„Niekada negalvojau, kad ralyje prireiks atlikti tokį manevrą, bet ypatingi laikai reikalauja ypatingų priemonių.
„Kuusamet Rally Elektrėnai" startuosime, bet nefinišuosime. Taupysime komandos resursus. Esame sukaupę pakankamą taškų persvarą čempionate, kad geram sezono finalui užtektų finišo Zarasuose spalio 3 d.
Tačiau pakeistos taisyklės verčia mus atvažiuoti į ralio startą net tuo atveju, jei dalyvauti neketiname – kad neprarastume taškų. Jūs turbūt įsivaizduojate, ką mes apie tai galvojame
Bet jei reikia, tai ir atvažiuosime. Galutinio plano dar nėra, bet galimybė yra. Zarasuose turėsime šansą ir vėl sudėlioti sezono akcentus. Tikimės, kad pavyks“, – socialinėje paskyroje cituojamas V.Žala.
Taupys biudžetą
Netrukus komanda išplatino ir oficialų pranešimą. Jame skelbiama, kad nors toks pasirinkimas skamba gana neįprastai, lenktynininkas teigė, kad šis sprendimas buvo priimtas įvertinus visas aplinkybes ir nusprendus taupyti komandos biudžetą. V.Žala aiškino, kad dabar komandos turimų taškų persvara turnyrinėje lentelėje yra pakankama, kad net ir nefinišavus trečiajame etape metinėje įskaitoje išliktų lyderiais.
„Paskaičiavome, kad jei Zarasuose vyksiančiame etape „suvažiuojame“ pakankamai gerai, tai galime laimėti čempionatą net ir tokiu atveju, jei Elektrėnuose gauname 0 taškų. Žinoma, yra numatytos taisyklės, kad net ir norėdama gauti nulį, komanda vis tiek turi atvažiuoti į lenktynių startą, todėl prie Elektrėnų ralio pirmojo greičio ruožo starto stovėsime ir mes“, – aiškino V.Žala.
Sąlyga pergalei
Lenktynininkas aiškino, kad taisyklėse numatyta, jog vieną iš etapų visiškai praleidusi komanda ne tik negauna taškų už tą etapą, tačiau metinėje įskaitoje negauna ir vieno iš jau įveiktų etapų taškų. V.Žala teigė, kad tokios galimybės prarasti nenori, tačiau dėl neeilinės šių metų situacijos nusprendė pataupyti ir Elektrėnuose tik simboliškai įveikti vieną greičio ruožą.
„Šiemet yra daug neaiškumų dėl rudens, todėl ir komandoje turime daug klaustukų dėl tam tikrų išlaidų. Atsižvelgdami į tai norime pasilikti kuo daugiau atsargos bei pataupyti, nes komandos prioritetas vis tiek išlieka startas Dakare. Visada sakėme, kad klasikiniame ralyje mes treniruojamės prieš didįjį startą. Žinoma, šie kilometrai yra būtini, tačiau tokioje situacijoje reikia elgtis konservatyviai“, – tokį pasirinkimą komentavo „Agrorodeo“ komandos pilotas.
Sumaišties tik daugėja
Vis dėlto nepaisant tokio sprendimo, Elektrėnų ralyje kartu su V.Žala startuos ir šturmanas iš Latvijos Andris Malnieks. Lietuvos lenktynininkas neslėpė, kad nemažai nežinomybės įnešė ir Latvijos vyriausybės sprendimas sprogdinti Baltijos šalių kelionių burbulą, mat tokiu atveju A. Malnieks būtų priverstas po lenktynių dvi savaites būti saviizoliacijoje.
„Andris labai nerimavo dėl tokio sprendimo, tačiau galiausiai Latvijos vyriausybė paskelbė išimtį aukšto meistriškumo sportininkams. Pasinaudodamas šia išimtimi jis galės į Lietuvoje vykstančias varžybas atvažiuoti ir čia būti iki trijų dienų be privalomos dviejų savaičių saviizoliacijos sugrįžus į Latviją“, – aiškino V.Žala.
„Rally Elektrėnai“ vyks rugsėjo 11-12 dienomis, o paskutinysis įskaitinis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas Zarasuose numatytas spalio pradžioje.
Sunkus finansinis klausimas
Kiek anksčiau šią savaitę V.Žala dar svarstė visus scenarijus ir nežinojo, ar dalyvaus ralyje.
„Mes sezono pradžioje žinojome, kad turim biudžetą tik dviem LARČ etapams ir jį sėkmingai išnaudojom. Norint startuoti „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ reiktų maždaug 20 tūkst. papildomų pinigų. Ar pavyks juos rasti, vis dar nėra tiksliai aišku. Galiu pasakyti tik tiek, kad pats važiuoti labai noriu“, – anksčiau šią savaitę sakė V.Žala.
Prioritetas – Dakaro ralis
Dar rugpjūčio viduryje interviu 15min V.Žala teigė, kad visas dėmesys bus skiriamas Dakarui.
Priežastis – labai paprasta: pasiruošimas 2021 m. Dakaro raliui Saudo Arabijoje reikalauja papildomų resursų, taip pat ir finansinių. Todėl išlaikyti du gamyklinius automobilius – ralio „Škoda Fabia“ ir bekelės maratonų MINI – bei atlikti jų techninį aptarnavimą yra per didelis iššūkis tokiomis nenuspėjamomis ekonominėmis sąlygomis.