Šiais metais „Techninis projektas – Viada“ ekipai varžybų savaitgalio drama prasidėjo dar per treniruotes. Lygiai taip pat kaip ir praėjusiais metais, jų automobilis užsiliepsnojo. Nors po praėjusių metų incidento šiemet komandos BMW M3 buvo perrinktas, tačiau jau per ketvirtadienio treniruotes įvyko dežavu – automobilis vėl ėmė skęsti liepsnose.
Nelaimės scenarijus buvo panašus į pernykštę nelaimę, tačiau šiemet incidentas įvyko viena diena anksčiau ir jo pasekmės buvo kiek lengvesnės. Mechanikams darbo buvo šiek tiek mažiau vien dėl to, kad per gaisrą iš automobilio išlipęs ekipos pilotas Jonas Sluckus ugniagesiams neleido vandeniu paskandinti automobilio salono. Gesinimas vyko iš apačios.
„Šiems metams ruošėmės kaip niekada smarkiai ir kruopščiai. Automobilis buvo pilnai išardytas ir perrinktas. Įdėjome naują baką, viską peržiūrėjome. Investavome tikrai nemažai į patikimumą, tačiau didžiausia bėda buvo tame, kad pernai nelabai supratome, kodėl automobilis degė. Pasekmes pašalinome, bet priežasties taip ir neradome.
Dabar paaiškėjo, kad atsiradus slėgiui per sandarinimo tarpines degalai patenka ant bako apsaugos ir per laiką jis išteka ant dugno, o vėliau ant karštų dalių. Viena iš versijų, kad kirtosi alsuoklio žarnos vožtuvas, nors jis prieš tai buvo patikrintas ir jis veikė. Netgi šiemet po gaisro tas vožtuvas buvo patikrintas ir veikė bei atliko savo funkciją. Gali būti, kad jis kažkuriuo metu užsikerta.
Gerai, kad šiemet mums tas gaisras tiek daug nekainavo. Teisėjai operatyviai sureagavo ir sunaudojo dvylika gesintuvų, todėl liepsnos neišplito, o Jonas Sluckus ugniagesiams į saloną neleido pripilti vandens. Taip buvo išsaugoti kompiuteriai, kita elektronika“, – sakė Giedrius Notkus.
Po pasikartojusios nelaimės komandai vėl nusviro rankos, tačiau ekipa nusprendė, kad jei pernai automobilį sutvarkė per mažiau nei parą, tai šiemet mechanikai tam turėjo dar viena para daugiau. Buvo priimtas sprendimas BMW M3 tvarkyti ir startuoti lenktynėse.
„Mechanikai sakė, Giedriau, gal jau baigiam, gal užtenka to cirko? Bet sakau, gal pabandom? Morališkai buvo sunku. Nors laiko turėjome daugiau, bet kai tai įvyksta antrus metus iš eilės, buvo mažai motyvacijos vėl bandyti automobilį prikelti. Tačiau nusprendėme, kad privalome būti trasoje ir mechanikai ėmėsi darbo. Laukė bemiegės valandos, tačiau BMW buvo sutvarkytas. Kitą dieną praleidome treniruotes, bet išvažiavome į kvalifikaciją“, – sakė Giedrius Notkus.
Kvalifikacijoje komandai pavyko parodyti 15-ą laiką, tačiau Giedriaus Notkaus teigimu, čia nebuvo siekiama maksimalaus tempo vien todėl, kad būtų tausojamas automobilis. Nebuvo aišku, ar kuro problema išspręsta ir nepasikartos vėl.
Tačiau ir pagrindinė lenktynių diena „Techninis projektas – Viada“ komandai pažėrė iššūkių. BMW ir vėl laistė degalus, vėliau teko stoti keisti stabdžių kaladės, o galiausiai subyrėjo priekinis stabdžių diskas, palikęs komandą ir be stabdžių, ir be galimybės kovoti dėl aukščiausios pozicijos klasėje.
„Prasidėjus lenktynėms, po kelių ratų komanda radijo ryšiu vėl pranešė, kad per alsuoklį bėga degalai. Teko stoti ir į alsuoklį vėl dėti vožtuvą, kurį buvome išėmę. Praradome kelias pozicijas, bet grįžę į rikiuotę pamažu kilome aukštyn. Buvome pakilę net iki aštuntos vietos, kažkuriuo momentu važiavome ir pirmoje klasės vietoje, bet tuomet prasidėjo dar viena panaši problema kaip pernai – sudilo stabdžių kaladėlės. Stojome jas keisti. Tuomet trasoje suplazdėjo raudonos vėliavos dėl Ramūno Čapkausko „Porsche“ gaisro, kuris baigėsi praktiškai visišku automobilio sudegimu.
Likus dviem valandoms iki finišo susidėliojome strategiją. Klasėje buvome antri, bet degalai jau buvo užpilti. Paskutinę valandą sėdau prie vairo aš, dar tikėdamasis, kad galime pakilti į pirmąją vietą klasėje. Buvo tokia situacija, kad tame pačiame rate buvo keturi automobiliai, todėl mums iš savo BMW reikėjo spausti maksimumą.
Deja, bet neatlaikė stabdžių diskas, kuris buvo naujas. Netgi stabdžių „suportai“ prieš varžybas buvo sudėti nauji. Išgirdau smarkų smūgio garsą, po kurio dingo stabdžiai. Buvo aišku, kad jie subyrėjo. Per greičio gesinimo zoną pravažiavau tiesiai, pasiekiau „pitus“ ir mechanikai puolė dėti naujus stabdžius. Laiko čia sugaišome tiek, kad praradome bet kokią prizinę poziciją klasėje ir likome ketvirti. Aišku, labai gaila, bet prastovėjus apie šešias minutes, grįžę į trasą jau nieko padaryti nebegalėjome.
Viskas buvo mūsų rankose, bet lenktynės parodė, kad ne mums vieniems nesisekė. Buvo daug avarijų, daug gedimų ir problemų visiems. Bet čia toks sportas. Džiaugiamės, kad pasiekėme finišą. Gerai praleidome laiką, turėjome daug emocijų, sulaukėme žiūrovų palaikymo, žurnalistų dėmesio. Nors iki tenkinančio rezultato šiek tiek pritrūko, bet lenktynių savaitgalis buvo tikrai įsimintinas.
Ačiū mūsų komandos partneriams, kurių dėka mes galėjome startuoti lenktynėse. Šįkart pergalės iškovoti nepavyko, bet mūsų partneriai visuomet su mumis ir laimėje, ir nelaimėje. Taip pat už pasiaukojimą dėkojame komandos mechanikams, kurie mums suteikė galimybę startuoti net po tokių įvykių, puikiai atliko savo užduotis ir sprendė problemas“, – sakė Giedrius Notkus.
Giedrius Notkus tikina, kad kitais metais „Techninis projektas – Viada“ komandą tikrai vėl bus galima išvysti „Aurum 1006 km“ lenktynėse. Ar ekipa startuos tuo pačiu automobiliu, ar dairysis į kitokią techniką, kol kas anonsuoti dar anksti.