Tačiau labiau pasigilinus į patvirtintus ralio rezultatus galima pastebėti, kad juose dingsta ir daugiau Lietuvos ralio ekipažų, kurie neįtraukiami į bendrą „Talsi rally“ įskaitą. Iš 32 užsiregistravusių Lietuvos ekipažų į galutinę įskaitą neįtraukiami net 12 ekipažų, tarp kurių V. Švedas, M. Samsonas, R. Čapkauskas, D. Jocius, V. Žala, D. Notkus ir kiti.
Visą šią situaciją sutiko paaiškinti oficialus „Talsi rally“ sporto komisaras Arnas Paliukėnas.
Latviai aktyviai draudžia bioetanolį, nes jie turi labai blogų pamokų.
„Taip, patvirtintuose „Talsi rally“ bendros įskaitos rezultatuose nėra nemažo skaičiaus lietuvių. Pagrindinė priežastis – dalis lietuvių ekipažų naudoja bioetanolio degalus. Latviai aktyviai draudžia bioetanolį, nes jie turi labai blogų pamokų.
Dar 2014 metais būdamas LASF ralio stebėtoju, daug bendravau su priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos atstovais, budėjusiais ralio trasose, kurie mane patikino, kad jie neturi jokios galimybės kilus gaisrui ralio trasoje užgesinti bioetanoliu varomo automobilio. Tiesiog visos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, budinčios Lietuvos ralių trasose, neturi tokios medžiagos, kuri užgesintų užsiliepsnojusį bioetanolį.
Man asmeniškai bioetanolio kuro naudojimas Lietuvoje kelia išties didelį nerimą. Be to, gausu įvairių gandų apie šio kuro naudojimą dėl greičio, arklių gaudymo galioje, todėl Latvijoje siekiant išvengti tiek skaudžių nelaimių, tiek įvairių pranašumų siekimo, bioetanolio kuras yra draudžiamas“, – sakė pašnekovas.
Pagal Latvijos ralio taisykles, dalyvis naudodamas bioetanolio kurą, negali dalyvauti absoliučiai jokioje įskaitoje bei pretenduoti į apdovanojimus ir prizus.
„Pagal Latvijos ralio taisykles, dalyvis naudodamas bioetanolio kurą, negali dalyvauti absoliučiai jokioje įskaitoje bei pretenduoti į apdovanojimus ir prizus. Tai buvo aiškiai parašyta ir „Talsi“ ralio nuostatuose. Mes, ralio sporto komisarai, tiesiog papildėme nuostatus išlyga, kad dalyviai važiuojantys su automobilais, varomais bioetanoliu, gali gauti tik Lietuvos (tuo pačiu – ir Šiaurės Europos zonos) ralio įskaitų taškus“, – tęsė A.Paliukėnas.
„Taigi, oficialiuose „Talsi Rally“ rezultatuose, kuriuos parašais patvirtino ralio sporto komisarai, nėra nė vieno dalyvio, važiavusio bioetanoliu. Tačiau, ralio organizatorius Raimondas Strokšas, norėdamas asmeniškai pagerbti pirmus tris finišavusius ekipažus (būtent finišavusius, o nė užėmusius kažkokią oficialią kažkokios įskaitos vietą) savo nuožiūra, be kita ko, įteikė apdovanojimą ir V.Švedo ekipažui už tai, kad pastarasis ekipažas finišavo trečias. Tai buvo daugiau asmeninė padėka, o ne oficialus rezultato pripažinimas.
V.Švedas naudojo bioetanolio degalus, todėl jis gali būti klasifikuojamas tik Lietuvos ralio čempionato įskaitoje.
Lygiai taip pat kaip ir kiti 11 lietuvių ekipažų. Dėl tokios ralio organizatoriaus pozicijos ir kilo šurmulys dėl rezultatų.
Tad kaip ir parašyta oficialiuose rezultatuose – trečiąją vietą „Talsi rally“ užėmė Dominykas Butvilas, o ne V.Švedas“, – situacija išdėstė specialistas.