Panašu, kad Balys grįžta prie to, kas gyvenime svarbiausia – vaikų. Todėl ir pats lyg vaikas džiaugiasi, kad Šilalės vaikams labai patiko jo motociklo pristatymas:
„Mokiniai klausė, koks yra mano fizinis pasirengimas, nuo ko reikėtų pradėti. O mokytojams rūpėjo, kiek kainuoja toks motociklas. Buvo smagu, apdovanojau mokinius prizais.“
Vėliau patikslino. Ši gimnazija švenčia 100-metį, kaip ir Lietuva.
Į Laukuvą važiavo gimnazijos direktorės Raimondos Kauneckienės ir savo kolegos – fizinio lavinimo mokytojo, su kuriuo kadaise kartu gyveno Kūno kultūros instituto (KKI) bendrabutyje – Roberto Mikučio – kvietimu:
„Penkerius metus gyvenome KKI bendrabutyje, kartu ruošdavome 10 patiekalų, daugumą iš bulvių. Tačiau, net ir praėjus 23 metams, tikra draugystė nenutrūko.“
Paskutinis motociklo „patepimas“ prieš kelionę į Peru
Balio bičiulių garaže pirmiausiai apžiūrėjome pernykštį Balio Bardausko motociklą po techninio aptarnavimo. Akinamai juodos naujos padangos ir... dar vienas naujas personažas šalia peliukų ir katino Leopoldo, „Na, palauk“ dueto ar krokodilo Genos.
Tai – baronas Miunhauzenas, pasak istorijos, kadaise keliavęs patrankos sviediniu.
Tačiau Balys Bardauskas pernelyg detaliai neaiškina savo pasirinkimo – tiesiog baronas Miunhauzenas jam labai patinka:
„Kaip rašoma knygose, jis buvo pats teisingiausias baronas Miunchauzenas... Skaitau knygą ir ji man kelia tik teigiamas emocijas.“
Medalį skirs antram sūnui, kurio su žmona labai laukia
Ant motociklo likę ir pernykščiai užrašai: „For my family Bardauskai“, „For my son Perkūnas“ ir „100 švenčiančiai Lietuvai“. Juk dar pamenate, kad, finišavęs 2018-ųjų Dakaro ralyje, Balys savo medalį (juos gauna tik pasiekę finišą), padovanojo savo mažajam sūnui Perkūnui (dabar berniukui pusantrų metų).
Turbūt nesunku nuspėti, kad 2019-ųjų medalį Balys dovanos kitam sūnui – jo su žmona laukia ateinant į pasaulį jau šį mėnesį! Todėl, kaip sako Balys, jį šiuo metu lanko mintys ne tik apie Dakarą, bet ir atsakomybė dėl šeimos.
Balys priims tikrojo Dakaro iššūkius
Apklijavęs motociklą pagal nustatytą schemą, Balys prisiminė savo pažadą, duotą 15min studijoje šiais metais po finišo 2018-ųjų Dakare – parduoti motociklą, o už gautus pinigus nuvežti prie jūros tuos Lietuvos vaikus, kurie Baltijos dar nėra matę.
Ir šį pažadą, ir kitą – įkurti motokroso trasą ir pakviesti į ją Dakaro dalyvius – Balys įvykdė. Tiesa, motociklo nepardavė – gražią idėją parodyti vaikams jūrą parėmė lenktynininko bičiuliai.
Motociklą į Le Havrą nugabens Vaidotas Žala
Taigi apie motociklą, kurio Balys, laimei, nepardavė. Savaitgalį Balio „KTM 450 Rally Replica“ keliaus pas Vaidotą Žalą ir pirmadienį ralio meistro vairuojamu autovežiu išvyks į Le Havrą – Prancūzijos uostą (15min/Gazas taip pat ten keliaus – laukite reportažų Gazo FB paskyroje).
Le Havre, skirtingai nei pernai, motociklams nereikės atlikti techninės apžiūros – tai bus padaryta jau Limoje (Peru) sausio pradžioje.
Jei dar nesate prisijungę prie 15min/Gazas paskyros, spauskite „Patinka“ čia ir tapkite 40 000-uoju Gazo benzingalviu.
Raudonas Balio Bardausko startinis numeris
Tačiau daugelio skaitytojų turbūt neliko nepastebėtas dar vienas svarbus dalykas – Balio Bardausko startinio numerio spalva. Jis – raudonas.
Tokius startinius numerius gavo tik 32 Dakaro ralio motociklininkai, važiuojantys ypatingoje klasėje – „Originals by Motul“ (buvusi „Malles Moto“). Jie važiuoja ir gyvena tradicinio ralio „Paryžius–Dakaras“ sąlygomis – JOKIO KOMFORTO! Jokių viešbučių. Jokios techninės pagalbos!
„Originals by Motul klasėje motociklininkas gali turėti tik 25 kg dėžę, kurioje telpa visi jo daiktai. Ir dar du atsarginius ratus bei dvi papildomas padangas.
Tas dėžes gabena patys organizatoriai, nes lenktynininkai ir taip važiuoja be jokios techninės pagalbos, motociklus remontuoja patys, prižiūrimi griežtų teisėjų. Miega tik palapinėje šalia savo motociklo. Būtent šioje klasėje galima geriausiai pajusti, kas yra tikras Dakaras, ji – pati sunkiausia“, – aiškino Balys savo pasirinkimą.
Paklaustas, ar pakankamai gerai Dakarui pasirengė fiziškai (Balys intensyviai bėgioja, kultivuoja krosfitą), motociklininkas pripažino, kad sunkiau, ko gero, yra ne važiuoti Dakare ir atlaikyti jo išbandymus, o į jį išsiruošti.
Balys Bardauskas: kas yra šių laikų Dakaras
Balio Bardausko požiūris į šių laikų Dakaro ralį – labai savitas. Jis ne kartą yra išdėstęs tokį savo požiūrį:
„Dakaras jau tampa pasipinigavimu – kvailių pinigai turi priklausyti protingiems. Jeigu nori tapti legenda – prašom, važiuok į Dakarą. Kai alpinistai lipa į Monblaną, jie gali susimokėti 15 000 eurų, ir du vyrukai padės įkopti. Tai panašiai vyksta ir Dakare. Nebėra sportinės dvasios, kurią pamenu, dar kai dalyvavau 2007 ir 2008-aisiais. Tada mes su Šarūnu Palioku išvažiavome turėdami vieną dėžę, po vieną aprangą ir kuprinę ant pečių. Dabar išeina kaip 5 žvaigždučių viešbutis: grįžti – į viešbutį, į masažą, karštas dušas. Dakaras tampa lepus.“