Praėjo daugiau nei šimtas metų ir nedaug kas pasikeitė – dalyviai, kaip ir prieš šimtą metų, gali pasirinkti vieną iš keletos starto vietų, o nugalėtojais yra skelbiami tie, kuriems pavyksta važiuoti mažiausiai nuklystant nuo kelio knygoje nurodyto vidutinio greičio – stebintys Dakarą tokį patį lenktynių principą galėjo matyti klasikinių automobilių įskaitoje.
Tiesa, plačiau žinomas klasikinis ralis ir jo čempionatas dabar vyksta kiek kitokiu principu – čia dalyviai varžosi uždarytose kelio atkarpose ir visi startuoja bei finišuoja ten pat. Beje, Monte Karlo etapas visada būna pirmasis pasaulio ralio čempionato sezone, o po jo iš karto seka ir istorinių automobilių ralis, kurį stebėti ir išvyko automobilių sporto entuziastai Vytas Bilinskas ir Vytis Šliažas.
Jie 15min GAZAS ir 15min GAZAS „Facebook“ skaitytojams kasdien žada pateikti išskirtinius vaizdo siužetus, kuriuose bus galima išvysti ne tik lenktynių atmosferą, bet ir visus jų užkulisius.
Pakeliui Monte Karlo link pirmiausia reporterių duetas sustojo Vokietijoje, Štutgarte, kur aplankė „Porsche“ muziejų.
Šiais metais ralyje ir vėl plazdės Lietuvos trispalvė. Monte Karlo istorinių automobilių ralyje šiemet jau šeštąjį kartą startuosiantis Karolis Raišys pergalės sieks su 1961 metų gamybos „Jaguar MKII“, turinčiu 3,8 litro variklį.
Savo laiku tai buvo greičiausias sedanas pasaulyje, o jo gebėjimas 100 km/val greitį pasiekti per 8 sekundes sugėdintų net ir kai kuriuos modernius automobilius. Kelio knygą lenktynininkui skaitys tautietis Ovidijus Meilūnas.
Karoliui Raišiui šiose lenktynėse su „Jaguar“ jau buvo pavykę pasiekti puikius rezultatus. XK150 modeliu 2019-aisiais ir 2020-ais lietuvis nugalėjo seniausių automobilių klasėse ir bendroje įskaitoje užėmė 4-ą bei 9-tą pozicijas.