Šeštadienį Palangoje vykusiose šešioliktosiose „Eneos 1000 km“ lenktynėse į startą stojo 42 lenktyniniai automobiliai, tačiau drastiškai besikeičiantis oras lėmė, kad lenktynių finišo vėliavą būdami trasoje išvydo kiek daugiau nei du trečdaliai visų startavusiųjų.
Saulė, stiprus lietus, džiūstanti trasa, vėl prasidėjęs lietus ir vėl išdžiūvusi trasa sukėlė ne vieną incidentą trasoje, tačiau „Sparti reklama racing team“ komandai jų išvengti pavyko. Koją pakišo kitas dalykas – techniniai gedimai.
Technines problemas išsprendė
Nuotaikos nėra labai blogos, nepaisant to, kad finišavom ne ten, kur galėjom
„Čia yra metų lenktynės, bent jau mums. Įspūdžiai, žinoma, geri. Nuotaikos nėra labai blogos, nepaisant to, kad finišavom ne ten, kur galėjom“, – po finišo, dar neatslūgus emocijoms, kalbėjo patyręs komandos vairuotojas Almantas Sadauskas, 1000 km maratoną įveikęs jau šeštą kartą.
BMW 120d neišvengė techninių problemų. Komanda nemažai bėdų prisidarė, kai vieno ratų keitimo metu buvo nutrauktos ratus laikančios smeigės, vėliau sulūžo vadinamasis „kardano pakabinamas guolis“, o galiausiai kaprizus rodyti pradėjo pavarų dėžė – dingo antra ir trečia pavaros.
Lenktynininkai teigė, kad prieš lenktynes turėjo tikslą – patekti į greičiausiųjų dešimtuką bendroje įskaitoje ir tarp trijų greičiausių – dyzelinių automobilių klasėje. Tikslo pasiekti nepavyko, bet pamokų lenktynininkai gavo nemažai.
„Po šešių valandų mūsų tikslas, kurio siekėme, žlugo. Dešimtuke buvome, bet po šešių valandų prasidėjo techniniai nesklandumai ir turėjom spręsti tas problemas“, – sakė kitas komandos vairuotojas Rimas Cesiulis.
Jis nepamiršo padėkoti kelioms konkurentų komandoms, kurios padėjo susitvarkyti su užklupusiomis bėdomis – paskolino trūkstamas detales. Tai dyzeliniu BMW 335d važiuojanti „Rimo“ komanda ir „Rotoma racing“ su BMW M3.
Jeigu smeiges ir „pakabinamą guolį“ pasikeisti pavyko, tai pavarų dėžės keitimui nebuvo laiko – komanda paskutines lenktynių valandas važiavo be dviejų dažnai naudojamų pavarų.
Taktikos svarba
Šiemetinėse 1000 km lenktynėse itin daug lėmė komandų taktika. Oras buvo permainingas, tad komandos automobilių padangas iš „slick“ tipo į skirtas lietui turėjo keisti bent keturis kartus. „Sparti reklama racing team“ atrado kitą būdą – naudoti „semi-slick“ tipo padangas.
Su „slickais“ važiavau per lietų – tai buvo iššūkis.
„Šiandien sąlygos buvo ekstremalios. Su „slickais“ važiavau per lietų – tai buvo iššūkis. Automobilis turi didelį sukimo momentą, tad ant vandens su „slickais“ važiuoti žiauru. Jautiesi kaip ant ledo“, – prisiminė A.Sadauskas.
Jo teigimu, lietus kiek sulygina automobilių galimybes – mažiau svarbi tampa jų galia, o daugiau lemia vairuotojas. Jis teigė, kad važiavimas per lietų itin patiko, o ypač geras jausmas dyzeliniu BMW „pirmuku“ aplenkti dvigubai galingesnį BMW M3.
Pasak komandos lenktynininko, didelį pranašumą jiems suteikė „semi-slick“ padangų naudojimas. Jomis apautas automobilis ant visiškai sauso asfalto yra 3-4 sekundėmis lėtesnis viename rate, tačiau ant šlapios dangos – kur kas greitesnis.
„Semi-slick“ padangų naudojimas itin pasiteisino dėl to, kad trasa nemažą dalį iš visų 10 valandų trukusių lenktynių buvo drėgna – nei visiškai sausa, nei visiškai šlapia. Tokiu atveju „slick“ tipo padangų naudojimas yra labai pavojingas – tuo įsitikino „General Financing-Autopaslauga“ komanda, kurios pirmą vietą bendroje įskaitoje pražudė būtent „slick“ tipo padangų naudojimas esant ne visiškai išdžiūvusiai trasai. „Porsche 911 GT3 Cup“ vairavęs Sebastiaanas Bleekemolenas nesuvaldė automobilio posūkyje ir rėžėsi į trasą juosiančius blokus.
„Tai privalumas mažesnio galingumo automobilių. Ant džiūstančios trasos galingu automobiliu negali važiuoti tokiomis padangomis, reikia naudoti skirtas lietui, o mes galėjome naudoti „semi-slick“, – džiaugėsi pasiteisinusia taktikos gudrybe A. Sadauskas.
Jis teigė, kad daugiausia pozicijų komanda išlošė būtent lyjant lietui – tada, kai automobilio greičiui nemažą įtaką daro ne jo galingumas, o vairuotojo sugebėjimai.
Ateityje – ne vienos ilgų distancijų lenktynės
Trečiasis komandos vairuotojas Karolis Staniulynas teigė, kad „Sparti reklama racing team“ BMW bus galima išvysti dar ne vieneriose lenktynėse – šiemet laukia kelios ilgų distancijų varžybos Baltijos šalyse.
Vairuotojas teigė, kad apie kitų metų 1000 km lenktynes komanda dar nekalbėjo, tačiau faktas iš esmės aiškus – dalyvauti būtina. Dyzelinių automobilių klasėje dar yra ką veikti, o vairuotojai įsitikino, kad ir bendroje įskaitoje jų automobilis yra konkurencingas.
Šiais metais įgauta patirtis leido dar kartą įsitikinti, kad pirmos serijos BMW automobilis yra geras pasirinkimas ilgų distancijų lenktynėse. Jo privalumai ypač atsiskleidė ant šlapios dangos, kur puikiomis automobilio valdymo savybėmis stebėjosi visi lenktynininkai, tad apie pagrindinio įrankio lenktynėse keitimą kalbų nėra – BMW 120d dar ne kartą bus matomas varžybose tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje ar Estijoje.