„Atvykau čia užbaigti ralį“
Galimi keli variantai: Irmantą iš trasos pasiima „Resque“ įgula po paskutinio pravažiavusio dalyvio. Tačiau tai reiškia, kad ši diena motociklininkui neužskaitoma. Kitas variantas - „Support team“ gali grįžti į startą, kuris pasiliko už 3 valandų kelio ir sutvarkyti sankabą. Bet tada Irmantas nespėtų į laiko normą.
Trečias variantas yra neįmanomas – šią dieną dalyviai varžosi toli nuo asfaltuotų ar kiek privažiuotesnių BMW automobiliui kelių. Tad bet kokiu atveju, atrodė, kad jo varžybos šiandien bus baigtos.
Tačiau likus geram pusvalandžiui iki laiko limito, Irmantas „parmina“! Meta motociklą, akinius, ir „prisiduoda“ teisėjams. Pro šalmą žvelgia pavargusios ir nusivylusios akys. Štai tada sužinome tikrą istoriją. Kadangi prie finišo telefono ryšys buvo įmanomas tik užlipus ant aukščiausios kalvos, tik kas valandą susirišdavome su Irmantu...
Tačiau aš buvau tikra - viltis neprarasta, net jeigu Irmantas parašė SMS: „Jau susitaikiau su pralaimėjimu.“ Net neabejojau, kad parlėks ir suspės, kas bebūtų nutikę. Ir neklydau. Vėliau, sugrįžęs, I.Bražiūnas sakė: „Atvykau čia ne šiaip sau, noriu ralį užbaigti“.
Valandos dykumoje
Dar ryte stipriai atsidusęs, I. Bražiūnas jautėsi it sulaužytas – raumenys neatsigavo. „Tikiuosi, vėl išsijudinsiu atsukęs rankeną.“
Sėdėjau dykumoje vienas ir norėjosi spardyti motociklą, nes buvo pikta ant savęs
„Mediafon-Motoshop“ komandos narys nuo pat starto pajuto, kad sankaba dirba nešvariai. Tad netrukus sustojo norėdamas ją pasikeisti. Ir kaip nustebo neradęs striukėje reikalingų įrankių! Visada juos turėdavo, bet – ralis yra nuotykis – ne šiandien. Tad laukė pakeleivingų dalyvių pagalbos.
Kaip tik pro šalį lėkė Tomas – atidavė įrankius, kuriuos turėjo, bet ir jų nepakako. Tada jiedu sustabdė džipą ir apsidžiaugė: reikalingi raktai yra, Irmis sankabą pasikeis, ir Tomas nukūrė toliau.
Susitvarkęs sankabą, vėl pajudėjęs, I.Bražiūnas suprato, kad nesudėjo visų diskų: „Sėdėjau dykumoje vienas ir norėjosi spardyti motociklą, nes buvo pikta ant savęs. Tada norėjau skambinti „support team‘ui“ – bet nebuvo ryšio. Bet, kaip paprastai, tarsi iš niekur atsirado būrelis vietinių. Paprašiau paskambinti iš jų telefono ir pranešiau jums apie situaciją. Tik ir taip būtų klausimas, kaip „support team‘as“ atvažiuotų į šitą dykumą...Bet vietiniai nepaliko bėdoje – siūlė apelsinų ir su savo džipu nutempė mane iki artimiausio slapto punkto už kelių kilometrų,“ – nuotykius dėlioja Irmantas.
„Buvau prisigalvojęs, kaip tą sankabą atsukti vėl, bet nepavyko. Profesionalų klasė nestojo pagelbėti, bet vis dėlto sustojo dar viena „fūra“ ir paliko reikalingus raktus. Skubiai, per dešimt-penkiolika minučių, susitvarkiau ir daviau gazo. Dar niekada nebuvau taip lėkęs!“ – adrenalino ir azarto pagautas Irmantas net po 3 valandų laukimo dykumoje, suspėjo į laiko normą.
Lentynininkas apgailestavo, kad neteks 4 vietos, nes labai norėjo trofėjaus:„Bet gerai, kad jį pasiims Tomas,“ – draugiškai nusiteikęs šypsosi I. Bražiūnas.
Tiesa, dėl sankabos: abiejuose motociklose įdėta „rekluse“, taigi ne standartinė. Tačiau šios dienos parodė, kad raliui jos nereikia - ji labiau skirta motokroso važiavimo būdui.
„Dėl to tik tobulėjame“
Tomas Jančys finišavo anksti ir yra patenkintas šiuo ruožu: „Nervinausi tik, nes „blūdijau“. Bet visi aplinkui buvo paklydę, tai reiškia - nieko tokio. Vėliau ir navigacija išsikrovė, tad kurį laiką važiavau be jos - pagal vėžas. Kai jų nebemačiau, sustojau - norėjau sukeisti elementus su prožektoriaus, bet jų ten, pasirodo, nebuvo, - šypsosi Tomas. – Tai pusę trasos buvau be navigacijos, o kitą dalį– „šlaviau“, kiek eina. Per visus akmenis, „fesh fesh“, kopas... Kai toks nuovargis, šitas etapas buvo pats tas, nenuobodus.“
Žymėdamiesi kelio knygą, vyrai dar iš vakaro juokėsi, kas galėtų būti „shaking dunes“. Ir sužinojo: „Taip stipriai kratė, ten tokia tarka, labai banguotas gruntas, kad dabar norisi padėkoti amortizatoriams.“
Dėl įrankių – pristigo esminio rakto „aštuoniukės“. Tai gera pamoka, kad iš vakaro, sako vyrai, „ne tik motociklus pasiruoštume, bet ir kas rytą pasitikrintume, ar viską įsidėjome. O nuo gedimų niekas neapsaugotas. Dėl to tik patobulėsime žvelgiant į perspektyvą,“ – dienos nuotykius reziumuoja „Mediafon-Motoshop“ komandos nariai Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas.
Preliminariais duomenimis, Tomas šokteli į 2 vietą, Irmantas išlieka 4-oje savo klasėje bendroje įskaitoje.
Septintą, paskutinę, Tuarego ralio dieną dalyvių laukia keli greičio ruožai Dra slėnyje tolyje stūksant Aukštosioms Atlaso kalnų viršūnėms su sniegu. Po paskutiniųjų 100 kilometrų, dalyviai susitiks finiše netoli miestelio Kvatzazato. Tad ralis, apsukęs gerą ratą Maroke, sugrįžta į starto vietą.