Žvelgiant tik į techninius duomenis, „Jaguar F-Pace SVR“ modelis neatrodo labai tinkamas mėgėjiškam automobilių sportui. 5 litrų, V8 tipo variklis su mechaniniu kompresoriumi išvysto net 550 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą. Tačiau prabangus visureigis sveria maždaug dvi tonas, o jo kėbulo ilgis apima 4 762 mm.
Visgi tai tikras sportinis automobilis, pasižymintis išskirtiniu stabilumu posūkiuose ir itin tiksliu valdymu. „Press ralyje“ tai realiomis sąlygomis įrodė prie „Jaguar F-Pace SVR“ vario sėdęs žurnalistas Ramūnas Fetingis – jis itin konkurencingoje „Press“ įskaitos galingiausių automobilių klasėje užėmė antrąją vietą, o tarp visų dalyvių buvo trečias.
Organizatorių paruoštos trasos tampa rimtu išbandymu net ir specialiai tam ruoštiems modeliams, o toks sportinio visureigio rezultatas tapo didžiausiu šių metų renginio netikėtumu.
Netikėjo, kad tai įmanoma
Kalbėdamas apie savo ir „Jaguar“ komandos pasirodymą šių metų „Press ralyje“, žurnalistas R. Fetingis sako, kad jį taip pat labiausiai nustebino „F-Pace SVR“ galimybės. Pašnekovas iš pradžių netgi neplanavo skaičiuoti laiko skirtumų iki artimiausių varžovų, tačiau po pirmos dienos buvo pats greičiausias iš visų dalyvių ir nusiteikimas pasikeitė. Žvelgiant iš šalies, kolegoms susidarė įspūdis, kad tarp lyderių įsitvirtinęs bene didžiausias ir sunkiausias visų varžybų automobilis paneigia fizikos dėsnius.
„Tai įspūdingiausias automobilis, kurį man kada nors teko vairuoti „Press ralyje“. Aišku, ankštose ir painiose slalomo aikštelėse su juo sukinėtis sudėtinga, tačiau gatvių lenktynes primenančiose trasose, kuriose buvo galima išvystyti didesnį greitį, mums nedaug kas galėjo prilygti. Šio visureigio galimybės mane tikrai nustebino gerąja prasme“, – nuostabos neslepia žurnalistas.
R. Fetingis atkreipia dėmesį, kad labai jaučiami sportiškiausius britų gamintojo modelius ruošiančio padalinio „Special Vehicles Operations“ (SVO) atlikti pakeitimai. Žurnalisto teigimu, galingiausias „F-Pace“ kardinaliai skiriasi nuo kitų šio modelio versijų.
„Tai visiškai kitoks automobilis – jame viskas pritaikyta dinamiškai valdyti. Efektyvesni stabdžiai, kitaip sureguliuota pakaba ir kiti inžineriniai sprendimai visiškai pakeičia jo charakterį. SVR yra labai svarbios raidės, nes jomis pažymėti automobiliai yra visiškai kitokie“, – pabrėžia daugkartinis „Press ralio“ laimėtojas.
Posūkiuose – ir ant dviejų ratų
„Jaguar F-Pace SVR“ yra dinamiškas visureigis, tačiau tai nėra vien asfalto keliams skirtas modelis. 218 mm prošvaisa suteikia geresnį pravažumą, nors autodromuose ir kartodromuose tai nėra privalumas.
R. Fetingis pripažįsta, kad staigiuose posūkiuose su borteliais (angl. „kerb“) ne kartą buvo pakilęs vienas arba netgi du automobilio ratai. Tačiau ir tokiose situacijose jis jautėsi užtikrintai.
„Reikėjo atsigriebti už laiką, prarastą sukinėjantis tarp kūgelių. Geriausias būdas tai padaryti – greitesniuose ir atviresniuose posūkiuose. Todėl teko ir per bortelius pašokinėti, važiuoti į orą pakėlus vieną arba du ratus. Stengiausi neviršyti savo galimybių ribos, nors žinau, kad šis automobilis gali ir dar daugiau“, – apie išskirtinius varžybų kadrus kalba žurnalistas.
„F-Pace SVR“ nuo daugumos specializuotų sportinių automobilių skiriasi tuo, kad greta dinamiškumo jame išlaikytas aukštas komforto lygis. „Press ralio“ greičio ruožus skiria nemenki atstumai, tad juos įveikdamas R. Fetingis galėjo mėgautis visais patogumais.
„Įsijungus „Eco“ režimą, sumažinamas variklio garsas, todėl niekas į automobilį neatkreips dėmesio. Sportinis visureigis tampa kasdiene transporto priemone. Gali nuvežti vaikus į darželį, o vėliau išvažiuoti į kokį vingiuotą užmiesčio kelią ir ten pasimėgauti vairavimu. Tai tarsi automobilis chameleonas“, – apie visureigio universalumą dėsto žurnalistas.
Vieni paskutiniųjų tokių automobilių
R. Fetingis liko patenkintas „Press ralyje“ pasiektu rezultatu ir automobilio galimybėmis, tačiau patį didžiausią įspūdį jam paliko benzininio V8 tipo variklio garsas. Anot žurnalisto, šiuo atžvilgiu „F-Pace SVR“ naujų automobilių rinkoje neturi sau lygių.
„Deja, tai paskutinis toks „Jaguar“ variklis, todėl žmonės, kurie yra tikri vairuotojai ir gali tai sau leisti, turėtų paskubėti. Greitai jie nebeturės tokios galimybės ir neaišku, ar ateityje dar bus gaminami bent jau panašūs automobiliai“, – sako pašnekovas.
Ypač konkurencingoje galingiausioje „Sport“ įskaitos automobilių klasėje kitam „Jaguar“ komandos nariui Karoliui Raišiui teko varžytis su pačiais greičiausiais šalies lenktynininkais. „F-Type“ kupė vairavęs britiškų automobilių entuziastas kovoje su šalies ralio meistrais ir žiedinių lenktynių profesionalais tik per plauką neužėmė trečiosios vietos. Iki nugalėtojų pakylos pritrūko kiek daugiau nei dviejų sekundžių.
„Išties puikiai leidome laiką, rezultato atidžiai nesekėme, o ir didelių ambicijų nugalėti neturėjome, tačiau antrosios dienos pabaigoje pamatėme, kad iki trečiosios vietos absoliučioje įskaitoje pritrūko 2,6 sekundės. Visuomet smagu, kai tarp dalyvių vyksta atkakli kova“, – apie varžybose praleistą laiką pasakoja K. Raišys.
Atsiskleidė visi privalumai
K. Raišio vairuojamo „F-Type“ variklio galia siekė 450 AG ir to visiškai užteko, kad ekipažas būtų konkurencingas rungdamasis su galingiausiais automobiliais. Lenktynininkas juokauja, jog pirmąją „Press ralio“ dieną jam netgi buvo gaila ne tokius galingus modelius vairavusių dalyvių, nes trasos buvo itin greitos.
„Pirmąją dieną akivaizdų pranašumą turėjo patys greičiausi automobiliai. Nenuostabu, kad atsiskleidė ir tikrieji mano vairuotos „Jaguar“ kupė privalumai. Antrąją dieną netrūko slalomo elementų, tačiau ir tose trasose galėjau sukinėtis pakankamai mikliai, o tai maloniai nustebino“, – sportinio modelio visapusiškumą įvertina pašnekovas.
„Jaguar“ komandą šių metų „Press ralyje“ iš viso sudarė keturi ekipažai. Antrąjį „F-Pace SVR“ visureigį „Press“ įskaitoje vairavo žurnalistas Žilvinas Pekarskas, o su „F-Pace“ modeliu „Sport“ įskaitoje varžėsi ir „Jaguar Land Rover“ rinkodaros projektų vadovė Baltijos šalyse Kamilė Dumčiūtė.