Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Talsi“ ralis: greičiausias lietuvis – Vytautas Švedas, Rokas Kvaraciejus padarė „stogą“

Latvijos „Talsi 2012“ ralio nugalėtoju tapo paskutinį greičio ruožą fantastišku tempu įveikęs latvis Janis Vorobjovas, o tarp lietuvių geriausiai pasirodė Vytautas Švedas, užėmęs šeštą vietą absoliučioje įskaitoje. Rokas Kvaraciejus asfaltiniame greičio ruože, pasižymėjo „stogu“.
Vytautas Švedas ir Rokas Kvaraciejus
Vytautas Švedas ir Rokas Kvaraciejus / GAZAS.LT montažas

Apmaudu, tačiau jau antrajame greičio ruože dėl „Mitsubishi Lancer Evo X“ pavarų dėžės gedimo pasitraukė pasaulio ralio čempionato dalyvis norvegas Madsas Ostbergas. Viso ralio metu dėl prizinių vietų kovėsi latvių Andžio Neikšano („Mitsubishi Lancer Evo X“), Janio Vorobjovo („Mitsubishi Lancer Evo X“) bei esto Kasparo Koitlos („Mitsubishi Lancer Evo IX“) ekipažai. Dar vieno pretendento į prizininkus latvio Raimondo Kisielo „Mitsubishi Lancer WRC05“ automobilis tradiciškai neatlaikė krūvių ir visiškai sugedo paskutiniame greičio ruože.

Po devynių greičio ruožų lyderis A. Neikšanas prieš J. Vorobjovą turėjo tarsi ir solidžią 8,02 sek. persvarą. Tačiau jau ne pirmą kartą „Talsi“ ralio istorijoje lemiamu tampa paskutinysis greičio ruožas, kurio ilgis šį kartą buvo 21,36 km. J. Vorobjovas jį įveikė net 11,76 sek. greičiau už A. Neikšaną ir galutinėje įskaitoje savo tautietį aplenkė 3,74 sek. Taigi šiemet Čempionų taurė iš Vytauto Švedo perėjo 2011 m. absoliučiam Estijos čempionui Janiui Vorobjovui.

Mato Valiulio nuotr./Vytautas `vedas
Mato Valiulio nuotr./Vytautas Švedas

Prieš metus Čempionų taurę iškovoję ir antroje absoliučios įskaitos vietoje finišavę „Juta Racing“ atstovai Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas („Mitsubishi Lancer Evo X“) šį kartą buvo šešti absoliučioje įskaitoje ir penkti N4 klasėje. „Ralio pradžia buvo sunki. Neturėjome jokių treniruočių ant grunto, tad buvo sunku apsiprasti prie greičio. Antrą ralio dieną sekėsi geriau, tačiau ką nors pakeisti jau buvo per vėlu, – sakė V. Švedas. – Važiuoti 100 proc. galimybių ir nepagrįstai rizikuoti tikrai nesinorėjo, tačiau varžybos, kaip treniruotė, susiklostė idealiai. Lyderiai važiavo labai greitai, o vienas kitas nereikalingas akceleratoriaus atleidimas ar keliais metrais ankstesnis stabdymas lyginant su jais iš karto lemdavo kokią pusę sekundės atsilikimą. Taigi esant tokiai stipriai dalyvių sudėčiai patekti net į pirmąjį dešimtuką yra pasiekimas“.

Į pirmąjį dešimtuką „prasimušė“ Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas („Mitsubishi Lancer Evo X“), užėmęs antrą vietą R4 klasės įskaitoje. 15-ti finišavo Dainius Matijošaitis ir Mindaugas Čepulis („Mitsubishi Lancer Evo X“), užėmę antrą vietą A+ klasės įskaitoje. Pirmą vietą 2WD klasėje iškovojo Dmitrijaus Miačino ir Kęstučio Būziaus („Renault Clio R3“) ekipažas. Antri R2 klasės įskaitoje finišavo Gintautas Šlepikas ir Ramūnas Babachinas („Honda Civic Type-R“). Dėl automobilių gedimų nefinišavo Ramūno Čapkausko ir Deivido Jociaus ekipažai.

„Talsi“ ralis taip pat buvo ir „Baltic Rally Challenge“ I etapas. Šių pirmenybių 4WD įskaitoje Vytautas Švedas užėmė antrą, Dominykas Butvilas – ketvirtą, Rokas Kvaraciejus – aštuntą vietas.

Roko Kvaraciejaus „stogas“

Rokas aštuntame greičio ruože turėjo labai nemalonų incidentą. Viename posūkių jis slydo ir įlėkė į griovį. Kaip tik tame griovyje stovėjęs fotografas vos spėjo išnešti sveiką kailį. Gera žinia, kad nei vienas ekipažo narys nenukentėjo. Žiūrovams pavyko atversti automobilį. Išėmę priekinį stiklą, kuris buvo sudaužytas, ekipažas tęsė ralį. Kaip tik po aštuntojo GR buvusioje serviso zonoje jie pakeitė stiklą kitu.

VIDEO: Crash @ Rally Talsi 2012

Ralio „Talsi 2012“ rezultatai

1. J. Vorobjovas/G. Zicanas (LV), „Mitsubishi Lancer Evo X“ – 56 min 03,54 s
2. A. Neikšanas/P. Dzirkalas (LV), „Mitsubishi Lancer Evo X“ +3,74 s
3. K. Koitla/A. Otsas (EE), „Mitsubishi Lancer Evo IX“ +36,95 s
4. M. Svilis/A. Aizsilniekas (LV), „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ +1 min 00,10 s
5. S. Parnas/K. Jarveoja (EE), „Subaru Impreza WRX STI“ +1 min 18,14 s
6. V. Švedas/Ž. Sakalauskas (LT), „Mitsubishi Lancer Evo X“ +1 min 26,81 s
...10. D. Butvilas/R. Vaitkevičius (LT), „Mitsubishi Lancer Evo X“ +2 min 58,47 s
...15. D. Matijošaitis/M. Čepulis (LT), „Mitsubishi Lancer Evo IX“ +3 min 38,02 s
...25. R. Kvaraciejus/A. Pivoras (LT), „Mitsubishi Lancer Evo X“ +8 min 01,75 s
...29. B. Miačinas/K. Būzius (RU/LT), „Renault Clio R3“ +8 min 43,66 s
...32. G. Šlepikas/R. Babachinas (LT), „Honda Civic Type-R“ +9 min 13,06 s
...39. J. Survilaitė/V. Survilienė (LT), „Mitsubishi Lancer Evo IX“ +11 min 55,19 s
...43. M. Jakubonis/M. Kašalynas (LT), „Mitsubishi Lancer Evo X“ +13 min 57,78 s
44. J. Pipiras/D. Palepšaitis (LT), „Renault Clio“ +14 min 34,12 s
...49. M. Morkis/J. Paukštė (LT), „Renault Clio“ +25 min 49,57 s

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos