo S.Juodviršis. – Tačiau vėliau trasai pradžiūvus jau kontroliavau situaciją, stebėjau, kas darosi už manęs, ir vis didinau atotrūkį nuo priešininkų.“
Apie tolimesnę sportinę karjerą sportininkas kalba nenoriai – viskas priklauso nuo rėmėjų.
„Kaip ir kiekvienas lenktynininkas, savo ateitį matau F-1. Manau, tai kiekvieno lenktynininko svajonė“, – išduoda svajonę S.Juodviršis.
Lenktynininkų yra, pinigų – ne
Lietuva išaugina perspektyvių lenktynininkų, tačiau aukšto lygio varžyboms pritrūksta pinigų.
Žilvinas Oškutis 2002 m. Europos kartingų čempionate ICC klasėje liko dešimtas. Vėliau bandė dalyvauti įvairiose formulių lenktynėse, tačiau sportinė karjera nutrūko, nes nepavyko surinkti pakankamo biudžeto.
Kazimieras Vasiliauskas yra kol kas daugiausiai užsienio arenose pasiekęs Lietuvos žiedinių lenktynių atstovas. 2007 m. jis užėmė 5 vietą Europos kartingų čempionate, 2009 m. jis buvo antras formulės „Palmer Audi“ čempionate, o 2010 m. liko ketvirtas prestižinėse „Formulės-2“ lenktynėse. Tačiau ir jam teko baigti sportinę karjerą, nes nepakako biudžeto kopti aukštyn.
Deividas Jocius 2009 m. jau buvo sukirtęs rankomis su „Citroen Junior WRC“ komanda, beliko tik pasirašyti sutartį, tačiau užgriuvo finansinė krizė ir rėmėjai iš Rytų Europos atsitraukė.
Rėmėjai – tik iš idėjos
Remti automobilių sportą yra labai brangu. Lietuvos įmonėms reklamuotis užsienio trasose neapsimoka, o tokių prekės ženklų, kuriems būtų įdomi Vakarų Europos rinka mūsų šalyje, tiesiog nėra.
Kol jaunuoliai lenktyniauja kartingais, jų biudžetus sugeba „patempti“ dosnesnius rėmėjus turintys sporto klubai. S.Juodviršį remiančio automobilių sporto klubo „RKV“ vadovas ir savininkas Vitalijus Gudzenko (nuotr.) ir pats lenktyniauja kartingais. „Galbūt tai yra mano neįgyvendinta svajonė, todėl padedu Simui, – sakė V.Gudzenko. – Reklama šiuo atveju neturi jokios prasmės, tai tik idėjinis rėmimas.“
Komandos nuotr./Simo Juodviršio savaitgalis Italijoje |
„RKV“ sporto klubas apmoka visas S.Juodviršio išlaidas. Per metus jų susidaro apie 700 000 litų. Iš jų 400 000 litų klubas sumokėjo Italijos kartingų komandai, kuriai S.Juodviršis atstovauja. Į šią sumą įeina mechanikų ir inžinierių paslaugos bei pati moderniausia technika ir tinkama jos priežiūra.