2022 m. Dakaro ralis Saudo Arabijoje Vaidotui Žalai ir jo šturmanui Paulo Fiuzai buvo banguotas, tačiau galutinis rezultatas – puikus. Vaidotas su kolega pakartojo iki šiol geriausią pasiektą Benedikto Vanago rezultatą ir užėmė 11 vietą bendroje įskaitoje, pilotuodamas „X – raid“ visureigį „MINI John Cooper Works Rally“, kurį iki šiol meiliai vadino „Mažyliu“. Tačiau šių metų birželį „Mažylį“ pardavė. Kaip tai nutiko, skaitykite čia.
Po praėjusio Dakaro V.Žala sakė, kad, organizatoriams įvedus klasę T1+, įprasti T1 klasės visureigiai nebegali konkuruoti su pravažesne technika. Todėl vienintelė išeitis – startuoti moderniu bagiu arba T1+ klasės automobiliu. Būtent tokį sprendimą ir priėmė „Teltonika Racing“ komanda, pristačiusi „Prodrive“ komandos sukurtą „Hunter T1+“ visureigį. Jį Vaidotas Žala nuomosis, kadangi gamyklinę techniką įsigyti nėra leidžiama.
„Per tuos septynerius metus, kai startavome Dakare, kiekvieną kartą keičiant automobilį buvo didelis techninis šuolis. Tai bus jau ketvirtasis mano automobilis. Po „bitutės“ atsisėdus į „Hilux Overdrive“ įspūdis buvo labai didelis. Vėliau sėdus į „Mini“ pokytis buvo dar didesnis. Dabar kartu su partnerių pagalba turime naują projektą – „Prodrive Hunter T1+“ visureigį. Prieš pasirašant sutartį su „Prordive“ turėjau galimybę prasukti nedidelį ratuką šiuo visureigiu ir jausmas vėl buvo panašus – negalėjau patikėti, koks didelis skirtumas yra nuo to, ką turėjome, nors anksčiau turėjome tikrai gerą techniką“, – sakė „Teltonika Racing“ pilotas Vaidotas Žala.
Kaip sakė Vaidotas Žala, šis visureigis yra lygiavertis varžovas kitiems T1+ klasės bolidams, tad pilotas dabar jau neturės teisės skųstis, jog jų automobilis technine prasme nusileidžia oponentams. Pasak Vaidoto Žalos, pagrindinis šios kategorijos automobilio privalumas yra dideli, 37 colių ratai, kuriems ne tokie baisūs kontaktai su uolomis ir akmenimis. Taip pat šis automobilis 30 cm platesnis už T1 kategoriją. Pakabos eiga pranašesnė 25 procentais. „Prodrive Hunter T1+“ varomas 3,5 litro varikliu su dviem turbinomis. Nors variklis čia benzininis, tačiau jis pritaikytas eksperimentiniams degalams, pagamintiems iš medienos, žemdirbystės industrijos atliekų. Skaičiuojama, kad šių degalų taršos emisija yra mažesnė už įprastą benziną.
„Viena iš priežasčių, kodėl pasirinkome „Prodrive“, tai yra jų reputacija. Jų kompanijoje pilnu etatu dirba 500 darbuotojų ir veiklą automobilių sporte jie vykdo 30 metų. Tai yra tikrai rimta gamykla. „Prodrive“ užaugo tokie čempionai kaip Colin McRae, Richard Burns ar Peter Solberg. Dabar mes bivake būsime kartu su autosporto legenda Sebastienu Loebu ir startuosime vienodais automobiliais. Jaučiuosi, kad dirbame su aukštos kompetencijos įstaiga, o ne tiesiog ralio komanda. Būsime lygiaverčiai su elitiniais vairuotojais“, – kalbėjo Vaidotas Žala.
Dakare „Prodrive“ komanda turės keturis sportinius automobilius, apie 60 specialistų ir maždaug 20 aptarnavimo transporto priemonių.
„Dakare mūsų lauks 14 greičio ruožų ir apie 5000 sportinių kilometrų. Tai bus vienas sunkiausių Dakarų ir toks ilgas, kokio daug metų nebuvo. Bus ir veidrodinės trasos, kuriose bus tokių vietų, kur kelio knygoje dalyviams gali skirtis kelio taškai. Tai daroma, kad nebūtų aklo sekimo vėžėmis. Vienas iš esminių pakeitimų – neutralizacijos panaikinimas mūsų klasei. Kitos klasės viduryje greičio ruožo galės stoti ilsėtis. Mes tokios prabangos neturėsime. Yra pokyčių ir dėl pirmojo bivako. Jis bus ne Džedoje, o dykumoje prie jūros. Taip turbūt nuspręsta dėl saugumo, nes pernai buvo incidentų ir per Dakarą, ir per F-1 varžybas“, – sakė Vaidotas Žala.
Vaidotas Žala atskleidė, kad pagrindinė komandos naujiena yra automobilis, o žinios apie komandos šturmaną ekipos gerbėjus pasieks anksčiausiai rugsėjo gale. Pasak piloto, pagrindiniu pretendentu į šią poziciją išlieka Paulo Fiuza, kuris iki šiol dar turi galiojančią sutartį su kita komanda. Po sutarties pabaigos bus aiškus sprendimas, ar Paulo Fiuza vėl talkins Vaidotui Žalai Dakare.
Pirmieji testai su „Prodrive Hunter“ bagiu Vaidoto Žalos lauks Alžyre rugsėjo mėnesį kartu su visa BRX komanda. Jose lauks ir ilgesni, kelių šimtų kilometrų testiniai greičio ruožai. Kadangi iki tol dar nebus aišku, kas taps Vaidoto Žalos šturmanu, lietuvis su „Prodrive“ komanda šį klausimą spręs vietoje.
Komandos pristatyme dalyvavęs 15min GAZAS redaktorius Žilvinas Pekarskas pranešė, kad Vaidotas Žala Dakare negalės startuoti su Ukrainos automobilių sporto federacijos licencija. Organizatoriai paaiškino, kad turint lietuvišką pasą privaloma turėti savo šalies automobilių sporto federacijos licenciją. Vienintelis dalykas, kuo Vaidotas Žala galės išreikšti paramą Ukrainai – šios šalies simbolikos naudojimas, tačiau ir jį reikės suderinti Ukrainos automobilių sporto federacija.
Primename, kad dar nesibaigė Vaidoto Žalos Apeliacinio skundo svarstymas dėl LASF Drausmės ir etikos komisijos jam skirtos nuobaudos – licencijos suspendavimo. Posėdis numatomas rugpjūčio 29 d.