Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skandalas „Formulėje-1“: „Mercedes“ bandymų tyrimas perleistas tarptautinei automobilių sporto federacijai

Po daugiau nei tris valandas trukusio nagrinėjimo Monako GP lenktynių teisėjai nusprendė nesiimti jokių sankcijų prieš, varžovų teigimu, neteisėtus bandymus po Ispanijos GP atlikusią „Mercedes“ komandą, spręsti šį klausimą perleisdami Tarptautinei automobilių federacijai (FIA).
„Pirelli“ padangos
„Pirelli“ padangos / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Išklausę ir surinkę informaciją teisėjai parašys ataskaitą FIA, kuri gali iškelti šį klausimą Tarptautiniame triubonole“, – skelbiama arbitrų, tokiu sprendimu patvirtinusių lenktynių Monte Karle rezultatus, pranešime.

Protestus pateikė „Ferrari“ ir „Red Bull“

Primename, kad prieš sekmadienio lenktynių startą „Ferrari“ ir „Red Bull“ komandos pateikė oficialius protestus, apkaltindamos konkurentę pažeidus „Formulės-1“ Sportinio reglamento 22 straipsnį, kuriuo uždrausti bet kokie bandymai sezono metu, išskyrus jaunųjų lenktynininkų treniruotes ir aerodinamikos mėginimus važiuojant tiesia linija.

„Mercedes“ komanda, pasitelkusi pagrindinius savo pilotus Nico Rosbergą ir Lewisą Hamiltoną, per tris dienas Barselonos trasoje įveikė 1000 kilometrų. Bandymų tikslas buvo „Pirelli“ kvietimu išbandyti naujo modelio padangas.

Italų kompanijos teigimu, remiantis „Formulės-1“ padangų tiekimo sutartimi, ji turi teisę esant poreikiui pakviesti bet kurią komandą privačiai išbandyti jos produkciją. „Ferrari“ ir „Red Bull“ teigimu, tokia teisė negali turėti viršenybės prieš Sportinį reglamentą.

Kaltinamoji „Mercedes“ buvo ne pirmoji komanda, pakviesta išmėginti padangų, tačiau vienintelė tai darė naudodama šių metų bolidą. „Ferrari“ po Bahreino GP taip pat dirbo Barselonoje, tačiau tuomet naudojo 2010 m. automobilį, kaip tai ir reglamentuota taisyklėse.

„Mercedes“: mes net nežinojome, kokias padangas bandėme

„Mercedes“ atstovai, savo ruožtu, tikina prieš bandymus atsiklausę FIA, tačiau nėra aišku, ar organizacija buvo informuota, kad treniruotėse ketinama naudoti 2013 m. modelio bolidą.

„Bandymai buvo tiksliai tai, ko pageidavo „Pirelli“. Jie davė mums aiškias instrukcijas, ką turime daryti“, – gynėsi komandos vadovas Rossas Brawnas.

„Mes žinome, kad jie ruošia naujas padangas lenktynėms Kanadoje, tačiau mes nežinome, kurios iš bandytų padangų bus tos, kurias jie atsiveš į Kanadą. Bandomos padangos nebuvo tiksliai identifikuotos. Mes negalėjome nieko žinoti, jos buvo pažymėtos tik kodais.“

„Tai nebuvo slapti bandymai. Nežinau, iš kur kyla tokie kaltinimai – bandymai juk buvo „Pirelli“. Pati „Pirelli“ turėjo skleisti informaciją, o ne mes – tai buvo jų bandymai.“

„Pirelli“ jau dvylika mėnesių prašė komandų padėti jiems, niekas jiems negelbėjo. Vyko didelė komunikacija tarp ekipų ir „Pirelli“, prašiusių jiems nuvažiuoti 1000 kilometrų.“

„Akivaizdu, kad Bahreine mes turėjome problemų su Lewisu, kurias tikrai norėjome išsiaiškinti, todėl pasiūlėme jiems padėti. Niekas kitas to nepadarė.“

„Red Bull“ nuomonė: buvo pažeistos taisyklės

Christianas Horneris, „Red Bull“ komandos vadovas, pateiktą protestą paaiškino nenoru taikstytis su taisyklių pažeidimu.

„Mes manome, kad tai yra taisyklių pažeidimas, todėl ir pateikėme protestą. Mes tiesiog norime aiškumo“, – pareiškė britas, „Mercedes“ sėkmę neteisėtais padangų bandymais aiškinęs tiek po kvalifikacijos, tiek po lenktynių.

„Manau, kad svarbu iškelti šį klausimą. Nemanau, kad esame vienintelė taip mananti komanda, tokia jau ši situacija. „Pirelli“ čia nekalta. Sutinka, kad „Pirelli“ reikia spręsti savo problemas. Bėda tai, kad tai, kaip tai buvo daroma, buvo neteisinga.“

„Ferrari“: jei tai leistina, prašysime bandymų pirmieji

Stefano Domenicali, vadovaujantis „Ferrari“, pažymėjo, kad jo komandai svarbu gauti taisyklių išaiškinimą bei, jei tai leistina, patiems surengti tokius pačius bandymus.

„Mes pateikėme protestą, nes tai vienintelis būdas gauti išaiškinimą dėl taisyklės, kuri kelia abejonių.“

„Mums nebuvo jokių abejonių, kad 2013-ųjų bolido, taip pat ir praėjusių dvejų metų bolidų, negalima naudoti sezono metu. Mes tiesiog norime išsiaiškinti, ar tai visgi galima.“

„Jei taip, tuomet mes pirmi iškelsime ranką ir darysime tą patį, nes „Ferrari“ visuomet siekė bandymų sezono metu tikrose trasose. Būtent dėl to norime išsiaiškinti situaciją.“

„Pirelli“: bandymai „Mercedes“ nesuteikė jokio pranašumo

Skandalo sūkuryje atsidūrusios „Pirelli“ autosporto vadovo Paulo Hembery patikinimu, „Mercedes“ dėl šių bandymų tikrai neįgijo jokio pranašumo.

„Kategoriškai ne. Tai visiškai nesusiję su įvykiais lenktynėse.“

„Tai visiškai normalu, kad mums yra leidžiama atlikti 1000 kilometrų padangų bandymų su bet kuria iš komandų. Pasaulio ralio čempionato sutartyje numatyta tokia pati sąlyga. Mes galime pasirinkti reprezentatyvų automobilį.“

„Mes jau esame tai darę anksčiau su kita komanda, mes paprašėme ir kitos atlikti tokį patį darbą.“

„Mes bandėme kitam sezonui skirtus sprendimus ir daug įvairių variantų. „Mercedes“ neturi žalio supratimo, ką mes iš tiesų bandėme.“

„90 procentų (bandytos produkcijos) buvo skirta kitam sezonui. Mes savo planus pakeitėme tik paskutinę akimirką.

Galima bausmė: sportinė ir daugiau nei vieno etapo apimties?

Jei „Mercedes“ komanda išties būtų pripažinta taisyklių pažeidimu, visiškai neaišku, kokios sankcijos jai būtų taikomos. „Ferrari“ nuomone, jos turėtų būti sportinės – komandos vadovo S. Domenicali žodžius galima interpretuoti kaip raginimą diskvalifikuoti varžovus daugiau nei vienam etapui.

„Tai įdomu, nes kai tai liečia Sportinį reglamentą, tikiesi konkrečios bausmės“, – sakė italas.

„Tai neturėtų liesti tik vieno lenktynių savaitgalio – tai didesnis dalykas. Nežinau, koks būtų sprendimas, nes nėra jokio precendento.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?