Vaidotas Paškevičius sako, kad šioms varžyboms ruošėsi gana ramiai, tačiau tuomet planai ėmė griūti. Iš pradžių sportininkas ketino startuoti su šturmanu Edmundu Mockumi. Tačiau iki varžybų likus dviem savaitėms šis patyrė traumą – susilaužė šonkaulį. Kaip sako Vaidotas Paškevičius, tuomet teko imtis viešų šturmano paieškų socialiniuose tinkluose.
Į šią poziciją pretendavo nemažai norinčiųjų, bet realūs kandidatai buvo du – klasikinio ralio šturmanas Dalius Strižanas ir savo pagalbą pasiūlęs Andrius Liškus, kuriam „Baja“ pobūdžio varžybos yra puikiai žinomos. Visgi ir šiam planui buvo lemta subyrėti – prieš pat varžybas Andrius Liškus susirgo, tad Vaidotas Paškevičius į ekipažą pakvietė vis dar nepersigalvojusį Dalių Strižaną.
Nors klasikiniame ralyje Dalius Strižanas jaučiasi kaip žuvis vandenyje ir gali pasigirti šalies ralio čempiono titulu, tačiau ralio reide savo jėgas jam teko išmėginti pirmą sykį.
„Pirmiausia reikėtų padėkoti pagrindiniam mūsų partneriui šiose „Perimetro“ varžybose – kompanijai „Stareka“. Su jų pagalba čia atvažiavome. O pats didžiausias iššūkis buvo rasti šturmaną, nes planą teko keisti net du kartus. Kadangi savo pagalbą buvo pasiūlęs ir Dalius Strižanas, likus paskutinėms dienoms iki varžybų kreipiausi į jį ir jis nusprendė šokti į tą valtį.
Galbūt ta automobilių sporto bendruomenė, kuri nėra iš arti susidūrusi su ralio reidais, o viską stebi tik per mediją, galvoja, kad čia tikrai nieko sunkaus nėra, tačiau Dalius greitai įsitikino, kad čia viskas yra kitaip. Netgi sunkiau nei klasikiniame ralyje. Manau, kad Dalius Strižanas klasikinio ralio lenktynininkams ir šturmanams tikrai papasakos, kaip iš tikrųjų atrodo šturmano darbas ralio reide. Tačiau Dalius yra profesionalas ir sugebėjo greitai adaptuotis prie naujų dalykų. Greičio ruožas po greičio ruožo mes vis greitėjome ir pradėjome rodyti visai neblogą rezultatą“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Vaidotas Paškevičius sako, kad galiausiai komandinis darbas su Daliumi Strižanu davė vaisių. Jų pasirodymas buvo ne tik pažymėtas pergale automobilių įskaitoje, bet duetui pavyko būti absoliučiai greičiausiems dviejuose iš devynių „Perimetro“ greičio ruožų. Vaidotas Paškevičius pabrėžė, kad toks pasiekimas šiais laikais, kai absoliučioje rikiuotėje dominuoja maži, vikrūs ir greiti SSV motobagiai, yra puikus rezultatas.
„Nuo 2019 metų, net ketverius metus laukiau tos akimirkos, kai absoliučiai laimėsime greičio ruožą, lenktyniaudami visureigiu. „Perimetre“ atsiradus SSV klasei tai padaryti yra vis sunkiau. Bagiai yra labai greiti, todėl kovoti su jais važiuojant kėbuliniu automobiliu yra tikrai nelengva. Jie turi pranašumą tiek svoryje, tiek pagreityje, tiek manevringume. Tačiau mums šiemet pavyko laimėti net du greičio ruožus absoliučioje įskaitoje, todėl tai labai nudžiugino ir net kiek nustebino.
Mūsų naujasis pirkinys – „Hummer“ visureigis irgi parodė, kad gali būti labai greitas, tik reikia išnaudoti visas jo galimybes. Neslėpsiu, kad prie rezultato prisidėjo ir nuolatinis dalyvavimas klasikiniame ralyje, kur dažniausiai laukia greitų posūkių grupės. Tokiose vietose ir „Perimetre“ jaučiau, kad važiuojame geru tempu. Klaidų daug irgi nedarėme – per 400 kilometrų greičio ruožų neturėjome jokių incidentų, kurie galėjo turėti blogų pasekmių. Manau, kad tokį rezultatą lėmė visa visuma – tiek patirtis klasikiniame ralyje, tiek puikus automobilis, tiek greitai šio sporto specifiką perpratęs šturmanas Dalius Strižanas“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Tuo metu pats Dalius Stižanas išliko kiek savikritiškas ir tvirtino, kad su visa pagarba žiūri į tuos ralio reido šturmanus, kurie savo lenktynininkams skaito kelio knygas tokio pobūdžio varžybose. Anot jo, Varėnos miškų keliai buvo labai klaidūs, tačiau jo kaip šios disciplinos naujoko klaidas kompensavo solidi vairuotojo Vaidoto Paškevičiaus patirtis.
„Pirma mintis buvo – kur aš papuoliau? Nors pavyko laimėti ir varžybas klasėje, ir net du greičio ruožus absoliučiai, tačiau nežinau, ar norėčiau tai pakartoti. Buvo tikrai labai sunku. Ralio reiduose labai daug kas priklauso nuo šturmano. Reikia beprotiško tikslumo ir atidumo. Toks jausmas, kad tave įmeta į kažkokią taigą ir tu turi rasti iš jos teisingą kelią.
„Kosmosas“, kaip mes lėkėm su tuo „hameriu“. Tarp medžių, tarp kelmų kai kur ir 150 km/val. važiavome. Sėdynėje jautiesi kaip bokso ringe, nuolat purto, krato, informacijos kelio knygoje nesimato. O dar kai dulkės, kai naktis. Sėdi visas šlapias ir įtampoje visus 70-80 kilometrų. Manau, kad aš jau per senas tokioms avantiūroms, bet pabandyti buvo tikrai verta. Beje, Vaidotas sakė, kad Dakare tikrai lengviau nei Varėnoje.
O šiaip Vaidotas tai labai profesionalus. Iškart supratau, kad jis šiame sporte yra vilkas. Jis tuose miškuose tarp gausybės kelių ir keliukų puikiai orientuojasi, mato ir skaito vėžes, puikiai jaučia atstumus, metrus. Ne vieną mano klaidą pačioje pradžioje ištaisė tiesiog pagal nuojautą ir patirtį. O dar tokiais greičiais valdyti tokį visureigį. Tikrai keliu kepurę prieš Vaidotą. Tikras profesionalas“, – įspūdžių po finišo neslėpė Dalius Strižanas.
Vaidotas Paškevičius po šių varžybų jau koncentruoja dėmesį į naują iššūkį – už dviejų savaičių jis su šturmanu Slavomir Volkov ir techniko pozicijoje Tomą Gužauską pakeisiančiu Gyčiu Gaspariūnu iškeliauja į Maroką, kur su „Tatra“ sunkvežimiu lenktyniaus Pasaulio ralio reido čempionato etape ir taip ruošis artėjančių metų Dakarui bei testuos techniką.
Dalius Strižanas poilsio turės taip pat nedaug. Jau kitą savaitgalį jis grįš į „Škoda Fabia R5“ automobilį ir su Giedriumi Notkumi stos prie starto paskutiniame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape Utenoje.