24 val. truksiančios lenktynės startavo šeštadienį 16 val. Lietuvos laiku (14 val. Portugalijos). Finišavo tuo pat metu sekmadienį.
„Gera Dovana RD Signs-Šiauliai“ pasrodė labai solidžiai – netgi po gaisro, kilusio šeštadienį, iš 20-tos pozicijos bendroje įskaitoje pakilo į P6. O GTX divizione ilgą laiką netgi pirmavo. Tačiau, likus pusantros valandos iki 24 val. lebktynių finišo, neatlaikė generatorius. Beje, jis kaprizus rodė ir po gaisro, tačiau veikė.
Deja, kai finišas buvo pasiekiamas ranka, technikai turėjo ardyti automobilį, keisti generatorių. Tam sugaišo gerą pusvalandį. Todėl galutinė lietuvių vieta bendroje įskaitoje – 6-ta, o GTX klasėje – 2-a.
Žemiau tekste rasite lenktynių eigos svarbiausius momentus. Juos galite sekti ir 15min GAZAS FB paskyroje.
Trasa labai techniška ir reljefiška. Plačiau apie tai kalba pilotai filmuotuose reportažuose žemiau, teksto pabaigoje. 4653 m trasą sudaro 15 posūkių ir daugybė pakilimų-nusileidimų. Kai kurios įkalnės – „aklos“.
Lenktynes stebėkite tiesiogiai:
Lenktynių eiga
Finišas. Lietuvos komanda įveikė 659 ratus. Lyderio CP Racing Mercedes (GT3 klasė) – 718 ratų. Solidus „Gera Dovana RD Signs-Šiauliai“ pasirodymas ir netgi bendroje įskaitoje užimta rekordiškai aukšta vieta – P7. Kitos 24 val. lenktynės Barselonoje rugsėjį, o kitą savaitgalį laukia Palangos gintarinis pragaras.
Likus 1 val. technikai pakeitė generatorių ir vėl išleido Lambo į trasą. Žinoma, pirmoji vieta jau nepasiekiama, „Leipert“ išsiveržė į priekį 14 ratų, tačiau antrąją poziciją GTX pogrupyje šiauliečiai laiko savo rankose.
Nuotaikai pakelti – naktinis filmukas iš „pitų“:
Likus 1:35 val. lietuvių „Lamborghini“ nustojo veikti generatorius! Automobilis sustojo, CODE60 ir, panašu, prarasta pirmoji vieta GTX pogrupyje. Labai apmaudu.
Likus 2:30 val. iki finišo lietuviai išsaugo lyderystę GTX pogrupyje Ta proga siūlome pasižiūrėti interviu apie konkurentus, darytą dar prieš startą šeštadienį:
Likus 2 val. – CODE60. Tuo pasinaudoję lietuviai keičia pilotus. Paulius Paškevičius sėda prie vairo ir bandys įtvirtinti lyderystę GTX pogrupyje – „Leipert“ kol kas atsilieka 6 ratais. Tad „Gera Dovana RD Signs-Šiauliai“ dar turės galimybę stoti pilti degalų ir keistis pilotams. Žinoma, daug kas priklauso nuo situacijos trasoje – tam geriau išnaudoti CODE60, jei pasitaikytų proga.
Likus 4:25 val. (Portugalijoje išaušo rytas). Šiauliečiai po nakties pakilo į P6 bendroje įskaitoje, o GTX pogrupyje pirmauja, išlaikydami persvarą prieš amerikiečių komandą „Leipert motorsport“ ir jau gerokai atsiplėšę nuo BMW M Motorsport bei techninių nesklandumų patyrusius „Vortex V8“ ! Beje, rytą konkurentus iš „Leipert“ ištiko ta pati bėda, kuri lietuvius nugąsdino vos startavus šeštadienį – degalinėje užsiliepsnojo ant automobilio išsilieję degalai. Laimei, ugnis sutramdyta. Lietuvių Lambo vakarykščio gaisro video rasite žemiau.
Kas nutiko per naktį?
Pilotai po keletą valandų tarpuose tarp važiavimų miegojo palapinėje šalia vilkiko. O technikai bandydavo nusnūsti po 15-30 min., jei trasoje veiksmas vykdavo pagal planą.
Komandos strategai ir technikos vadovai beveik nebuvo prigulę, nors boksuose sustatytos sudedamos lovelės. Jie nuolat sekė konkurentų veiksmus bei (nuotoliniu būdu) stebėjo automobilio būklę tokiomis pragariškomis sąlygomis.
Štai smulkmena, bet kritiškai svarbi. Pastebėję staigiai mažėjantį oro slėgį kuriame nors rate (dažniausiai kairiajame), informuodavo pilotą, kad jis turi skubiai grįžti į boksus. Tokiu būdu būdavo užbėgama už akių didesniems nuostoliams, kai sprogusi padanga sugadina automobilio sparną ar pridaro kitokių nuostolių.
Likus 13 val. (Portugalijoje – 1 val. nakties). Paulius Paškevičius ratu lenkia „Leipert“ komandą dėl labai objektyvios priežasties – varžovai keitė pilotus. Lietuviai amerikiečius bando pranokti ne tiek greičiu, kiek geresne taktika. Vartoti mažiau degalų ir ištempti ilgesnes pamainas (stintus). Naktį tai pavyko, o ryte sugrįš karščio banga ir degalų sąnaudos vėl didės. Įkaitus orui ima virti benzinas, todėl vairuotojų pamainos trumpėja daugiau nei 30 proc. (bake reikia prieš pylimą palikti bent 30 l.).
Likus 16:20 val. prasideda lenktynės visiškoje tamsoje – Algarvės trasa neapšviesta.
Lietuvos komanda iki sutemų važiavo puikiai. Jei ne tas gaisras, būtų dar aukščiau, bet šiuo metu bendroje įskaitoje pakilo į P7 (o incidento metu buvo P20), klasėje GTX – kol kas P2. Svarbu, kad „Gera Dovana RD Signs-Šiauliai“ aplenkė „BMW M Motorsport“ komandą ir lipa ant kulnų pagrindiniam konkurentui viso sezono serijoje – „Leipert“.
„Pavyko labai sėkmingai įsipilti degalų. Mano pamainos metu baigėsi benzinas, užsukau į degalinę, pradėjome pilti degalus ir prasidėjo CODE60. Taigi galėjome įsipilti daugiau benzino, nei BMW, kuris jo mažiau ir naudoja. Taip pakilome į antrą vietą GTX pogrupyje“, – džiaugėsi Audrius Butkevičius.
Svarbu, kad naktį kiek atslūgo pragariškas karštis. Kol važiuoja Nicola, kita dalis komandos pilotų prigulė palapinėje atokvėpio.
O štai kaip lietuviai kovoja su karščiu:
Likus 20:15 val. atėjo metas sėsti prie vairo Pauliui Paškevičiui. Lietuviai jau P14 bendroje įskaitoje. GTX – kol kas lieka P3. Beje, Paulius vejasi WRX žvaigždę Andreasą Backerudą – Audi R8 LMS GT4 (Nr. 499, Lion Speed by Car Collection Team).
Likus 20.45 val. iki finišo – lietuvių konkurentai „Vortex“ vėl turi problemų, patyrė avariją. Taigi trečia vieta GTX klasėje lietuviams kol kas garantuota. Bet prieš akis – dar didžioji lenktynių dalis. Be to, šiauliečiai neslepia, kad yra nusitaikę aukščiau, konkuruoti su patyrusia „Leipert“ komanda (žalias Lambo Nr. 710).
Likus 21 val. prie vairo sėdo latvis Arturs Batraks, o Nikola keliauja poilsio. Šiauliečiai kol kas išlaiko trečiąją poziciją GTX pogrupyje ir telpa į P17 bendroje įskaitoje iš 23 automobilių. Turint omeny, kad po gaisro buvo iškritę iš dvidešimtuko, tai – geras rezultatas.
Likus 22 val. iš 24 val. trasoje sprogo ir pagrindinių lietuvių konkurentų „Leipert“ Lambo galinė padanga. Siaubingai karšta. Trasoje sustojo kitas konkurentas – „Vortex“. CODE60, oranžinis Vortex V8 vežamas į garažą. Nicola Michelon tęsias pasirodymą su šiauliečių Lambo.
Nuvažiavus 40 min. – pirmoji avarija („Porsche 911“ Nr. 91, Herberth Motorsport) ir CODE60.
Pirmasis išbandymas lietuviams po 35 min.: Audriui sprogo padanga. Ko gero, dėl alinančio karščio. Sėdus prie vairo Nicolai, jau degalinėje pildant degalus, persipylus benzinui, ant įkaitusio paviršiaus jis užsidegė. Tačiau technikai greitai užgesino liepsną. Tačiau teisėjai užlaikė automobilį, norėdami įsitikinti, kad jis nepažeistas.
Audrius sustojo degalinėje papildyti degalų. Komanda karštyje taupo jėgas, todėl prie vairo sėda Nicola Michelon – prie karščių kiek labiau įpratęs italas.
Pirmąją pamainą (valandą) ir lenktynes pradėjo Audrius Butkevičius pilnu degalų baku (110 l). Benzino geriausiu atveju pakaks valandai. Pragariškas karštis – bake likus 30 l benzino, jis ima virti ir automobilis trūkčioja.
Lenktynių pradžioje lietuviai važiuoja P9 bendroje įskaitoje ir P2 GTX pogrupyje paskui „Leipert Motorsport“ Lambo.
Komandos sudėtis
Komandai „Gera Dovana RD Signs-Šiauliai“ atstovauja jos įkūrėjas Audrius Butkevičius, Lietuvos kartingų čempionas ir žinomas pedagogas Paulius Paškevičius bei du legionieriai: Nicola Michelon (Italija) ir Arturs Batraks (Latvija).
Turnyrinė lentelė
Šį savaitgalį „Gera Dovana RD Signs-Šiauliai“ yra vienintelė Lietuvos komanda, lenktyniaujanti šios tarptautinės serijos lenktynėse. GTX pogrupyje šiauliečių varžovai – „Leipert Motorsport“ (Lamborghini Huracan ST), „Vortex V8“ (Vortex 1.0), „BMW M Motorsport“ (BMW M4 GT4 Concept).
Sezono turnyrinėje lentelėje GTX pogrupyje (greičiausias yra GT3) 1-2 vietas po lenktynių Mugello, Spa ir Hockenheime kol kas dalijasi šiauliečiai ir „Leipert“. Vos tašku atsilieka „Vortex“. Todėl kova labai įtempta.