„Subaru Gravel 2018“ antrame etape – dalyvių antplūdis ir lenktynės iki sutemų

Viena aktyviausių automobilių bendruomenių Lietuvoje – „Subaru Klubas“ ir toliau tęsia tradicijas rengti lenktynes žvyro trasoje. Jau dešimtą, jubiliejinį sezoną skaičiuojantis „Subaru Gravel“ renginys šiemet sulaukė ažiotažo – į varžybas „Versmės“ autokroso trasoje atvyko daugiau nei 60 dalyvių. „Subaru Klubas“ patvirtino, kad toks dalyvių skaičius yra rekordinis.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Andriaus Tubiaus nuotr.

Legendinė „Versmės“ trasa daugeliui jau yra pažįstama, tačiau visi norintys su posūkiais susipažinti artimiau, tą padaryti galėjo dar iki varžybų. Renginio organizatoriai likus dviem dienoms iki renginio dalyvius pakvietė į „Simuliatorių akademiją“, kurioje buvo galima išbandyti virtualią trasą ir įsiminti posūkius bei jų įveikimo trajektorijas.

Šios varžybos – jau antrasis „Subaru Gravel 2018“ varžybų serijos etapas. Pirmasis taip pat buvo surengtas „Versmės“ trasoje. Kaip ir pirmame etape, taip ir šįkart dalyvių laukė puikiai paruošta trasa. Dienos eigoje danga buvo tvarkoma bei laistoma, taip sukuriant idealias ir saugias sąlygas lenktynėms.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Visas gausus dalyvių būrys buvo suskirstytas į klases pagal vairuojamus automobilius. Taip pat atskiroje klasėje galėjo varžytis ir moterys. Dalyviai trasą turėjo įveikti tris kartus, kiekvieno važiavimo metu jiems reikėjo kuo greičiau apsukti tris ratus. Taip pat papildomi du ratai visiems dalyviams buvo skirti susipažinimo su trasa metu.

Šios varžybos patrauklios tuo, jog kiekviena klasė turi numatytą starto laiką ir jam atėjus įveikia visus savo važiavimus iškart. Tokiu formatu užtikrinama, kad lenktynininkams nereikės visą dieną būti trasoje, didžiąją laiko dalį tiesiog laukiant savo važiavimų. Po visų klasės važiavimų nieko nedelsiant buvo organizuojami ir apdovanojimai, o tuo metu trasoje jau lenktyniaudavo kitos klasės dalyviai.

Andriaus Tubiaus nuotr./Varžybų akimirka
Andriaus Tubiaus nuotr./Varžybų akimirka

Rezultatus organizatoriai skaičiavo sumuodami du geresnius važiavimus ir išbraukdami prasčiausią rezultatą, todėl dalyviai galėjo sau leisti suklysti. O klaidų čia tikrai buvo. Ne vienas dalyvis savo automobilį „pagražino“ randais ir išbandė metalinių atitvarų kietumą. Tiesa, rimtų incidentų nepasitaikė, visos klaidos baigėsi tik kosmetiniais apgadinimais.

„Subaru“ automobilių įskaitoje A2500 geriausią rezultatą pademonstravo Jonas Keršys. Nors lyderiui pavyko įveikti tik du važiavimus iš trijų, tačiau pasiekto rezultato pakako pirmosios vietos taurei iškovoti. Antroje vietoje finišavusį Deivydą Gezevičių lyderis aplenkė 5,5 sek. Antrosios vietos prizininkui vos tris sekundes nusileido ir trečią rezultatą užfiksavo Tomas Apelianskas.

Andriaus Tubiaus nuotr./Varžybų akimirka
Andriaus Tubiaus nuotr./Varžybų akimirka

„Subaru“ automobilių klasėje A2500+ startavo devyni dalyviai. Solidžia persvara pirmąją vietą čia iškovojo Giedrius Druteika. 13 sekundžių nuo jo atsiliko sportinio vairavimo mokytojas Andrejus Savčenko. Trečiosios vietos taurę laimėjo Olegas Krukovkij.

Svečių klasėje galėjo startuoti tie autosporto gerbėjai, kurie vairavo ne „Subaru“, o kitų gamintojų automobilius. Čia dalyvių parkas buvo itin įvairus – nuo paprasčiausio „Mitsubishi Colt“ iki galia trykštančio „Mitsubishi Lancer EVO“.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Nugalėtoju šioje klasėje tapo būtent pastarąjį automobilį vairavęs Vidmantas Jankūnas. 7 sekundėmis nuo jo atsiliko Justas Paškevičius. Trečiosios vietos taurę laimėjo Vytautas Junevičius, aplenkęs ir galingesnius, ir daugiau varančiųjų ratų turinčius automobilius.

Puikiai šią trasą išmanantis ir vairavimą ant žvyro perpratęs sportininkas parodė, kad teisingos trajektorijos ir mokėjimas vairuoti yra didesnės vertybės nei automobilio galia.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Varžytis atskiroje klasėje šiemet buvo pakviestos ir moterys. Lenktyniauti damų įskaitoje į Ukmergės rajoną šeštadienį atvyko penkios merginos. Niekas pasipriešinti rimčiau nesugebėjo Kamilei Zokaitei, kuri šventė pergalę solidžiu 25 sekundžių pranašumu. Antroje vietoje finišavo Rūta Nedzelskienė.

Beje, ši dalyvė buvo viena iš tų, kuriai teko „pabendrauti“ su trasos atitvarais. Legendiniame paskutiniame posūkyje per trampliną vairuotoja išvažiavo per plačiai ir galiniu kampu užkliudė trasos atitvarus. Tačiau incidentas baigėsi be didesnių automobilio apgadinimų – vieninteliai nuostoliai tebuvo išdaužtas „Audi S6“ žibintas, aplankstytas sparnas ir nubrozdintas buferis.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Beje, šioje klasėje incidentu pasižymėjo ir Julija Čebotariova. Merginos „Volkswagen Golf“ į finišą vieną kartą parlėkė numontuota padanga, o kitą sykį – subyrėjusia priekine dalimi.

Didesnių incidentų išvengė ir trečiąją vietą iškovojo Meda Gujytė, kuri klasės nugalėtojai nusileido 52 sek.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Bene daugiausiai intrigos įnešė „Sport“ klasės atstovai. Čia pasirodė net 17 dalyvių. Šios klasės sportininkų gretose geriausią rezultą užfiksavo Sigitas Griškevičius.

Jis vos trimis sekundėmis aplenkė antroje vietoje finišavusį lenktynininką Paulių Novaką, kuris „Versmėje“ pasirodė visiems gerai pažįstamu ir ralio trasose dažnai matomu „Subaru Impreza“ automobiliu. Trečio laiko autoriumi tapo Remigijus Orvydas, kuris nuo Pauliaus Novako atsiliko taip pat tik trimis sekundėmis.

Andriaus Tubiaus nuotr./Varžybų akimirka
Andriaus Tubiaus nuotr./Varžybų akimirka

Šioje klasėje apdovanojimų sulaukė ir daugiau dalyvių. Organizatoriai pasveikino geriausius lenktynininkus Sport AWD, Sport FWD ir Sport RWD kategorijose. Sport FWD įskaitoje nugalėjo ralio lenktynininkas Mantas Kutka su „Peugeot“.

Antros vietos taurė įteikta autokroso varžybų dalyviui Pauliui Baltrukėnui, o trečios vietos prizininku tapo Valentinas Junevičius. RWD įskaitoje apdovanotas vienintelis Vytautas Dusevičius su BMW, kuriam šios varžybos tapo puikia treniruote prieš Elektrėnų ralį.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Galiausiai buvo surengti Laisvosios klasės važiavimai, kurioje dalyvių automobiliams praktiškai netaikomi jokie apribojimai. Būtent šioje klasėje virė itin atkakli kova dėl pirmosios vietos ir vos ketvirtadalio sekundės pranašumu šį mūšį laimėjo Giedrius Druteika. Jis 0,249 sek. buvo greitesnis už Paulių Novaką.

Beje, Paulius Novakas ir vėl, jau antrą sezoną iš eilės užfiksavo trasos rekordą – 2 min. 42,215 sek., tačiau to šįkart nepakako pirmai vietai užimti. 3,6 sek. nuo lyderio atsiliko, tačiau dar vieną taurę iškovojo trečią vietą laimėjęs Sigitas Griškevičius, kuris nuo Pauliaus Novako rekordinio trasos įveikimo laiko viename važiavime atsiliko vos 0,082 sek. Šios klasės važiavimai baigėsi jau trasą dengiant prieblandai, tad drąsiai galima teigti, jog lenktynės tęsėsi nuo aušros iki sutemų.

Andriaus Tubiaus nuotr./Varžybų akimirka
Andriaus Tubiaus nuotr./Varžybų akimirka

Visi prizines vietas užėmę dalyviai buvo apdovanoti ne tik taurėmis, bet ir gausiais varžybų rėmėjų prizais.

„Subaru Klubo“ organizuojama „Subaru Gravel 2018“ varžybų serija šiomis lenktynėmis dar nesibaigė. Šių varžybų organizatorė ir vadovė Jolanta Iselionienė atskleidė, kad „Versmės“ trasoje įvyks ir trečiasis etapas.

Tiesa, jis planuojamas žiemą, tad dalyviai veikiausiai turės progą savo jėgas išmėginti snieguotoje ir apledėjusioje trasoje. Ir čia, žinoma, jų klaidų vėl lauks atitvarai. Trečiasis etapas planuojamas gruodžio 1-ą dieną. Iki susitikimo trasoje!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų