Lenktynių taisyklės
„Weekend Grand Race“ – tai specifinio formato varžybos mėgėjams, kurios vyksta profesionaliose autokroso trasose.
Šios lenktynės skirtos nebūtinai profesionalams – dalyviai varžosi standartiniais, minimaliai ruoštais automobiliais, todėl varžybos prieinamos praktiškai bet kam, kas mėgsta spausti gazo pedalą ir norėtų išbandyti jėgas žvyro trasoje.
Varžybose gali dalyvauti visi asmenys, turintys 18 m., o su tėvų raštišku sutikimu priimami ir nepilnamečiai. Kiekvieną komandą privalo sudaryti 3 vairuotojai, tarp kurių privalo būti bent viena mergina. Ši taisyklė padaro lenktynes įdomesnes ir žavesnes. Merginos čia ir turi startuoti finale, o vėliau po keitimų vairą perima vyrukai ir galutinai išsiaiškina santykius trasoje.
Kaskart susirinkęs didelis būrys komandų varžosi dėl pirmos vietos finale, kurią pasiekti čia tikrai nėra paprasta – lenktynės reikalauja ne tik gerų vairuotojų įgūdžių, bet taip pat ir ištvermingų automobilių.
20 komandų aiškinosi santykius
Šį kartą susirinko 20 komandų, kurios varžėsi savo klasėse (iki 1,8 l, virš 1,8 l) ir bendroje įskaitoje dėl pagrindinės rėmėjų įmonės „Tauro akmuo“ įsteigtos taurės.
Kaip visada, taip ir šįkart, važiavimai prasidėjo nuo laisvųjų treniruočių, po kurių sekė dalyvių paradas, o jau tada automobiliai rikiavosi kvalifikaciniams važiavimams, kuriuose užvirė kova dėl sekundžių ir jų dalių. Dalyviai labai stengėsi „įvežti“ kuo geresnius laikus, kartais gal net ir persistengė – neišvengta automobilių virtimų.
Moterų važiavimuose apvirto komandos „Juodpetriai“ Audi A3, kurią vairavo pirmą kartą tokiose varžybose dalyvavusi mergina. Atrodytų, toks „krikštas“ galėtų išgąsdinti, tačiau vairuotoja visai neišsigando, nenukentėjo ir ketina dar dalyvauti lenktynėse ateityje.
Vyrų kvalifikaciniuose važiavimuose įvyko net du automobilių virtimai – pirmą savo gyvenime „stogą“ patyrė „Construction agent“ komandos vairuotojas su Suzuki automobiliu, o vėliau aukštyn ratais gulinčią žiūrovai išvydo ir komandos „Ginerda“ Ford Pumą.
Įdomu tai, kad visos virtę komandos sugebėjo susitvarkyti automobilius ir dar sustartuoti vėlesniuose važiavimuose.
Finale automobiliai startavo pagal suminius komandų narių kvalifikacijų laikus. Iš pirmos pozicijos startavusiai komandai „Juozuko lankai be Juozuko“ su Ford Fiesta ilgai sekės išlaikyti aukštas pozicijas ir pirmauti, tačiau gale lenktynių technika vis dėlto neatlaikė. Lyderiai keitės, komandos strategavo kuo greitesnius vairuotojų pasikeitimus, nes kiekviena sekundė svarbi. Iš lyderiaujančių komandų galima paminėti ir „Construction agent“, ir „Ginerda“, kurios taip pat ne po vieną ratą susuko pirmaudamos, bet vėlgi, pavedė technika.
Trasa nebuvo gailestinga – daug komandų gedo, buvo prakirstų ratų, neapsieita ir be virtimo – dar finalo pradžioje apvirto komandos „Gazuota Puma“ automobilis, tačiau viskas baigėsi sėkmingai.
Iki finišo atvažiavo patys ištvermingiausi. Visus 55 ratus įveikti pavyko tik 3 komandom, o dėl pirmosios vietos kova vyko iki paskutinių posūkių – tarpusavy kovojo du Ford Puma automobiliai ir minimaliu skirtumu pergalę išplėšti ir pagrindinę „Tauro akmuo“ taurę laimėti pavyko komandai „ETAAUTO Racingteam“, o antri liko „ATV fanai“. Trečioji vieta bendroje įskaitoje atiteko komandai „Sena Pobieda“ su Volkswagen Vento.
Visiems nugalėtojams įteikti renginio partnerių įsteigti prizai.
Komandos buvo apdovanotos ir pagal užimtas vietas kvalifikaciniuose važiavimuose. Čia klasėje „virš1,8 l“ triumfavo komanda „Juozuko lankai be Juozuko“. Šios komandos Ford Fiestai taip pat atiteko ir „Sportiškiausio automobilio“ nominacija bei „Rigvedos“ įsteigti prizai. Antrąją vietą galingesnėje klasėje iškovojo komanda "Tauragai" (VW Golf), treti liko komanda „Premo“ su Citroen C4.
Klasėje „iki1,8 l“ pirmi buvo komanda „ATV fanai“ su Ford Puma, antra vieta atiteko komandai „Ginerda“ taip pat su Ford Puma, o trečia – komandai „Klasiokai“ su Mazda 323.
LR seimo nario Algirdo Butkevičiaus greičiausiai vilkaviškiečių komandai įsteigta taurė atiteko „Ginerda“ komandos sportininkams.
Asmeninėje įskaitoje greičiausia moterimi šį kartą tapo ir Oksanos Butkutės čekį laimėjo komandos „Juozuko lankai be Juozuko“ vairuotoja Rūta Saladžienė, o greičiausio vyro taurė ir „Noriuauto.net“ įsteigtas prizas atiteko komandos „Tauragai“ atstovui Ignui Gofmanui.
Trečiasis lenktynių etapas bus surengtas birželį.