Praėjusį mėnesį pirmąsias sezono lenktynes Silverstoune laimėjo „TOYOTA GAZOO Racing“, antroje vietoje palikusi ambicingą „Porsche“ komandą. Šias lenktynes Japonijos gamintojo komanda vadina WEC „namų“ lenktynėmis, nes nuo komandos būstinės Vokietijos mieste Kelne iki Spa trasos tėra vos 120 km.
Pasaulio ištvermės lenktynių čempionatą (World Endurance Championship) sudaro 9 etapai. Visuose lenktyniaujama po 6 val., išskyrus Le Mano 24 val. lenktynes, kurios yra strategiškai svarbiausios, kovojant dėl čempiono titulo.
Generalinė repeticija prieš Le Mano lenktynes
Spa lenktynės yra paskutinis pasispardymas prieš svarbiausią WEC sezono įvykį – 24 val. trukmės Le Mano lenktynes, kurios vyks birželio 17-18 d. Atsižvelgdama į tai, komanda panaudos abi savo 2017 m. leistinas aerodinamines konfigūracijas.
Mike Conway, Kamui Kobayashi ir José María López ekipažas Nr. 7 pasirodys su didelę prispaudimo jėgą užtikrinančia TS050 HYBRID versija, su kuria Silverstouno trasoje pavyko iškovoti pole poziciją. Šio ekipažo lenktynės baigėsi José María patyrus avariją šlapioje trasoje.
Silverstouno lenktynių nugalėtojai ir Pasaulio čempionato lyderiai Sébastienas Buemi, Anthony Davidsonas ir Kazukis Nakajima taip pat lenktyniaus su didele prispaudimo jėga pasižyminčiu TS050 HYBRID automobiliu Nr. 8, kurio privalumas yra ne maksimalus greitis, o tvirtas sukibimas atliekant posūkius.
Siekiant tinkamai pasirengti Le Mano lenktynėms, TS050 HYBRID Nr. 9 automobilyje bus pritaikyta mažesnio prispaudimo konfigūracija, optimizuota ilgoms tiesioms trasoms, tokioms kaip Le Mano Circuit de la Sarthe. Šiam ekipažui atstovauja Stéphane'as Sarrazinas ir prie jo prisijungę WEC debiutantas Yuji Kunimoto bei sugrįžęs Nicolas Lapierre.
Seniausia WEC trasa
1922 m. atidaryta Spa trasa yra seniausia WEC lenktynių kalendoriuje. TOYOTA GAZOO Racing komandai ji siejasi su maloniais prisiminimais. 2014 m. Anthony, Sébastienas ir Nicolas drauge laimėjo lenktynes. Praėjusiais metais abiem laimėti galėjusiems TS050 HYBRID automobiliams koją pakišo variklio problemos.
Šių metų tikslas išliko toks pat – laimėti, greičiau pasirengiant Le Mano lenktynėms, t. y. optimaliai lenktynėms pritaikant automobilį su mažesnio prispaudimo specifikacijomis ir tinkamai pasirengiant lenktyniauti su trim automobiliais.
Komandą palaikys gausus būrys darbuotojų iš Kelno būstinės, kurie kartu su savo šeimomis pakviesti stebėti šeštadienio lenktynių Spa trasoje.
Komandos atstovų pasisakymai
Komandos prezidentas Toshio Sato: „Mes puikiai startavome šį sezoną. Tikimės sėkmingai pasirodyti ir Spa trasoje. Lenktynėse mums tenka įnirtingai kautis su Porsche, tad laukiame dar vienos nuožmios kovos. Mūsų didelę prispaudžiamąją jėgą užtikrinantis TS050 HYBRID automobilis puikiai pasirodė Silverstoune, tačiau Spa yra kitokia trasa, todėl daug dirbome, kad būtume tinkamai pasirengę joje lenktyniauti. Šiais metais pirmą kartą dalyvausime su trim automobiliais. Tai puiki proga išbandyti savo automobilį su mažesnio prispaudimo nustatymais lenktynių metu. Visą žiemą vyko intensyvūs jo bandymai. Lenktynės šį savaitgalį yra dar vienas žingsnis į priekį rengiantis pasirodymui Le Mane.“
Mike'as Conway (TS050 HYBRID Nr. 7): „Spa yra viena mano mėgstamiausių trasų, todėl nekantriai laukiu šių lenktynių. Pati trasa iš tiesų yra nuostabi – tie aukščio pokyčiai, dideliu greičiu įveikiami posūkiai, begalė įvairių vingių. Ji kupina iššūkių, bet man tai patinka. Tikiuosi, jog paketas, kurį naudojome Silverstoune, padės išvystyti tokį pat tempą ir Spa trasoje. Žinoma, yra dalykų, kuriuos dar būtų galima patobulinti, tačiau mes pasitikime savo jėgomis. Manau, ir šįkart virs atkakli kova su Porsche, todėl mes būsime labai susikaupę.“
Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID Nr. 7): „Man labai patinka lenktyniauti Spa trasoje. Silverstoune mes pademonstravome puikų greitį, todėl į antrąsias sezono lenktynes galime vykti labai teigiamai nusiteikę. Mes esame motyvuoti ir pasirengę padaryti viską, ką galime, kad laimėtume lenktynes. Tai taptų be galo stipria motyvacija rengiantis Le Mano lenktynėms. Aš ypač laukiu Spa lenktynių dėl geros atmosferos – čia susirenka daugybė entuziastingų fanų, taip pat mūsų palaikyti atvyks TMG darbuotojų būrys iš Kelno.“
José María López (TS050 HYBRID Nr. 7): „Lenktyniauti LMP1 automobiliu Spa trasoje yra tiesiog fantastiška. Nuo savo GP2 dienų čia nelenktyniavau kelerius metus, todėl labai laukiu šių lenktynių. Šis savaitgalis yra puiki proga dar kartą iškovoti pergalę, o man – apvažiuoti daugiau ratų. Nors Silverstoune mūsų pasirodymą apkartino nesėkminga pabaiga, tačiau iš šių lenktynių aš daug ko išmokau ir pasisėmiau naudingos patirties. Žinau, kad esu greitas. Be to, aš greitai perprantu kitus ištvermės lenktynių aspektus, tokius kaip valdymas esant dalyvių sangrūdai.“
Sébastienas Buemi (TS050 HYBRID Nr. 8): „Akivaizdu, mes puikiai pradėjome sezoną, todėl į Spa vykstame kupini optimizmo. Mūsų laukia labai jaudinantis ir įdomus savaitgalis, nes mes pirmą kartą dalyvausime turėdami tris automobilius. Aš noriu surinkti kiek įmanoma daugiau taškų. Be abejo, Spa lenktynėse mes turime kuo daugiau visko išmokti, nes jos yra paskutinės prieš didžiąsias lenktynes Le Mano trasoje. Mes padarysime viską, kas nuo mūsų priklauso, ir pasistengsime pakartoti Silverstoune pasiektą savo sėkmingą rezultatą.“
Anthony Davidsonas (TS050 HYBRID Nr. 8): „Aš su nekantrumu laukiu lenktynių Spa trasoje, nes ji yra viena mano mėgstamiausių. Visada malonu vairuoti LMP1 automobilį tokioje puikioje trasoje. Manau, jog po pergalės Silverstoune mes ir vėl galime siekti nugalėtojų titulo. Tačiau esame įsitikinę, jog mūsų laukia atkaklesnė kova su Porsche. Pasirodymo Spa trasoje rezultatai gali priklausyti nuo oro sąlygų. Per paskutiniąsias lenktynes pasitaikė puikus oras, tačiau tokių dalykų niekada negali žinoti. Mūsų automobilis tinkamai pritaikytas lenktyniauti ir šlapioje trasoje, tad mes pasirengę viskam.“
Kazukis Nakajima (TS050 HYBRID Nr. 8): „Sunku nuspėti, kaip viskas gali susiklostyti Spa trasoje dėl skirtingų aerodinaminių komplektų. Mes gerai pradėjome sezoną ir norime taip tęsti toliau. Spa trasa yra ypatinga, ypač Eau Rouge. Čia apkrovos veikia kaip niekur kitur. Tai labai sudėtinga trasa, kurioje yra daug dideliu greičiu įveikiamų posūkių. Labai laukiu, kada bus galima į ją išlėkti. Bus nepaprastai smagu važiuoti mūsų automobiliu šioje trasoje.“
Stéphane'as Sarrazinas (TS050 HYBRID Nr. 9): „Nekantriai laukiu, kada bus galima vėl sėsti už TS050 HYBRID vairo, ypač po sėkmingo pasirodymo Silverstoune. Šias lenktynes buvo smagu stebėti. Tikiuosi, jog automobilis su mažesnio prispaudimo specifikacijomis yra ne mažiau pajėgus. Kaip visuomet, esu nusiteikęs pasiekti gerą rezultatą, tačiau, kalbant apie mūsų automobilį, svarbiausia šį savaitgalį tinkamai pasirengti Le Mano lenktynėms. Mes turime surinkti kuo daugiau informacijos apie automobilį su mažesnio prispaudimo nustatymais ir suderinti komandinį darbą mūsų pirmosiose bendrose lenktynėse.“
Yuji Kunimoto (TS050 HYBRID Nr. 9): „Tai bus mano pirmosios WEC lenktynės ir pirmosios lenktynės Spa trasoje. Mane tai be galo jaudina. Apie Spa trasą daug visko girdėjau iš kitų pilotų, taip pat pažįstu ją iš vaizdo žaidimų ir televizijos. Negaliu sulaukti, kada galėsiu realiai ją išbandyti su TS050 HYBRID. Aš labai džiaugiuosi, kad su automobiliu Nr. 9 lenktyniaujantys mano partneriai yra patyrę pilotai Stéphane ir Nicolas. Esu tikras, jie man labai pagelbės savo naudingais patarimais. Nekantriai laukiu starto.“
Nicolas Lapierre (TS050 HYBRID Nr. 9): „Spa yra fantastiška trasa. Man ji yra viena geriausių. 2014 m. kartu su Anthony ir Sébastien mes laimėjome lenktynes, o praėjusiais metais aš tapau nugalėtoju LMP2 klasėje. Taigi ši trasa kelia malonių prisiminimų. Man bus labai įdomu pirmą kartą vairuoti TS050 HYBRID lenktynėse. Spa yra ideali vieta. Aš taip pat labai laukiu savo pirmųjų lenktynių kartu su Stéphane ir Yuji. Mes puikiai tarpusavyje bendraujame, todėl esu tikras, jog mums drauge pavyks pasiekti teigiamų rezultatų komandos labui.“
„TOYOTA GAZOO Racing“ komandos pasiekimai 6 valandų trukmės lenktynėse, Spa-Francorchamps trasoje:
2013 m. Nr. 7: kvalifikacinis važiavimas – 4 vieta, lenktynės – nefinišavo. Nr. 8: kvalifikacinis važiavimas – 5 vieta, lenktynės – 4 vieta.
2014 m. Nr. 7: kvalifikacinis važiavimas – 4 vieta, lenktynės – 3 vieta. Nr. 8: kvalifikacinis važiavimas – 2 vieta, lenktynės – 1 vieta.
2015 m. Nr. 1: kvalifikacinis važiavimas – 6 vieta, lenktynės – 8 vieta. Nr. 2: kvalifikacinis važiavimas – 7 vieta, lenktynės – 5 vieta.
2016 m. Nr. 5: kvalifikacinis važiavimas – 5 vieta, lenktynės – 26 vieta. Nr. 6: kvalifikacinis važiavimas – 3 vieta, lenktynės – nefinišavo.
Apie „TOYOTA GAZOO Racing“ komandą Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate
Pirmą kartą Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC) TOYOTA komanda pasirodė 1983 m. Tai buvo ilgametės dalyvavimo ištvermės lenktynėse istorijos pradžia.
Nuo 1985 m. TOYOTA automobiliai dalyvavo aštuoniolikoje Le Mano 24 val. trukmės lenktynių, penkis kartus užimdami antrąją vietą.
2012 m. atgaivintame Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate TOYOTA dalyvavo pasitelkdama TOYOTA Higashi-Fuji technikos centro profesinę patirtį konstruojant hibridinį galios agregatą ir TOYOTA Motorsport GmbH pajėgumus kuriant važiuoklę. Tarptautinės komandos centras yra įkurtas Kelne (Vokietija). Komandą sudaro inžinieriai iš TOYOTA automobilių sporto ir hibridinių technologijų skyriaus, kurių ištobulintos technologijos ir praktinės žinios pritaikomos kuriant keliams skirtus automobilius.
Nuo 2012 m. TOYOTA komanda yra iškovojusi 11 pole pozicijų ir laimėjusi 12 lenktynių, ant nugalėtojų pakylos užlipdama 32 kartus. 2014 m. komanda su TS040 HYBRID laimėjo Pasaulio čempionatą pilotų ir gamintojų įskaitose, o po metų TOYOTA minėjo savo pirmojo starto Le Mano lenktynėse trisdešimtmetį.
TOYOTA Motorsport GmbH užsiima ne tik WEC projektu, bet ir kita veikla, pavyzdžiui, tiekia variklius TOYOTA komandai jai grįžus į Pasaulio ralio čempionatą WRC 2017 m., taip pat teikia inžinerines paslaugas verslo ir privatiems klientams automobilių sporto srityje.