„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

T1.U, T1+ ir T2 – ką reiškia šios Dakaro ralio kategorijos?

Nors ir Dakaro ralyje teoriškai gali dalyvauti kiekvienas norintis, tačiau lenktynininkų vairuojami automobiliai turi atitikti griežtus reikalavimus. Jie gali skirtis vieni nuo kitų, bet vis tiek priklausys vienai ar kitai kategorijai. Kad, sekdami rezultatus nepasimestumėte tarp skirtingose kategorijoje dalyvaujančių sportininkų, apžvelgsime Dakaro ralio automobilių kategorijas.

VISOS DAKARO RALIO NAUJIENOS

T1.U (T1 Ultimate)

Dar vadinama Dakaro ateities klase. Joje galės varžytis tik tokios transporto priemonės, kurios bus varomos elektriniais, hibridiniais ar vandeniliu varomais varikliais.

Šiemet joje klasifikuojami trys dalyviai: Misteris Dakaras Stephane'as Peterhanselis, Carlosas Sainzas ir Mattias Ekstromas. Jie lenktyniauja revoliuciniu elektriniu „Audi RS Q e-tron“ bolidu. Jis generuoja 671 AG. Šiemet pamatysime, ką gali šis elektrinis prototipas, o jau nuo 2026 metų visi pagrindiniai ir į aukščiausias vietas pretenduojantys lenktynininkai privalės varžytis itin griežtus emisijos reikalavimus atitinkančiomis transporto priemonėmis.

Planuojama, kad jas ištobulinus nuo 2030 m. analogiškomis transporto priemonėmis turės naudotis ir varžybose dalyvaujantys mėgėjai.

Paprastai tariant, siekiama, kad visi Dakaro ralio dalyviai 2030 m. atitiktų nulinės išmetamųjų teršalų emisijos reikalavimus.

T1+

Pastaraisiais metais Dakare dominavo „X-Raid“ („Mini John Cooper Works“) galiniais ratais varomi bagiai ir keturių varančiųjų ratų pavarą turintys „Overdrive Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobiliai. Paprastai bagiai ir automobiliai varžydavosi tarpusavyje, tačiau turėdavo atitikti kiek kitokius reikalavimus. Dakarui persikėlus į akmenuotąją Saudo Arabiją pranašumą įgavo bagiai. Automobiliai su keturiais varomais ratais turi mažesnius ratus, negali nestodami reguliuoti slėgio padangose. Dėl to atsitrenkę į akmenis daug dažniau pramuša padangas. Siekdami išlyginti jėgų pusiausvyrą organizatoriai ASO ir FIA įkūrė naują T1+ kategoriją.

Dakarui persikėlus į akmenuotąją Saudo Arabiją pranašumą įgavo bagiai

Jos dalyviams leista naudoti didesnes ir platesnes padangas, padidintas ir pačio bolido plotis (anksčiau maksimalus plotis buvo 2 metrai, dabar – 2,3 m), bei turėti didesnę pakabos eigą (buvo praplėsta jos judėjimo amplitudė).

Pavyzdžiui, šiemet B.Vanago vairuotas bolidas atitinka T1+ kategorijos reikalavimus.

B.Vanago bolidas atitinka T1+ kategorijos reikalavimus

T1

Varžybose dalyvauja ir senojo tipo bolidai (kaip V.Žalos, A.Juknevičiaus ar G.Petraus). Jie bus skirstomi į keturias smulkesnes grupes:

T1.1 Benzininės transporto priemonės su keturių varomųjų ratų pavara (A.Juknevičius bolidas).

T1.2 Dyzelinės transporto priemonės su keturių varomųjų ratų pavara (V.Žalos MINI).

T1.3 Benzininės transporto priemonės su dviem varomaisiais ratais (G.Petraus bolidas).

T1.4 Dyzelinės transporto priemonės su dviem varomaisiais ratais.

Bagius vairuojantys taip pat turi galimybę pripūsti ar išleisti orą iš savo padangų neišlipdami iš savo bolido. Tai jiems padeda likti konkurencingais.

T2

T2 – tai iš esmės bendro naudojimo keliais naudoti skirti automobiliai, kuriuos galite įsigyti bet kurioje naujų automobilių atstovybėje. Žinoma, jiems atliekamos kelios būtinosios modifikacijos kaip saugos lankai, sportinės sėdynės, kito tipo kuro bakas, tačiau jie vis tiek išlieka labai panašūs į jūsų kasdien naudojamą visureigį.

Motobagiai ir sunkvežimiai taip pat turi savo kategorijas. Apie jas – kituose 15min GAZAS straipsniuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs