Svarbiausi paskutiniojo Dakaro greičio ruožo įvykiai

2022-ųjų metų Dakaro ralis baigėsi. Per dvi savaites čia dalyviams teko įveikti dvylika greičio ruožų ir tūkstančius kilometrų Saudo Arabijos dykumomis. Lietuviams šie metai buvo rekordiniai ne tik dalyvių skaičiumi, bet ir pasiekimais.
Rokas Baciuška finiše
Rokas Baciuška finiše / Komandos nuotr.

VISOS DAKARO NAUJIENOS IR REZULTATAI

Paaiškėjo visų klasių nugalėtojai

Motociklų klasės nugalėtoju tapo Samas Sunderlandas. Keturračių kategorijoje nugalėjo Alexandre Giroud.

Automobilių įskaitoje triumfavo Nasseras Al-Attiyah su šturmanu Matthieu Baumel. Motobagių klasės nugalėtojai – Austin Jones su Gustavo Gugelmin.

Sunkvežimių įskaitoje laimėjo Dmitrijaus Sotnikovo, Ruslano Akhmadeevo ir Ilgizo Akhmetzianovo trijulė. „Classic“ įskaitos nugalėtojais tapo Serge Mogno su šturmanu Florent Drulhon.

Rokas Baciuška – pirmasis Lietuvos prizininkas Dakare

Į Dakaro ralį žengęs Lietuvos automobilių sporto talentas Rokas Baciuška iškart parodė savo sugebėjimus. Nors maratono pradžioje jis laikėsi konservatyvios taktikos, tačiau vėliau suprato, kad panaudojant visą savo potencialą ir pasiliekant šiek tiek atsargumo, galima varžytis su oponentais dėl aukščiausių pozicijų.

Nors ilgą laiką rikiuotėje Rokas Baciuška su šturmanu Oriol Mena sukiojosi aplink penktą poziciją, paskutiniuose dviejuose etapuose lietuvis atakavo ir tai davė vaisių – paskutiniame Dakaro greičio ruože jis „pritaškė“ minučių savo tiesioginiam varžovui iš Lenkijos ir iškovojo trečiąją vietą.

Arūnas Gelažninkas antrą kartą iš eilės tapo „vienišių“ kategorijos nugalėtoju

Arūnas Gelažninkas „Original by Motul“ kategorijos nugalėtoju pirmą kartą tapo pernai, o šiemet čia sugrįžo šį pasiekimą pakartoti. Motociklininkas jautį už ragų griebė nuo pat Dakaro pradžios ir jau per pirmąją maratono pusę užsiaugino kiek ramiau jaustis leidusią persvarą.

Antroje maratono dalyje jis jau galėjo sau leisti atsisakyti rizikos, šiek tiek tausojo jėgas ir techniką. Tokia strategija pasiteisino ir į Lietuvą antrus metus iš eilės sportininkas vežasi „vienišių“ klasės nugalėtojo trofėjų.

Vaidotas Žala pakartojo Baltijos šalių rekordą

Vaidotui Žalai su šturmanu Paulo Fiuza šių metų ralis buvo išties sudėtingas. Komanda startavo praėjusių metų „Mini“ automobiliu. Jame buvo pakeistas variklis, tačiau tai lietuvį mažai džiugino. Vaidotas Žala su pavydu stebėjo varžovus su T1+ klasės bolidais.

Pilotas ne kartą pabrėžė, kad jie per akmenis lekia nė nestabdydami, o jis pats turi tausoti ratus. Finiše Vaidotas Žala pareiškė, kad į Dakarą grįš, bet tikrai ne tokios modifikacijos automobiliu kaip dabar.

Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza šių metų Dakaro ralį baigė vienuoliktoje vietoje ir pakartojo jau anksčiau Benedikto Vanago parodytą rezultatą, kuris išlieka aukščiausias vertinant visų trijų Baltijos šalių pasiekimus.

Tiesa, nedaug trūko, kad „Teltonika Racing“ komanda atsidurtų dešimtuke. Paskutiniame greičio ruože dėl veleno lūžio sustojo ruso Vladimiro Vasiljevo BMW. Jei šis pilotas būtų nefinišavęs, arba į finišą grįžęs bent pusvalandžiu vėliau, Vaidotas Žala būtų pakilęs į dešimtuką. Tačiau Vaidotui Žalai meškos paslaugą padarė kitas lietuvis Antanas Juknevičius, kuris rusą partempė į finišą.

Taip Lietuva liko be naujo automobilių įskaitos rekordo. Antano Juknevičiaus sprendimas – išties dviprasmiškas ir plačiai aptarinėjamas interneto platybėse, tačiau pats sportininkas finiše teigė, kad Vaidotui Žalai pakenkti tikrai nenorėjo, o tik ištiesė pagalbos ranką geram savo draugui iš Rusijos

Debiutantai su sunkvežimiu įrodė savo vertę

Paskutiniame šių metų Dakaro ralio greičio ruože „ConnectPay Racing“ ekipa užėmė 26-ą vietą, o bendroje sunkvežimių rikiuotėje iškovojo 12-ą poziciją. Pasak komandos piloto Vaidoto Paškevičiaus, toks debiutinio pasirodymo Dakare rezultatas komandos narius nudžiugino. Varžytis su pasaulinio lygio, labiau patyrusiomis bei gerokai didesnius biudžetus turinčiomis ekipomis naujokams iš Lietuvos nebuvo lengva.

„Esame labai laimingi, kad pasiekėme pirmą savo finišą Dakare. Pirmo blyno neprisvilinome. Dėkojame visiems savo fanams, artimiesiems, kurių palaikymą išties jautėme. Ačiū partneriams, kurie mumis patikėjo ir kurių dėka galėjome išpildyti šią savo svajonę. Tikimės, kad tai tik pradžia ir čia mes dar sugrįšime. Užėmėme nuostabiai aukštą poziciją tarp geriausių pasaulyje. Kaip naujokams šis rezultatas yra fantastiškas. Juolab, kad važiavome tikrai ne su tokiu sunkvežimiu, kuris galėtų taikytis į TOP10. Ačiū dar sykį visiems palaikiusiems“, – debiutines varžybas apibendrino Vaidotas Paškevičius.

„Dakar Classic“ startavę lietuviai – prie pat dešimtuko

„Dakar Classic“ įskaitoje, kuri subūrė istorinius, praeityje Dakaro raliuose pergales skynusius technikos šedevrus, šiemet startavo ir ekipažas iš Lietuvos. Valdo Valiukevičiaus ir Pauliaus Kavaliausko „Heston Airlines“ ekipažas važiavo vienu seniausių automobilių visame lyderių dvidešimtuke. Tai 1987 metais pagamintas „Toyota Land Cruiser 71“.

Nors automobilį ir kamavo įvairios techninės problemos, iš kurių viena rimčiausių buvo dingusi trečia pavara, tačiau lietuvių tai nesustabdė. Duetas iškovojo vienuoliktąją vietą tarp itin gausaus, 150 automobilių būrio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis