Tyla prieš audrą: kurie „Formulė – 1“ lenktynininkai gali atsidurti kitose komandose

Įprasta keturių rugpjūčio savaičių vasaros pertrauka – ramiausias laikotarpis „Formulė – 1“. Komandų personalas ir pilotai ilsisi mažiausiai pusę šio laiko. Darbai apstoja, gamyklose ir ekipų bazėse tvyro ramybė.
Maxas Verstappenas ir Sebastianas Vettelis
Maxas Verstappenas ir Sebastianas Vettelis / „Scanpix“ nuotr.

Tuo pat metu šis laikas yra intensyviausias lenktynininkų rinkoje – vyksta įtemptos derybos, ypač dėl didžiausią vertę turinčių pilotų. Trumpai apžvelkime dabartinę situaciją.

„Twitter“
„Twitter“

Ne paslaptis, jog pagrindinis dėmesys yra sutelktas į „Mercedes“, mat Lewiso Hamiltono partnerio Valtteri Botto kontraktas galioja tik iki šio sezono pabaigos. Ekipos vadovas Toto Wolffas jau yra įvardinęs galimus kandidatus – pratęsti sutarti su V.Bottu, arba „nuo atsarginių suolelio“ pasikviesti į komandą Estebaną Oconą.

Galimai netikėtai yra ir trečiasis pretendentas, mano manymu, jis gali būti pagrindinis. Tai ne kas kitas, o Maxas Verstappenas!

Pastarosiomis dienomis atsirado pranešimų apie galimas olando ir „Mercedes“ derybas. Teigiama, jog vokiečių komanda siūlo Maxui net 30 mln. eurų metinį honorarą (dabartinis jo atlygis „Red Bull“ yra 12 mln. eurų).

Situacija, atrodytų paini, tačiau ne viskas taip paprasta – M.Verstappeno kontrakte su „Red Bull“ teigiama, jog jis gali palikti komandą anksčiau laiko tik tuomet, jei po Vengrijos GP bus žemesnėje nei trečioje vietoje pilotų įskaitoje. Šiuo metu M.Verstappenas kaip tik yra trečias tarp pilotų ir nedaug atsilieka iki antrosios pozicijos.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Maxas Verstappenas
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Maxas Verstappenas

Akivaizdu, jog dabartinėje sutartyje su „Red Bull“ numatytos finansinės baudos. Bet, pamąstykime: jei kontrakto suma yra 12 mln. eurų, tuomet bauda už jo nutraukimą anksčiau laiko, geriausiu atveju turėtų siekti apie 50 procentų sumos, o blogiausiu teoriniu atveju – visą sumą (kuo aš nelabai tikiu).

Taigi, ką prarastų M.Verstappenas, priimdamas „Mercedes“ pasiūlymą? Sakykim, kokį trečdalį savo naujojo „vokiškojo“ kontrakto sumos, tad net sumokėjęs baudą olandas džiaugtųsi riebiu eurų kąsniu, greičiausiu automobiliu peletone ir ilgamete sutartimi.

Verstappenui pajudėjus…

Jei aukščiau aprašytas scenarijus įvyktų, „Red Bull“ tektų žaibiškai ieškoti pamainos M.Verstappenui, bet tas nebūtų lengva – šiuo metu jaunųjų „Red Bull“ pilotų programa yra visiškai „skylėta“. Koks gi scenarijus tenkintų austrus? Šnibždama, kad „Red Bull“ kalbina Sebastianą Vettelį sugrįžti. Manoma, kad tam neprieštarautų ir „Ferrari“, nors vokiečio kontraktas su italais galioja dar ir kitam sezonui. Už „atsilaisvinsiančius“ 35 mln. eurų „Ferrari“ turėtų galimybę bent metams pasikviesti bet kokį kitą pilotą.

Tiesa, čia yra vienas „bet“ – teigiama, kad „Ferrari“ sutartyse su rėmėjais yra įtvirtinta sąlyga, jog bet kuriuo metu mažiausiai vienas ekipos lenktynininkų privalo būti F-1 pasaulio čempionu.

Taigi, S.Vetteliui galimai grįžus į „Red Bull“, kandidatų jam pakeisti sąrašas smarkiai sumažėtų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Sebastianas Vettelis
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Sebastianas Vettelis

Lengviausia rokiruotė būtų vienam sezonui susigrąžinti Kimi Raikkoneną iš „Alfa Romeo“, tik nežinia, ar suomis to norėtų ir ar „Alfa Romeo“ tas labai patiktų.

Antras variantas – pasikviesti iš F-1 pasitraukusį Fernando Alonso, kuris, nepanašu, jog būtų suinteresuotas grįžti į ekipą, iš kurios išėjo dėl negalėjimo kovoti dėl titulo.

Kiti pokyčiai

Jei istorija su „Mercedes“ ir M.Verstappenu neįvyktų, greičiausiai V.Botto vieta atitektų E.Oconui. Suomiui tai taptų smūgiu ir problemomis ieškant vietos kitur, o tai jau priklausytų nuo kitų faktorių. Apsvarstykime juos.

Manoma, jog bent viena vieta „Haas“ ekipoje atsilaisvins. Greičiausiai su komanda bei F-1 teks atsisveikinti Romainui Grosjeanui. Jo vietoje greičiausiai atsidurs Nico Hulkenbergas, kuris, panašu, jau žino apie savo etapo „Renault“ ekipoje pabaigą.

„Scanpix“/„James Moy Photography“/„Press Association Images“ nuotr./Nico Hulkenbergas
„Scanpix“/„James Moy Photography“/„Press Association Images“ nuotr./Nico Hulkenbergas

Tokiu būdu ateiname iki tos vienintelės rimtesnės laisvos vietos. Taip, tai yra „Renault“ komanda ir būtent čia gali tikėtis atsidurti V.Bottas, jei situacija su „Mercedes“ pasisuks bloga jam linkme.

Tačiau visai aukščiau aprašytai „revoliucijai“ neįvykus ir V.Bottui likus „Mercedes“, šią „Renault“ vietą greičiausiai užimtų jau minėtas E.Oconas.

Dar vienas anksčiau laiko įvyksiantis pokytis pilotų rinkoje yra beveik neišvengiamas – kalbama, jog „Williams“ atsarginis pilotas, šiuo metu lenktyniaujantis F-2 čempionate ir šiame sezone iškovojęs jau keturias pergales, Nicolas Latifi (jo tėvas) siūlo „Williams“ ekipai net 30 mln. eurų už vietą komandoje, todėl beveik neatmetama galimybė, kad Robertas Kubica turės išvykti namo šiam sezonui pasibaigus.

Kas beliko? Laukti Belgijos ir Italijos GP, nes būtent šiuo metu dažniausiai yra paskelbiamos naujienos, susijusios su pilotų kontraktais kitiems metams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos