Geriau – bendradarbiauti
V.Žala teigia, kad tai ne pirmas kartas, kuomet lenktynininkų atvaizdu naudojasi ne tik komandos partneriai, tačiau ir įmonės, neturinčios komandos sutikimo. Sportininkas tikina, kad tokios praktikos derėtų vengti, o kilus poreikiui pasinaudoti Dakaro lenktynininkų atvaizdais, reikėtų susisiekti tiesiogiai su komanda.
„Dabar ruošiamės raštu kreiptis į tris įmones. Tikimės, kad teisminių procesų neprireiks, ir kad kitos įmonės neužsiims tokiu savotišku piratavimu“, – pasakojo „Agrorodeo“ komandos pilotas.
Kreipėsi į tris įmones
Lenktynininkų dėmesį atkreipė lažybų bendrovė „TopSport“, garso įrangos pardavėjai Klaipėdoje „Avpro“ ir automobilių dalių parduotuvių tinklas „Autoaibė“. Pastaroji įmonė pasinaudojo ir V.Žalos, ir A.Juknevičiaus lenktyninių automobilių nuotraukomis, reklamuodama savo renginį.
„Sekėme Dakaro kelionę kartu su visa Lietuva, džiaugėmės pergalėmis ir palaikėm. Tai nebuvo jokios reklaminės kampanijos dalis ir komercijos iš to nedarome. Teises į panaudotas nuotraukas komunikacijoje turime. O komandoms paprašius, jas pašalinome“, – teigiama „Autoaibė“ komentare.
„Mes eilę metų atkakliai dirbame norėdami suburti patikimų partnerių ratą, kuriame jiems pridėtinę vertę ir štai atsiranda tokių gudručių, kurie uždeda tavo veidą ar tavo gerai atpažįstamos technikos nuotraukas savo reklamoje to nederinę. Jei įmonės nori bendradarbiauti – labai džiaugiamės, sėdame, kalbamės, ieškome geriausių sprendimų, būnam komanda“, – apmaudo neslėpė „KREDA“ komandos pilotas Antanas Juknevičius.
Privalo gauti sutikimą
Lenktynininkų interesus ginantis Advokatų profesinės bendrijos „GABUS LEGAL“ advokatas Vykintas Bulotas aiškina, kad įmonės, gavusios raštiškas pretenzijas, privalo nutraukti reklamos naudojimą.
„Reklamos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 7 punkte nurodyta, kad reklama draudžiama, jeigu be fizinio asmens sutikimo minimas jo vardas, pavardė, pateikiama jo nuomonė, informacija apie jo privatų ar visuomeninį gyvenimą, turtą, naudojamas fizinio asmens atvaizdas. Be atitinkamo sutikimo atvaizdo ir vardo naudojimas įmonės įvaizdžio, reputacijos formavimui bei pardavimų skatinimui yra negalimas“, – aiškino V.Bulotas.