Komanda, kuri jau daug metų varžosi Dakaro ralyje, o 2021 metų varžyboms ruošia aukštos kvalifikacijos specialistų būrį. „Toyota Gazoo Racing“ komanda planuoja suformuoti stiprų atakuojantį branduolį su Nasseru ir Mathieu priešakyje, o antruoju smuiku grieš Ginielis su Alexu. Nuo pirmųjų Dakaro ralio varžybų komanda finišuodavo top penketuke – 3 vieta (2012), 2 vieta (2013), 4 vieta (2014), 2 vieta (2015), 3 vieta (2016), 5 vieta (2017), 2 vieta (2018), 1 vieta (2019 m.) ir 2 vieta (2020 m.).
2019-aisiais „iGo2Dakar“ žurnalistų komanda įamžino komandos džiaugsmą po to, kai Pietų Amerikoje vykusiame Dakaro ralyje pavyko pelnyti pirmąją vietą. Deja, dar po metų, 2020-aisiais, Saudo Arabijos lygumos nebuvo „Toyota“ komandos stiprioji pusė, o akmeningos vietovės „valgė“ padangas vieną po kitos. Buvo etapų, kur automobiliai finišuodavo ant trijų ratų, o išnaudoti visų ratų pavarą prieš „Mini“ tiesiog nebuvo kur. Nepaisant to, iškovota garbinga antroji vieta liudija, kad Japonijos automobilių gamintojo modeliai itin katrūs net ir ypač sudėtingomis sąlygomis.
Prie komandos prisijungia ralio naujokai, pietų afrikiečiai Henkas su šturmanu Brettu. Nors tai bus pirmasis Henko Dakaro ralis, jis dvejus metus iš eilės laimėjo Pietų Afrikos „cross-country“ serijos (SACCS) čempionatą. Na, o navigatorius Brettas jau du kartus varžėsi sunkiausiose pasaulyje varžybose, bet motociklų klasėje. 2014 metais finišavo antras „vienišių“, kuri dar tada vadinosi „Malle Moto“, įskaitoje.
Galiausiai Shameeras ir Dennisas, taip pat iš Pietų Afrikos, yra ketvirtasis komandos ekipažas. Shameeras irgi yra tapęs Pietų Afrikoje čempionu ir jau yra ragavęs Dakaro ralio, tačiau tai bus jo pirmas Dakaras su „Toyota Gazoo Racing“. Navigatorius Dennisas anksčiau Dakaro lenktynėse yra dirbęs techniku bei yra daugkartinis Pietų Afrikos čempionas šturmano kėdėje, tačiau, tai bus pirmas jo startas Dakare.
Komanda varžysis su naujausia „Toyota Hilux“ versija, sukonstruota ir sukurta komandos būstinėje šalia žymios „Kyalami Grand Prix“ trasos Johanesburge, Pietų Afrikoje. Naujosios kartos automobilis pagamintas ant 2018 metų lenktyninio automobilio bazės, variklis sumontuotas už priekinės ašies, su nepriklausoma galine pakaba ir visų varančiųjų ratų pavara. Per daugelį metų automobilis patobulėjo, o jo rezultatai Dakaro ralyje yra patikimumo ir tvirtumo įrodymas. Su tokios komponuotės automobiliu komanda pasiekė antrąją ir trečiąją vietas 2018 m., po to sekė pergalė 2019 m. ir antroji vieta 2020 metais.
Automobilį pastebimai tobulino komanda, kuri viską testavo varžydamasi SACCS čempionate Pietų Afrikoje. Tai leido „Toyota Gazoo Racing Dakar“ komandos vadovui Glynui Hallui nuolat tobulinti automobilį ir po varžybų susirinkti vertingų atsiliepimų tiek iš Ginielio, tiek iš Henko. 2021 metų modelio agregatų išdėstymas ir geometrija išlieka nepakitę, tačiau atlikti pakabos ir atmosferinio V8 variklio atnaujinimai.
Vienas labiausiai pastebimų 2021 m. lenktyninio auotmobilio pakeitimų yra „Toyota Hilux“ išorinis dizainas, kuris dabar atspindi naujausią serijinio „Toyota Hilux“ modelio dizainą.
2021 m. Dakaro ralio varžybos vėl vyks tik Saudo Arabijoje, o ekipažai sausio 3 d. startuos iš Džidos miesto. 2021 m. maršrutas drieksis panašia vietove, kaip ir 2020 metais, tačiau organizatoriai pažadėjo visiems – varžybų trasos nesikartos. Tradicinė poilsio diena vyks sausio 9 d. Haile, o finišas sausio 15 d. Džidoje. Organizatoriai informavo, kad 2021 m. maršrute du etapai prasidės ir baigsis toje pačioje vietovėje, įskaitant tradicinį „maratono etapą“, kurį sporitninkai turės įveikti be technikų pagalbos.
2021 m. Dakare bus pristatyta nauja skaitmeninė kelio knyga. Kelio knygas dalyviai gaus tik starto dieną. Šis metodas buvo išbandytas tam tikruose etapuose 2020 m. Dakaro ralyje ir nuo šiol, tai taps įprastu dalyku, kuris ne tik suteikia papildomą nenuspėjamumo lygį, bet ir palengvina visą procesą, kurį varžybų pareigūnai gali administruoti ir kontroliuoti.
Glynas Hallas, komandos vadovas: „Mes labai džiaugiamės, kad 2021 m. Dakaro ralis įvyks, ypač turint omenyje aplinkybes dėl COVID-19 pandemijos, kuri šiais metais padarė įtaką daugelio automobilių sporto varžybų eigai. Ateinančių metų varžybos turėtų prasidėti Naujųjų metų pradžioje, ir mes džiaugiamės, kad lenktynėse dalyvausime su keturiais Pietų Afrikoje pagamintais „Toyota Hilux“.
Nasseras Al-Attiyah: „Labai džiaugiuosi, kad vėl grįžau į Dakarą, ir sėsiu prie „Toyota Hilux“ vairo. Mes laimėjome tuo automobiliu 2019 m., O 2020 m. likome antri. Dabar atėjo laikas grįžti į Saudo Arabiją ir vėl mesti iššūkį dėl pergalės.“
Ginielis de Villiersas: „Dakaras visada yra sunkios varžybos, o Saudo Arabija pernai įrodė, kad atitiko Dakarui keliamus lūkesčius. Mes tikimės, kad sausio mėnesį vėl galėsime dalyvauti lenktynėse ir esame pasirengę dar vienam sunkiam iššūkiui Saudo Arabijos kopose ir trasose. „Hilux“ valdosi geriau nei bet kada ir esu įsitikinęs, kad turime tinkamą automobilį artėjančioms varžyboms.“
Henkas Lateganas: „Lenktyniauti Dakare buvo mano svajonė. Net ir laimėjus du čempionatus Pietų Afrikoje, dalyvauti sunkiausiose pasaulio lenktynėse yra bauginanti perspektyva. Aš tik džiaugiuosi, kad su savimi turiu Brettą, kuris jau du kartus dalyvavo Dakare. Džiaugiuosi, kad šiuo automobiliu pavyko dalyvauti „cross-country“ raliuose Pietų Afrikoje, esu labai gerai susipažinęs su „Hilux“, ir ši patirtis tikiuosi labai padės.“
Shameeras Variawa: „Ankstesnė patirtis Dakare išaugino mano lūkesčius. Dabar, būdamas gamyklinės komandos dalimi, laukiu, kada vėl galėsiu dalyvauti varžybose ir sieksiu kuo daugiau pasisemti patirties. Tai sakydamas aš taip pat noriu pasiekti gerų rezultatų ir bandysiu anksti rasti pusiausvyrą tarp greičio ir strategijos.“