Visi trys „Toyota Hilux“, kuriais šiemet Dakro ralyje lenktyniaus lietuviai, dar lapkričio mėnesį buvo palikti Prancūzijoje, Le Havro uoste, iš kur išplaukė į Pietų Ameriką, Peru. Per kelionę įprastai nutinka visko. Apie baimę rasti apgadintą automobilį 15min pasakojo Antanas Juknevičius, į Pietų Ameriką išskridęs ankstų sausio 2-osios rytą.
Visgi, kaip pasakojo Ž.Pekarskas iš saulėtosios Limos, V.Žalos veide atsiėmus automobilį švietė plati šypsena: automobilis sveikas, niekas neapgadinta, galima leistis į bandymus.
„Vaidotas labai pareigingai pasirūpino, jog visi komandos nariai į automobilių atsiėmimo punktą išvažiuotų punktualiai, 8 valandą ryte. Ir, tiesą sakant, ten jau teko atstovėti nemenką eilutę, automobilio laukėme gal iki 12.30 val.“, – įspūdžiais dalijosi Ž.Pekarskas.
Jis papasakojo ir tai, kad kiek vėliau iš Lietuvos išskridusi Benedikto Vanago komandos dalis stovėjo eilėje už V.Žalos komandos ir dar laukė savo galimybės atsiimti juodąjį „Hilux“.
Pirminė patikra – viskas puiku
Žurnalisto užfiksuotame vaizdo įraše V.Žala neslepia emocijų.
„Vis tiek neramu, dviems mėnesiams atiduodi savo kūdikį, – juokavo lenktynininkas. – Bet viskas gerai. Dabar važiuosime į bivuaką, pasitikrinsime, o rytoj laukia administracinė ir techninė komisija.“
Bivuakas, į kurį atsiėmusi automobilį patraukė V.Žalos atstovaujama "Agrorodeo" komanda, Las Palme. Tiesa, Ž.Pekarskas pastebi, kad Limoje - siaubingos eismo spūstys. Magistralėje, kuri per miestą veda vandenyno link, 20 km atstumą įmanoma įveikti per maždaug porą valandų.
„Net nežinome, per kiek laiko pavyks pasiekti bivuaką. O rytoj žada dar didesnes spūstis, mat visi vietos gyventojai grįš į darbus“, – pasakojo žurnalistas.
Administracinė komisija numatyta ankstų sausio 3-osios rytą. Tad, pasakoja žurnalistas, jei mechanikai nerastų V.Žalos automobilio gedimų ir pavyktų spėti su administraciniais reikalais susidoroti iš pat ryto, bandymams sportininkas turi numatęs bent tris vietas aplink Limą.
„Maždaug 100 km spinduliu aplink miestą. Sportininkai čia tiesiogiai su vietos gyventojais sutaria, ir, panašiai kaip Lietuvoje, gauna leidimą tam tikrose vietose išsibandyti savo automobilius. Vaidoto komanda turi kontaktų per bičiulius portugalus ir lenkus“, – atskleidė Ž.Pekarskas.
Užsivedė antru bandymu
Mechanikai, pasakojo Gazo žurnalistas, juokavo, kad iki tikrojo starto Dakaro ralyje V.Žalai po akceleratoriaus pedalu įsuks varžtą, kad šis negalėtų spausti iki dugno. Tačiau į tokį pažadą V.Žala atsakė plačia šypsena: „Aš turiu savo įrankių komplektą, pasireguliuosiu, jeigu reikės“.
Visgi tikėtina, kad rimto remonto „kamanei“ neprireiks. Automobilis iš antro karto užsivedė, ką V.Žala įvertino kaip „labai gerai“, mat dalis atsiėmusių savo bolidus ieškojo virvių ir pagalbos užvedant variklius.
Drauge su „Toyota Hilux“ buvo išsiųstas ir „Scania“ sunkvežimis. Pastarajam, sako komanda, net nereikėjo papildomos pagalbos užvedant variklį.
Sausio 6 d. visi Dakaro dalyviai Limoje pervažiuos simbolinę 40-ojo ralio starto arką ir kelyje į bivuaką Piske turės įveikti 272 km. Iš jų 31 km sudarys pirmasis ralio greičio ruožas Peru smėlynuose.