Varžybų pradžią aptemdė žūtis
155-ame greičio ruožo kilometre britų lenktynininką be sąmonės rado lenkas Jakubas Przygonskis. Jis iškvietė medikus ir ėmė gaivinti kolegą. Lenktynininkas nedelsiant buvo nuskraidintas į ligoninę, bet jau pakeliui ėmė stoti jo širdis.
Medikai padarė viską, ką galėjo, bet nepraėjus nė valandai nuo avarijos buvo konstatuota mirtis. Statistiškai kas dešimtas maratono dalyvis turi šansą atsidurti medikų rankose dėl traumų, tad mirtys – gana retos.
Pirmauja favoritai
Pirmame greičio ruože greičiausias automobilių klasėje buvo Nani Roma, jam įkandin sekė lenkas Marekas Dabrowskis.
Tarp motociklininkų į priekį išsiveržė jaunasis britas Samas Sunderlandas, tačiau jam tik simboliškai pirmauti leido patyręs lenktynininkas Marcas Coma, kuris atsiliko tik 34 sekundes.
Lietuviai gavo 100 valandų baudą
„TAEM Group“ ekipažas šiandien tvarkėsi formalumus po šeštadieninio incidento Abu Dabyje. V.Žala ir S.Jurgelėnas po pietų atvyko į Qasr Al Sarab, kur persikėlė „Abu Dhabi Desert Challenge“ lenktynių štabas ir bivuakas.
Mechanikai suremontavo „Toyota Hilux“ pažeidimus ir po technikos komisaro įvertinimo lietuviams buvo leista tęsti varžybas. Teisėjų kolegija nusprendė perkelti „TAEM Group“ ekipažą iš Pasaulio taurės įskaitos į nacionalinę. Už praleistą šios dienos etapą lietuviai gavo 100 valandų baudos.
Koją pakišo klastingas smėlis
Po intensyvaus lietaus dykumoje pasikeitė dangos specifika. Po puriu viršutiniu sluoksniu dabar slypi kieta danga. Tą patvirtino pirmą greičio ruožą įveikę dalyviai. Kopos viršūnėje anksčiau ekipažas smėlį galėjo tiesiog nustumti ir jis lengvai nuslysdavo į kopos apačią, o dabar, po lietaus, drėgną smėlį kasti tenka tarsi formuojant laiptus.
Organizatoriai perspėjo dalyvius, kad smėlio kietumas gali turėti ir rimtesnių pasekmių. Ypač tuomet, kai automobilis atsitrenkia į kopą ar smėlio kauburį.
Dėl neįprastai kieto smėlio vienas iš dalyvių šiandien buvo išgabentas į ligoninę. Jam konstatuotas kompresinis stuburo slankstelio lūžis. Tokią pačią traumą prieš ketverius metus šiose varžybose buvo patyręs ir Saulius Jurgelėnas.
Išgelbėjo atsargumas
Kai kurie dalyviai tokiai smėlio būklei buvo pasiruošę. „X-Raid“ komandos šturmanas Andreasas Schulzas po pirmos dienos finišo sakė, kad prieš startą, lyg nujausdamas, įsidėjo kur kas didesnį kastuvą.
Stephano Schotto šturmanas tvirtino, kad toks sprendimas būtų prajuokinęs komandos vadovus, tačiau susidūrus su kietu smėliu, būtent gigantiškas kastuvas ir papildomi paklotai po ratais leido duetui sugaišti „tik“ 17 minučių.
Lietuvių lauks 270 kilometrų
Balandžio 7 dienos greičio ruožas nusidrieks 270 kilometrų smėlynais ir kopomis. Iki greičio ruožo lenktynininkai turės įveikti 125 kilometrus asfaltu. „TAEM Group“ ekipažas preliminariai startuos 10 valandą vietos laiku.
„Didžioji dalis greičio ruožo nėra techniškai labai sudėtinga. Dažniausiai važiuosime slėniais tarp kopagūbrių. Nors smėlis ir klampus, bet nebus labai daug pervažiavimų per kopų keteras. Paskutinė dalis po 3 kontrolės taško bus labai sunki. Laukia aukštos kopos. Bus nelengva“, – komentavo „TAEM Group“ ekipažo šturmanas S.Jurgelėnas.