Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas varžysis „Baja Poland 2015“ lenktynėse

Sėkmingai „300 Lakes Rally“ pasirodęs lenktynininkas Vaidotas Žala nerimsta: po finišo ant ralio nugalėtojų podiumo, vilnietis kartu su Sauliumi Jurgelėnu žada startuoti pasaulio „Cross-Country“ taurės varžybose Lenkijoje – „Baja Poland 2015“.
„Seat Leon Dakar“
„Seat Leon Dakar“ / Manto Dilio nuotr.

Po vos septintame kilometre pasibaigusio pasirodymo „Baja“ varžybose Italijoje komanda neslėpė slogių nuotaikų.

„Nors visi puikiai suprantame, jog tai iš esmės buvo testai ir automobilio trūkumų paieškos, bet tokio rango varžybose sugesti taip anksti buvo, švelniai tariant, apmaudu. Tačiau rankų mes nenuleidome – jau po kelių dienų automobilis suko bandymų kilometrus. Per tą laiką išbandėme trijų modelių turbinas, radome dar keletą probleminių vietų ir po gero išbandymo „300 Lakes Rally“ metu dabar jaučiamės gerokai ramiau“, – pasakoja Vaidotas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtas greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./V.Žala (dešinėje)

Kaip ir Italijoje, į Lenkiją komanda keliauja su Prienuose Dariaus Biesevičiaus sukurtu Dakaro maratonui skirtu lietuvišku visureigiu. Šturmanas Saulius Jurgelėnas taip pat džiaugiasi, jog testai ne tik vyksta, tačiau ir duoda vaisių.

„Kad ir kaip savotiškai skambėtų, mes džiaugiamės kiekvienu techniniu nesklandumu. Tai leidžia rasti tobulintinas vietas ir jas spręsti čia, Lietuvoje, o ne užsienio varžybose, kuriose jau norime pradėti ne tik sukti kilometrus, bet ir varžytis“, – sakė šturmanas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtas greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Saulius Jurgelėnas

Pagal specialius T3 klasės apribojimus paruoštas bolidas lenktynių pasaulyje išsiskiria savo itin mažu 1,9 Tdi varikliu ir santykinai maža mase – apie 1,7 tonos. Būtent tokie parametrai buvo parinkti neatsitiktinai – lengvas automobilis leidžia nesunkiai kovoti su kopomis, bei smėliu, tuo tarpu dyzelinis variklis pasirinktas atsižvelgiant į pasaulines tendencijas.

Jei atkreipėte dėmesį, Dakaro maratoną jau daugiau nei penkmetį laimi tik dyzeliniu kuru varomi automobiliai.

„Jei atkreipėte dėmesį, Dakaro maratoną jau daugiau nei penkmetį laimi tik dyzeliniu kuru varomi automobiliai. „LeMans“ 24 valandų lenktynėse važiuojama tik dyzeliniais arba hibridiniais varikliais – pasaulis juda link maksimalaus efektyvumo sunaudojant minimalų kiekį kuro, tad mes stengiamės judėti su šia banga ir nuo jos neatsilikti. Kad ir kaip man, kaip automobilių mylėtojui tai nepatiktų, tačiau didžialitražiai bolidai, bent jau ilgų distancijų varžybose, su laiku virs istorija“, – savo įžvalgomis dalinasi komandos mechaninė siela Darius Biesevičius.

Darius Biesevičius
Darius Biesevičius

Kelionės į Lenkiją tikslas gana paprastas – finišas. Tuo pačiu norima „pasimatuoti“ savo klasėje ir priprasti prie bolido valdymo subtilybių. Į Lenkiją komanda pajudės kitos savaitės viduryje.

„Mes iš tiesų kartais išgirstame kritikos, kad be reikalo čia stengiamės, tačiau mes vadovaujamės dviem geromis patarlėmis: „Roma nebuvo pastatyta per dieną“, bei „Nesvarbu kiek kartų krenti, svarbu kiek kartų gebi atsistoti ir eiti tolyn“. Mes turime savo mažą, raudoną „Romą“,  kurią po truputį statome ir griauname tam, kad ji būtų tobula, tuo pačiu – be kritimų ir problemų, niekada nesurinksime patirties, reikalingos maratono tipo varžyboms“, – dalinasi „300 Lakes Rally“ prizininkas. V.Žala.

A.Lauciaus nuotr./Antroji varžybų diena
A.Lauciaus nuotr./Antroji varžybų diena

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis