Nuo 2021 metų kai kuriuose F1 lenktynių etapuose saugos ir medikų automobiliai buvo sportinis kupe „Aston Martin Vantage F1 Edition“ ir prabangus SUV DBX. „Aston Martin“ šią svarbią funkciją atlieka pamainiui su „Mercedes AMG“. Šiemet trasoje matysime galingesnę „Aston Martin“ versiją – DBX707.
Svarbi misija
Medikų ir saugos automobiliai pagal svarbą trasoje nusileidžia tik F1 bolidams. Jie privalo būti greiti tiesiosiose, neprarasti tempo posūkiuose ir tuo pačiu vežti specialią įrangą. Pavyzdžiui, davus startą lenktynėms, medikų automobilis startuoja iš galo kartu su visais F1 bolidais.
Didžiausia kontakto ar avarijos tikimybė yra starte ir pirmajame posūkyje, todėl, važiuodami iš galo, medikai gali greičiau atsidurti įvykio vietoje. Jei lenktynių pradžia sklandi, medikų automobilis turi maksimaliai greitai grįžti į trasoje esančia specialią zoną, nes netrukus F1 bolidai pradės važiuoti antrą ratą.
Akivaizdu, kad tokiai užduočiai reikia greičio. Kaip išduoda DBX707 pavadinimas, jis turi 707 AG ir iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 3,3 sekundės arba sekunde greičiau nei įprastas DBX modelis. Taip pat DBX707 sumontuota pavarų dėžė su šlapio tepimo sankaba, kuri akimirksniu perduoda galią į ratus.
Jei inžinerija nėra stiprioji jūsų pusė, užteks žinoti du dalykus. Pirmiausiai tokio tipo pavarų dėžės dažniausiu atveju yra naudojamos lenktyniniuose automobiliuose. Antra – „Aston Martin DBX707“ yra pirmasis prabangus SUV pasaulyje, kuris turi tokį komponentą.
Taip pat „Aston Martin“ inžinieriai gerokai patobulino DBX707 pakabą ir stabdžius, kad automobilis galėtų sportiniu tempu važiuoti posūkiuose. Modelis jau standartinėje įrangoje turi anglies keramikos stabdžius su masyviais diskais.
Stipraus stabdymo prieš posūkį metu, stabdžiai stipriai įkaista, tačiau anglies keramika nepraranda savo savybių net ir aukštoje temperatūroje. Taip pat lengvesnė ir karščiui laidesnė medžiaga leido ratuose sutaupyti net 40,5 kilogramo, o tai leidžia automobilio ratams greičiau ir preciziškiau sukibti su keliu.
Gyvybiškai svarbi papildoma įranga
Visomis šiomis savybėmis pasižymintį DBX707 galima pamatyti ir įsigyti „Aston Martin“ namuose Vilniuje, tačiau F1 lenktynėse dirbantis medikų automobilis turi specifinių modifikacijų.
Pirmiausiai čia sumontuotos lenktyninės sėdynės su penkių taškų saugos diržais, kurie stipriai laiko kūną trasoje. Taip pat medikų DBX707 turi papildomus ekranus, kuriuose gali gyvai stebėti lenktynių transliaciją, gauti pranešimus iš lenktynių kontrolės, matyti vairuotojų biometrinius duomenis ir kita.
Reikia nepamiršti, kad „Aston Martin DBX707“ yra prabangus ir erdvus SUV modelis. Medikų ekipažui prabanga yra malonus dalykas, tačiau jiems svarbiau – erdvė. Į medikų automobilį turi tilpti dideli gesintuvai, lagaminai su medicinos priemonėmis ir defibriliatorius. Didelė automobilio talpa leidžia visą šią įrangą susidėti tvarkingai ir patogiai pasiekti, kai to labiausiai reikia.
110 metų meilės greičiui
2023 metais „Aston Martin“ švenčia savo 110 metų jubiliejų, o didžiausia šventė vyks liepą „namų“ trasoje Silverstoune, Didžiojoje Britanijoje. F1 lenktynių savaitgalį gamintojas pristatys savo ryškiausius istorinius ir naujausius modelius, bei leis pamatyti, kaip atrodys „Aston Martin“ ateitis.
Dar šiemet Silverstouno trasoje planuojama pabaigti statyti visiškai naują „Aston Martin“ F1 komandos bazę. 37 tūkst. kvadratinių metrų erdvėje veiks komandos techninė zona, simuliacijų centras ir techniškai pažangiausias vėjo tunelis. Naujoji bazė ne tik leis komandai lengviau siekti pergalių, bet ir perkelti inžinerinius sprendimus iš trasos į serijinius „Aston Martin“ modelius.
Negana to, „Aston Martin“ gimtadienio nuotaikas stipriai pakėlė ir šio sezono rezultatai F1 lenktynėse. Šiemet komandoje kartu su Lance’u Strollu važiuoja dukart F1 pasaulio čempionas Fernando Alonso.
Jis pastaruosiuose dvejuose šio sezono etapuose užėmė trečią vietą ir tokią pačią užima šio sezono vairuotojų įskaitoje. Toks įspūdingas lenktyniavimas pelnė komandai daug taškų, todėl „Aston Martin“ šiuo metu yra antri konstruktorių įskaitoje.