„Mitsubishi Pajero Evolution“ visureigiu ralio reido varžybose startavusio ir Molėtų ASK „Skorpionas“ atstovusio dueto vairuotojas Vaidotas Paškevičius sutiko papasakoti apie tai, kaip nugalėtojų ekipažui klostėsi visi keturi etapai. Juose tandemas patyrė įvairiausių akimirkų – nuo lengvų pergalių iki kovos sekundžių diapazone.
„Pirmose varžybose Druskininkuose, pirmame greičio ruože šturmanas padarė klaidą, tačiau nepaisant to vistiek pavyko iškovoti pirmąją vietą. Šturmanas paklydo kelio knygos subtilybėse ir nuvažiavome papildomus šešis kilometrus penkiasdešimties kilometrų greičio ruože. Tačiau susikaupėme ir kituose greičio ruožuose pavyko atkovoti prarastą laiką. Pirmos varžybos su šiek tiek prisvilusiu blynu, tačiau vistiek pergalingos“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Antrasis etapas sezone buvo didžiosios „Perimetro“ varžybos, kuriose ekipažams reikėjo įveikti net 600 kilometrų greičio ruožais, o su pervažiavimais tarp jų bendras kilometražas siekė per 2000 kilometrų. Pasak Vaidoto Paškevičiaus, aplink Lietuvą nusidriekusios varžybos sudėtingos buvo tuo, kad šiuos kilometrus įveikti reikėjo per 60 valandų.
„Viskas sekėsi labai neblogai. Gaila, kad buvo anuliuotas vienas greičio ruožas dėl įvykusios avarijos Akmenės kalcito karjere. Viskas klojosi gerai, kol neatvažiavome į Pabradės poligoną. Smėlynuose ir keliukuose pasiklydome ir pralošėme vieną greičio ruožą. Kitame greičio ruože bandėme atkovoti praloštas sekundes, bet patyrėme gedimą – išsinėrė vairo traukė. Tada pradėjo lydėti nesėkmės. Netilpome į laiko normą, gavome baudų ir nukritome lentelėje žemyn. Mūsų turėta pusės valandos persvara tapo trylikos minučiu atsilikimu.
Paskutinę dieną, likusius tris greičio ruožus bandėme spausti iki dugno, atsikovoti prarastas minutes, bet pirmame greičio ruože teko startuoti už lėtesnių sportininkų. Paviję varžovą ilgai važiavome dulkėse. Praslydome vieną sankryžą ir bandydami greitai išvažiuoti sulaužėme reduktorių. Su vienu varomu tiltu sugebėjome finišuoti ir pralošti tik dvi minutes. Iki kito greičio ruožo starto turėjome tik valandą ir dvidešimt minučių serviso laiko, todėl esame labai dėkingi savo komandos mechanikams, kurie sugebėjo pakeisti priekinį reduktorių.
Po to startavome pilnu pajėgumu, atkovojome vieną minutę, o paskutiniame greičio ruože, kai visi klaidžiojo, mes greit suradome teisingą kelią. Konkurentai sugaišo nemažai laiko, o mes neklydome ir laimėjome pirmąją vietą. Etapas – tikrai su nuotykiais. Turbūt pats įsimintiniausias metuose“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Trečiasis sezono etapas buvo surengtas Pasvalyje. Vaidoto Paškevičiaus ir Dariaus Leskausko duetui čia pavyko iškovoti pirmąją vietą. Ekipažas išvengė tiek techninių problemų, tiek klaidų ir šventė pergalę. Galiausiai finalinis dalyvius subūrė Tauragėje. Čia duetui vėl teko gerokai pavargti.
„Pirmą greičio ruožą pralaimėjome 4 sekundėmis. Antrame laimėjome 15 sekundžių. Trečiame dope pasiklydome, bet sugebėjome pralošti tik 16 sekundžių. Taigi, prieš ketvirtą greičio ruožą turėjome 5 sekundžių deficitą. Paskutiniame dope maksimaliai susikaupėme ir apie pusantros minutės aplenkėme pagrindinį varžovą. Pavyko gražiai pabaigti šių metų sezoną. Keturios varžybos – keturios pergalės. Norisi padėkoti savo rėmėjams – „Stiklų ekspertams“. Jie mus visada gelbsti, jei dūžta priekinis stiklas, o tai vyksta dažnai. Tariame ačiū jiems ir taip pat mūsų mechanikams – Donatui Uždaviniui ir Andriui Giraičiui“, – įspūdžiais dalijosi Vaidotas Paškevičius.
Vaidotas Paškevičius sako, kad po sėkmingo sezono jau kuriami planai kitiems metams. Ekipažas ruošiasi startuoti varžybose užsienyje. Ketinama pasirodyti Lenkijoje vykstančiame Breslau ralio reide.
Šios varžybos vyksta aštuonias dienas ir turi net 1500 kilometrų greičio ruožų. Be to, Vaidoto Paškevičiaus ir Dariaus Leskausko duetas taip pat startuos ir Lietuvos ralio reido čempionate.
Ekipažas šį sezoną lenktyniavo „Mitsubishi Pajero Evolution“ visureigiu, kuris gamintojo buvo sukurtas būtent Dakaro ralio maratonams. Visureigis gamykliškai turi 280 arklio galių ir 330 niutonmetrų sukimo momentą išvystantį variklį, sveria apie 1800 kg. Kitą sezoną komanda veikiausiai startuos tuo pačiu automobiliu, tačiau iki tol mechanikams teks pridėti rankas prie variklio.
„Šiai dienai galios matavimo stendas rodo mums labai nepalankius skaičius – 225 arklio galias ir 280 niutonmetrų. Žiūrėsime, ar pavyks galingumą atstatyti programiškai, ar jau reikės krapštyti metalą. Bet kuriuo atveju esame nusiteikę pasirodyti kitų metų sezone“, – atskleidė Vaidotas Paškevičius.