Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kritikos sulaukęs LASF Ralio komitetas sportininkų bendruomenę išvadino „vaikų darželiu“

15min.lt redakciją pasiekė skaitytojo laiškas. Jame neprisistatęs asmuo rašo apie Lietuvos automobilių sporto federacijos ir sportininkų santykius. Skaitytojo teigimu, įtampa kyla dėl noro apriboti E85 rūšies degalų naudojimą.
Aštuntasis greičio ruožas
Aštuntasis greičio ruožas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Praėjus vos mėnesiui po Lietuvos ralio čempionato paskutinio etapo, lenktynių užkulisiuose verda žiūrovams nematomos aistros. Į viešumą iškilę Lietuvos automobilių sporto federacijos užmojai įvesti naujų apribojimų sukėlė tikrą audrą tarp lenktynininkų. Šio šurmulio finalu tapo audringas susirašinėjimas tarp LASF ir ralio čempionato dalyvių.

Į viešumą iškilusiame susirašinėjime tarp federacijos ir sportininkų, vienas greičiausių Lietuvos lenktynininkų Martynas Samsonas neslėpė pasipiktinimo LASF ketinimais.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./„Halls Winter Rally 2015“ spaudos konferencija
Rūtos Nedzelskienės nuotr./„Halls Winter Rally 2015“ spaudos konferencija

„E85 kuro uždraudimas atneš tik vieną rezultatą. Bet kokiu atveju sumažės dalyvių. Tas pats liečia ir norą dabartinius restriktorius Open klasėje padaryti 32mm", - žiemos ralyje pergalę šventęs uteniškis įsitikinęs, kad valdžios noras įvesti apribojimus kyla dėl kelių ekipažų asmeninių ambicijų.

Į M.Samsono asmeniškas pastabas Ralio komiteto narys Ramūnas Šaučikovas atsakė ne ką mažiau emocingai.

„Kas dabar vyksta, aš vadinčiau trukdymu dirbti, kišimųsi į patį paruošiamąjį darbą, o ne diskusija“, - sportininkas repliką užbaigė epitetu „vaikų darželis“.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./„Halls Winter Rally 2015“ spaudos konferencija
Rūtos Nedzelskienės nuotr./„Halls Winter Rally 2015“ spaudos konferencija

Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas nesenai įsigijo „Škoda Fabia S2000“ automobilį, o kitame sezone ketina startuoti dar modernesniu R5 grupės automobiliu. Todėl kolegos lenktynininkai suskubo daryti išvadas, kad valdžios kėdėje įsitaisę sportininkai ketina daryti sau palankius sprendimus siekiant sumenkinti kitų ekipažų greitį.

Pasipriešinimą naujiems apribojimams pareiškė dauguma greičiausių Lietuvos ralio lenktynininkų. Vytautas Švedas, Ramūnas Čapkauskas, Vaidotas Žala, Martynas Samsonas, Giedrius Notkus, Eugenijus Michalauskas ir kiti sportininkai išsiuntė laiškus federacijos prezidentui ragindami nežlugdyti atsigaunančio lietuviško ralio.

Edvardo Zavacko nuotr./12-as GR Zaraso saloje
Edvardo Zavacko nuotr./12-as GR Zaraso saloje

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) visuose regioniniuose čempionatuose, vykstančiuose ne vienoje valstybėje, bioetanolio naudojimą draudžia – tokiose varžybose kaip Pasaulio ralio čempionatas (WRC) ar Europos ralio čempionatas (ERC) bioetanoliu varomų automobilių nepamatysi. Tačiau nacionaliniuose čempionatuose FIA sprendimo teisę paliko tų šalių federacijoms.

FIA siekia įvesti tam tikrą „bendrą valiutą“ – tam sukurta homologacijų sistema, kuri apima tarptautinės klasės sportinę techniką, saugumo įrangą ir sportinius degalus

Dauguma Europos valstybių šiuo klausimu pasekė FIA pėdomis ir uždraudė E85 naudojimą ralio varžybose. Išimtys čia tik kelios: Rumunija, Bulgarija, Švedija (nuo 2016 m. planuoja drausti), Lietuva ir Estija (tik nacionalinėje 2WD įskaitoje).

„FIA iš esmės siekia įvesti tam tikrą „bendrą valiutą“ – tam sukurta homologacijų sistema, kuri apima tarptautinės klasės sportinę techniką, saugumo įrangą ir sportinius degalus. Tuo siekiama sukurti sistemą, kuri skatintų sportininkus dalyvauti skirtingų šalių čempionatuose, užtikrintų vienodus saugumo standartus ir aiškias bei santykinai nedideles technikos kainas.

Taip, Lietuva gali pasirinkti pati, ar leidžia bioetanolį ir kitokius nuokrypius nuo FIA „valiutos“. Mano nuomone, turime tai daryti nedarkydami FIA sukurtos sistemos – man tai esminis argumentas prieš bioetanolį“, – aiškino LASF Ralio komiteto narys Ramūnas Šaučikovas.

Pasak ralio šturmano, pagrindinė bioetanolio problema – FIA homologacijos nebuvimas. Tai reiškia, kad neįmanoma kontroliuoti, ar konkrečiose varžybose naudojamas E85 atitinka reikalavimus. Kiekvienoje šalyje bioetanolis gali būti gaminamas kitoks, netgi degalinėse jis gali skirtis savo sudėtimi.

FIA yra homologavusi tik sportinius degalus, kaip „Carless“, ETS, VP ir kt., bei A98 markės benziną.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Romas Austinskas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Romas Austinskas

Atsakydamas į sportininkų laiškų laviną, LASF prezidentas Romas Austinskas paskubino Ralio komitetą pateikti pakeitimų projektus sportininkams ir suorganizuoti bendrą aptarimą.

„O gal reglamentą galima priimti trims metams į priekį ir nieko nekeisti?“, – retoriškai klausė federacijos prezidentas, reaguodamas į sportininkų komentarus.

LASF turėtų jau artimiausiomis dienomis turėtų paviešinti lietuviško ralio taisyklių pakeitimus. Tai jau ne pirmas kartas, kai naujoji automobilių sporto valdžia susilaukia sportininkų audringos reakcijos.

Prieš pusmetį panašios reakcijos sulaukė Ralio komiteto narių svarstymai apie bioetanolio uždraudimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?