„Toyota“ meta pirštinę „Porsche“: kuris hibridas greitesnis ir ištvermingesnis?

Su kuo daugeliui tautiečių asocijuojasi „Toyota“ automobiliai? 15min apklausos duomenimis – su hibridiniais varikliais ir japoniška kokybe. Ir bene mažiausia skaitytojų dalis sieja „Toyota“ su autosportu. Tuo tarpu dėl „Porsche“ klausimų nekyla.

Suprasti akimirksniu

  • Pasaulio ištvermės lenktynių čempionatas WEC rengiamas nuo 2012 m.
  • 2 kartus jį laimėjo „Audi“, 2 kartus „Porsche“ ir kartą „Toyota“.
  • WEC sudaro 9 etapai, iš kurių svarbiausias ir ilgiausias – Le Mano 24 val. lenktynės.
  • LMP1 klasės automobiliai gali turėti dviejų aerodinaminių tipų kėbulus – sureguliuotus skirtingai pagal trasos konfigūraciją.
  • TS050 jėgainė – tai V6 2,4 l tiesioginio įpurškimo variklis su dviem turbinomis ir 8 MJ elektrine jėgaine. Suminė galia – 1000 AG.
  • WEC lenktyniauja daugybė buvusių F-1 pilotų: S.Buemi, K.Kobayashi, S.Sarrazinas, K.Nakajima ir kt.

Le Manas ir pasaulio ištvermės lenktynių čempionatas (WEC)

Iš tiesų, daugelis nustemba išgirdę, kad „Toyota Gazoo“ komanda jau keletą metų kaunasi su „Porsche“ Le Mano prototipų klasėje (LMP1), kuri laikoma išskirtine, nes joje dalyvaujantys automobiliai – greičiausi, inovatyviausi ir todėl brangiausi. Tai daugeliui netikėta, nes su sportu tradiciškai labiau siejami „Porsche“, „Ferrari“, „Audi“, „Mercedes“, BMW.

Tačiau šiuos stereotipus griauna daugybė autosporto varžybų. Pavyzdžiui „World Endurance Championship“ (WEC – pasaulio ištvermės lenktynių čempionatas).

Dėl didesnių variklių ir modernių hibridinių jėgainių su energijos atgavimo KERS sistemomis bei palankesnio WEC techninio reglamento LMP1 įsibėgėjimas iki maksimalaus greičio yra trumpesnis nei F-1 automobilių! Nes F-1 raketos baterijoms įkrauti gali panaudoti tik galinių ratų stabdymo energiją, o WEC galiūnai – visų keturių. Be to, pagal techninį reglamentą, WEC automobiliai kiekvienam ratui gali naudoti 8 MJ įsibėgėjimo energijos, o F-1 – tik po 4 MJ galiniams ratams.

Pernykštė Le Mano drama

Kitaip tariant, LMP1 automobiliai yra tikri žvėrys, kuriuose inovatyviausi gamintojai išbando savo kosmines technologijas. Šiuo metu šioje klasėje kaunasi „Toyota Hybrid TS050“ ir „Porsche Hybrid 919“. Pernai dramatiškas ir viso čempionato rezultatą nulėmusias lenktynes, atrodė, laimės „Toyota“. Tačiau paskutiniame rate, iki finišo likus vos keliems kilometrams (visas ratas – 13,6 km), dėl techninio turbinos jungties gedimo sustojo iki to laiko pirmavęs Kazukio Nakajimos vairuojamas TS050 Nr.5. Tai buvo tragedija, pergalė išslydo iki finišo likus 5 min., kai visos lenktynės trunka 24 val.

Tokiu būdu „Porsche“ tapo daugiausia pergalių (tarp gamintojų) pelniusiu dalyviu – 18. Antroje vietoje šiuo metu žengia (po „Dyzelgeito“ nebedalyvaujanti) „Audi“ – 13 pergalių.

Du lyderiai – per mažai, nors greičiai išties įspūdingi

O ištikimiausi Le Mano 24 valandų lenktynių sirgaliai dar prisimena, kad šio amžiaus pirmajame dešimtmetyje dėl pergalių Le Mane (kuris 2012 m. tapo vienu svarbiausių WEC etapų) kovėsi „Audi“ ir „Peugeot“. Bet tai – jau praeitis. Jei šie du gamintojai nebūtų pasitraukę iš endurance lenktynių, šis čempionatas tikrai galėtų užgožti „Formulę 1“.

O dabar konkurencija tarp dviejų gamyklinių komandų kelia kiek per mažai intrigos, nors automobilių maksimalūs greičiai (340 km/val. Le Mano tiesiojoje) tikrai kaitina kraują. O žemesnėse klasėse besivaržantys LMP2 bei kėbuliniai keliose GT klasėse lenktyniaujantys „Ferrari“, „Ford“, „Aston Martin“ ir kt. tokio didelio susidomėjimo nekelia.

Kaip ten bebūtų, „Toyota“ neslepia, kad atėjo metas pakartoti 2014 m. pergalę WEC. O tam būtinai reikia nugalėti ir Le Mane, nes už pergalę šiame etape skiriama daugiausia taškų.

VIDEO: „World Endurance Championship“ – Pasaulio ištvermės lenktynės – žada kovą tarp „Toyota“ ir „Porsche“

Prologas Monzoje: kol kas tempą diktuoja „Toyota“

Pasaulio ištvermės lenktynių čempionatą sudaro 9 etapai: po 6 val. Silverstoune, Spa, Niurburgringe, Meksike, Fudži, Šanchajuje, Bahreine ir strategiškai pačios svarbiausios 24 valandų Le Mano ištvermės lenktynės, jau seniai tapusios legenda.

Monzoje geriausią rato įveikimo laiką demonstravo „Toyota TS050“ pilotai.

Praėjusį savaitgalį Monzos trasoje (šalia Milano) įvyko WEC prologas – visų klasių dalyviai lenktyniavo realiomis sąlygomis. Žinoma, galima teigti, kad tikrasis komandų pajėgumas išryškės tik čempionatui įpusėjus ar bent jau balandžio 16 d. Silverstouno trasoje (D.Britanija), kai startuos pirmosios lenktynės.

Tačiau Monzoje geriausią rato įveikimo laiką pirmą dieną demonstravo „Toyota TS050“ pilotas Mike'as Conway'us, ratą įveikęs per 1 min. 31,332 sek. Antrąją dieną šį rezultatą dar labiau pagerino kitas „Toyota Gazoo“ pilotas Nicolas Lapierre – 1 min. 30,547 sek.

VIDEO: 2017 Toyota TS050 Hybrid LMP1 Sound (2.4 V6 Engine) - WEC Prologue 2017 at Monza Circuit

„Toyota“ ir automobilių sportas

Grįžkime prie apklausos, kurios rezultatai rodo, kad „Toyota“ tikrai nedaugeliui siejasi su automobilių sportu. Štai keli faktai apie „Toyota“ dalyvavimą automobilių sporte, kuriuos tikrai žinojote, tačiau jau pamiršote.

„Formulė-1“. 2009 metais Jarno Trulli, Timo Glockas ir Kamui Kobayashi padėjo „Toyota“ komandai užimti penktą vietą konstruktorių įskaitoje, tačiau tai neįtikino kompanijos likti šiame sporte. „Toyota“ buvo likusi vienintelė japonų automobilių gamintojų atstovė „Formulėje-1“, kai lenktynes prieš 2009 metų sezoną paliko „Honda“. Atsisveikinimas su F-1 buvo gausiai palaistytas ištikimų sirgalių ašaromis.

WRC. Šiemet, po 18-os metų pertraukos, „Toyota“ grįžo į WRC. Tad šių metų vasarį Švedijoje vykusiame WRC etape triumfavus Jari-Matti Latvalai su „Toyota Yaris“, komanda iškovojo pirmąją pergalę nuo 1999 metų.

Dakaras ir kt. Lietuviams Dakaras asocijuojasi su Benedikto Vanago ir Antano Juknevičiaus „Hilux Overdrive“. Tačiau lietuviai nėra „Toyota“ gamyklinės komandos nariai.

Dakare varžėsi dvi japonų komandos: „Toyota Gazoo Racing South Africa“ ir „Team Land Cruiser Toyota Auto Body“. Pirmajai atstovavęs legendinis Nasseras Al-Attiyah važiavo išties puikiai. O patyręs avariją, baigė etapą važiuodamas tik trimis ratais. Todėl aukščiausią poziciją – ketvirtąją – iškovojo „Toyota“ vairavęs „Overdrive Racing“ komandos narys Nani Roma. O Ginielis de Villiersas iš „Toyota Gazoo Racing South Africa“ liko penktas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis