Svarbiausi aštuntojo Dakaro etapo įvykiai

Aštuntasis Dakaro ralio etapas pasižymėjo ilga ir labai įvairia trasa. Nepaisant šių iššūkių, Lietuvos atstovams pavyko pasiekti ne tik finišą, bet ir gana solidžius rezultatus. Kviečiame susipažinti su esminiais šios dienos įvykiais.
Vaidotas Žala aštuntajame Dakaro etape
Vaidotas Žala aštuntajame Dakaro etape / J.Urbonaitės nuotr.

Daugiau Dakaro naujienų – specialioje 15min rubrikoje

Vaidotas Žala finišavo trečias

Po finišo Vaidotas Žala neslėpė, kad nors rezultatas ir džiugina, važiuoti maksimaliu pajėgumu tebetrukdo techninės problemos. „Skuba Team“ ekipažas buvo priverstas net keletą kartų stoti trasoje ir laukti, kol sunkvežimis vėl ims tinkamai funkcionuoti.

Tai lėmė ne tik prarastą brangų laiką, bet ir privertė praleidinėti į priekį varžovus, kurių dulkėse po to tekdavo važiuoti ištisus kilometrus.

„Buvo momentas, kai 200 kilometrų važiavome dulkėse iš paskos varžovo. Jausmas buvo tarsi atsirėmus į dulkių sieną. Nesimatė visiškai nieko. Vėliau varžovas padarė navigacinę klaidą, tad mums pavyko pralįsti į priekį“, – pasakojo Vaidotas Žala.

Tačiau laisvu keliu prieš akis lietuvis ilgai nesidžiaugė. Po kelių dešimčių kilometrų „Skuba Team“ vieną po kito ėmė vytis bagius. Keletas iš jų sunkvežimį praleido, tačiau vienas drąsuolis nusprendė išmėginti Vaidoto Žalos kantrybę – ignoravo signalizavimą ir nė neketino trauktis.

„Parazitų parazitai. Tokių parazitų nesu matęs. Juos teko imti jėga, nes kitaip jie nepasitraukia. Turėjome porą tikrai pavojingų situacijų, nes atrodo lyg ir dykuma, o ten arabas vos ne baseiną dykumoje išsikasęs. Lenkiant galima prisidaryti labai daug reikalų.

Tikrai buvo pavojinga važiuoti. Buvau piktas, o tas pyktis atėmė tikrai daug jėgų važiuojant. Raminau save, kad kažkada gal bus lengviau, gal bus kokia „švari“ diena. Na, bet rezultatas vis tiek geras. O tai svarbiausia, tad judame toliau“, – sakė „Skuba Team“ pilotas Vaidotas Žala.

VIDEO: Vaidotas Žala po finišo: „Tokių parazitų yra reta Dakare“

Rokas Baciuška pateko į TOP10

Po pirmųjų 54 km R.Baciuška su Orioliu Meina buvo nukritę net iki 32 pozicijos. Bet rezultatą pavyko labai greitai atstatyti. Jau nuo 150 km žymos ekipažas važiavo TOP dešimtuke ir tą rezultatą pavyko išsaugoti iki pat galo.

Tačiau po finišo lenktynininkas neatrodė itin patenkintas diena ir rezultatu.

„Sunki gal navigatoriui diena, man tai visai gera, greita.

Pirmame kilometre galvojau, kad, va, dulkių šiandien negausim. Bet pyst, kažkur paklydom, tada Prokopas atvažiavo, mes paskui, tada dulkėse visą laiką.

Tada likus 30-40 km iki finišo vėl paklydom. Tokia diena, truputį susikaupimo trūksta.

Gaila... Vis prisimenu tą pirmą dieną, kai prarandi tris valandas, tada ar penkta, ar šešta, ar dešimta, ar dvylikta vieta. Man ne rekordą lietuvių pagerinti reikia, man reikia švaraus, gražaus ruožo“, – kalbėjo finiše Rokas.

VIDEO: Rokas Baciuška: šiandien man gera diena, bet navigatoriui ne

Arūnas Gelažninkas ir vėl stabilus bei greitas

Arūnas Gelažninkas ne tik labiausiai patyręs, bet ir greičiausias motociklininkas tarp šių metų Dakaro ralyje dalyvaujančių lietuvių. Po aštunto etapo jis užėmė 25-ą vietą, kaip ir bendroje įskaitoje. Šį greičio ruožą Arūnas apibūdino kaip greitą, bet su labai daug dulkių.

„Šiaip visa diena dulkėse. Labai greitas etapas ir dulkėse, dulkėse, dulkėse...“ – tokie buvo pirmi Arūno Gelažninko žodžiai kirtus finišą.

Jis sakė, kad navigacija buvo painoka, tačiau didelių problemų nesukėlė.

„Pabaigoje atsilikau. Kopose reikėjo jungtis kitą degalų baką ir kažkas neveikė. Tai pastrigau, praradau kokią minutę. Jie tiesiog pabėgo ir grįžau vienas“, – sakė A.Gelažninkas.

Sportininkas pastebėjo, kad greičio ruože netrūko staigmenų ir pavojingų, nepažymėtų vietų.

„Trasa buvo pavojinga ir greita, o ypač tose vietose, kur buvo kertamos praėjusių metų atkarpos – ten daug nepažymėtų grėsmingų vietų, išgraužų, duobių. Kadangi reikėjo labai įtemptai žiūrėti ir vengti tokių vietų, nors ir greitai suvažiuota trasa, ji tikrai buvo varginanti.

Taip pat kone visą dieną skendėjau dulkėse, tai nepalengvino važiavimo visiškai“, – kalbėjo A.Gelažninkas.

VIDEO: Arūnas Gelažninkas: „Visą dieną – dulkės“

Mykolas Paulavičius patyrė oro pagalvės šūvį

Mykolas Paulavičius pasakoja, kad pirma trasos dalis buvo labai greita ir pavojinga, reikėjo atsargiai įveikti trasoje esančias dangos išgraužas. Kiek vėliau prasidėjo pakilimai ir nusileidimai per akmenis. Pastaroji dalis lietuviui priminė motociklų „trialo“ išbandymus, su kuriais Mykolas Paulavičius susitvarkė puikiai.

Kiek vėliau pilotui teko kirsti išdžiūvusių upių vagas bei kanjonus. Tačiau kai jau atrodė, kad „Planet Superfood Lietuva“ atletas su visais iššūkiais susitvarkė, atsitiko „Dakaras“.

VIDEO: Mykolas Paulavičius: „Jau skaičiavau kilometrus iki finišo“

„Vienoje vietoje kelio knygoje buvo pažymėta „Bad Road“. Pagalvojau, kad čia juk visur „Bad Road“, todėl per daug į tai nekreipiau dėmesio, galvojau, kad važiuosiu kaip važiavęs. Na, ir po sekundės kaip kosmonautas pakilau į orą, išsiskleidė oro pagalvė. Šiek tiek susitrenkiau, bet niekas nelūžo. Atsikėliau ir važiavau toliau. Motociklui pažeidimai minimalūs.

Antra dalis greičio ruožo buvo sunki. Jau skaičiavau kilometrus, kada baigsis. Gale buvo kopos, bet jos buvo jau išvažinėtos. Kopos nėra mano stiprioji pusė, tad užleidau keletą dalyvių į priekį, pats siekiau tik nenukristi, todėl važiavau atsargiau. Esu patenkintas šia diena. Laukiu rytojaus“, – sakė Mykolas Paulavičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai