N40 vyrų autoklubo žmonės, antrųjų slalomo „Tokvila 2015“ lenktynių trasą „nupiešė“ mažiau klaidžią ir kone dvigubai greitesnę, negu pirmajame etape, tačiau reikalaujančią dar didesnio tikslumo parenkant stabdymo taškus ir planuojant važiavimo trajektoriją. Neatsispyrę pagundoms lėkti taip greitai, kaip atrodė esant įmanoma, kaip taisyklė kiekviename posūkyje išslysdavo gerokai per toli nuo važiavimo koridorius žyminčių kūgelių ir prieš kitą posūkį atsidurdavo nepatogioje pozicijoje. Finiše tai visais atvejais reikšdavo akivaizdžiai prastesnį rezultatą.
Kad ne viskas greita, kas „greitai“ atrodo, kuo puikiausiai iliustravo merginų įskaitos dalyvės: geriausio Giedrės Jasiulionytės rezultato galėjo pavydėti pusė vyrukų, važiavusių automobiliais su galiniais varančiaisiais ratais (RWD). Dar santūresnis atrodė nugalėtoja tapusios Ini Gudavičės vairavimo stilius: jokių svylančių padangų dūmų, jokio „drifto“, tačiau „greiti“ ratai buvo štampuojami dešimtųjų sekundės dalių tikslumu. Trečia liko sparčiai tobulėjanti (kiekviename važiavime beveik sekunde greičiau) Eglė Bendikaitė.
Beje, nors geresnius laikus „Tokvila 2015“ slalome „vežė“ vyrukai, eksploatuojantys mašinas priekiniais varančiais ratais (6 iš 10 FWD įskaitos dalyvių su užduotimi susitvarkė greičiau nei per minutę, o RWD įskaitoje 3 iš 7) trasos rekordo autoriumi tapo „Mazda MX-5“ vairavęs Justas Gudavičius. Komentuodamas šiuos dalykus Justas tikino, kad perpratus tokio modelio valdymo specifiką net ankštoje trasoje galima važiuoti greičiau už FWD modelius: jei esi pasiekęs sukibimo ribą, plačiai atvažiuodamas į staigų posūkį ir atleisdamas akceleratorių išprovokuoji galinės automobilio dalies slydimą, tačiau vos spusteli – pradedi važiuoti ta kryptimi, kuria reikia.
„Žinoma, viską padaryti tiksliai nėra paprasta, tačiau kai tokią mašiną „prisijaukini“ – gauni dar vienus vairuojamus ratus. Tai tampa tokiu pat svarbiu greičio įrankiu, kaip ir geros padangos ar aerodinaminiai elementai. Pavyzdžiui, ant „Mazda MX-5“ sumontavus galinę ašį spaudžiantį sparną ir tinkamai jį sureguliavus, Kačerginės „Nemuno žiedo“ rato įveikimo laiką pagerinau beveik 4 sekundėmis,“ – aiškino „Autoplius Fast Lap“ varžybose startuojantis J. Gudavičius.
Kaip ir pirmajame „Tokvila 2015“ slalomo etape visi dalyviai trasą įveikti galėjo keturis kartus, tačiau kam atiteks nugalėtojo laurai, lėmė dviejų geriausių važiavimų rezultatų suma. Toks formatas sukūrė erdvę skirtingiems „strateginiams“ sprendimams – kada laiką trasoje išnaudoti eksperimentams, o kada bandyti šturmuoti greičio rekordą. Vieni varžybų dalyviai spaudė nuo pat pirmojo starto, kiti laukė, kada trajektorija bus pravalyta, treti akivaizdžiai nesuko galvos dėl rezultato ir į keleivio vietą sodino draugus, ginkluotus asmenukių lazdomis.
Pirmojo „Tokvila 2015“ slalomo etapo nugalėtojas Mantas Šliogeris geriausią laiką užfiksavo paskutiniame važiavime, tačiau šįkart to pakako tik antrai vietai RWD įskaitoje. Trečias čia liko Edgaras Latiškevičius.
Gyvu pavyzdžiu, kad yra tikslus ir švarus važiavimas šįkart tapo Gytis Strungys su „Honda Civic CRX“. Vaikino geriausias ir blogiausias rezultatas skyrėsi viso labo trimis dešimtosiomis sekundės dalimis, o visus keturis kartus trasoje Gytis užtruko mažiau nei 57 sekundes. Mažiau nei sekundę susumavus dviejų važiavimų laikus jam pralošė Igoris Charitinovičius, o trečioji vieta atiteko Edvinui Sabaliui.
„Toyota“ centro „Tokvila“ vadovai, perdavę sveikinimus ir smagius prizus antrojo slalomo nugalėtojams juokavo, kad šios varžybos „netikros“ – pernelyg draugiška ir pozityvi atmosfera tvyro žiūrovų zonoje, o konkurentai elgiasi, tarsi būtų geri bičiuliai. Ką gi – panašu, kad tai tik dar vienas įrodymas, jog automobilių sportą renkasi žmonės, galvas naudojantys pagal paskirtį.
„Tokvila 2015“ slalomo taurės dalyvių laukia dar du etapai. N40 vyrų autoklubas ir „Toyota“ atstovai šias lenktynes planuoja suorganizuoti nebe senų sandėlių teritorijoje, o sostinės gatvėse ir aikštėse. Vienas iš etapų vyks tamsiu paros metu.