Pavyzdžiui, Vaidoto Žalos, „Agrorodeo“ ekipažo, „Mini“ sugrįžęs į Europą kol kas nebus vežamas į Lietuvą – pirmiausia automobilis pasieks „X-raid“ komandos dirbtuves Frankfurte, o tuomet bus parengtas varžyboms Dubajuje. Nesugrįš ir Antano Juknevičiaus, „Kredos“ komandos, visureigis, mat šis ekipažas pasiruošęs startuoti varžybose Dubajuje ir Abu Dabyje.
Visgi dauguma technikos sugrįš į Lietuvą, o tarp grįžtančių automobilių – ir „iGo2Ddakar“ komandos „Nissan Navara“, pramintas Odisėju. Šis automobilis atlaikė jau tris Dakaro ralius.
Yra ypatingas reikalavimas
Kai kalbama apie Dakaro ralį, daugeliui susidaro įspūdis, jog net norint tiesiog sekti lenktynes iš arti, reikia kaip reikiant bekelės iššūkiams paruošto visureigio. Trejus metus Dakaro karavanui visur iš paskos važiuojanti „iGo2Dakar“ komanda neslepia: pasiruošimo reikia, tačiau automobilis gali būti ir standartinis, svarbiausia – patikimas.
Maždaug 23 tūkstančius kilometrų pačiomis įvairiausiomis sąlygomis Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius, „iGo2Dakar“ projekto iniciatoriai, bei 15min rubrikos GAZAS redaktorius Žilvinas Pekarskas įveikė su lietuviams puikiai pažįstamu „Nissan Navara“ pikapu. Į pirmą Dakaro ralį komanda išplukdė visiškai standartinį, įprastiems keliams tinkamą, automobilį.
„Ir nieko, išmaišėme smėlynus, klampynes, kelius ir keliukus – viską „Navara“ įveikė. Jo pravažumo savybių tikrai pakako tekusiems išbandymams nugalėti, visgi supratome, kad jeigu bekelėje norisi šiokios tokios rizikos ir nuotykių, reikia pasirūpinti ir pikapo patobulinimais“, – pirmąjį, 2018 metų, Dakaro ralį, vykusį Pietų Amerikoje nuo Limos, Peru iki Kordobos Argentinoje, prisiminė M.Plukys.
Visgi ne visiems, panorusiems sekti Dakaro karavaną nuosavu automobiliu, tą daryti leidžiama. Pasak „iGo2Dakar“ komandos, svarbiausia, kad automobilis atitiktų vieną pagrindinių organizatorių reikalavimų – turėtų visų varančiųjų ratų pavarą.
Patirtis daro savo
Tad, pradedant nuo 2018-ųjų, komanda nuolat tobulina savo turimą pikapą. „Nissan“ gavo gervę, padedančią išsikapstyti giliai įklimpus, atsirado vadinamosios smėlio lėkštės, dedamos po ratais, kai esama danga per biri ir „sėdi“ įklimpęs iki tiltų. Taip pat buvo sumontuotas kablys, papildomi „Lazer“ žibintai, įtampos keitiklis, o taip pat – tvirtos dugno apsaugos.
„Jos labai pravertė šiemet Saudo Arabijoje, nes paviršiai, per kuriuos teko važiuoti, buvo labai akmenuoti“, – džiaugėsi M.Plukys, suskaičiavęs, kad su „Nissan Navara“ Saudo Arabijoje nuvažiavo apie 7 tūkst. kilometrų.
A.Laucius prisiminė, kad tie kilometrai nebuvo itin lengvi, tačiau, akivaizdu, patirtis daro savo.
„Net užklimpus smėlynuose buvo aiškūs žingsniai, ką turime daryti, kad išsikrapštytume savarankiškai. Dar labiau sumažindavome padangų slėgį, pasitelkdavome smėlio lėkštes (angl. - sound tracks) ir „Navara“ lengviausiai išsikrapštydavo iš smėlio gniaužtų“, – prisiminė projekto „iGo2Dakar“ fotografas.
Laukia darbai
Nepaisant to, kad „iGo2Dakar“ komanda savo Dakaro automobilį giria, kaip lenktynėms naudojama technika, taip ir ralio akimirkas fiksuojančios komandos bolidas, vos parplaukęs į Europą, bus gabenamas į automobilių dirbtuves. Tiesa, ne remontui.
„Pirmiausia „Navara“ keliauja į oficialių „Nissan“ atstovų „Fakto Autocentras“ rankas – čia automobilis bus patikrintas. Smagu, kad net po trijų Dakaro ralių Odisėjas veikia tiksliai, kaip laikrodis – odometras rodo, kad nuvažiuota jau 70 tūkst. kilometrų, o viskas, ko reikėjo, tebuvo techninės profilaktikos“, – kalbėjo M.Plukys.
Laukia ir tobulinimo darbai, neslepia „iGo2Dakar“ komanda. Tūkstančius nuotraukų, šimtus gigabaitus vaizdo medžiagos per Dakaro ralį ir kitus renginius sukuriantis duetas „Hardman“ dirbtuvėse žada pasirūpinti papildomu akumuliatoriumi.
„Standartinio akumuliatoriaus tam, kad būtų „pamaitinti“ visi prietaisai, kuriuos vežamės drauge, neužtenka. Kadangi Odisėjas yra ir mūsų namai, ir biuras, ir transportas, jis turi tenkinti visus mūsų poreikius“, – aiškina A. Laucius.
Bus pokyčių
Dakaro žurnalistų komanda pripažįsta, kad kol kas apie naują automobilį sunkiausiam pasaulio raliui net nesvarsto, norėtų tik geros stogo bagažinės. Tokia, viena vertus, leistų vežtis daugiau daiktų, antra vertus – suteiktų galimybę įamžinti ralio akimirkas palypėjus aukščiau. Tiesa, vyrai juokauja, kad jeigu pikape pavyks įtaisyti papildomą akumuliatorių, kita modifikacija galėtų būti nebent kavos aparatas.
„Lengviau ir greičiau pabustume arba neužmigtume, kai tenka dirbti daugybę valandų be miego“, – juokauja „iGo2Dakar“ komanda.
Tačiau staigmenų bus. Kol kas visų kortų Dakaro žurnalistų duetas neatskleidžia, tačiau užsimena, kad 2021-aisiais komandoje bus pokyčių. Tiksliau – džiaugsmingų sugrįžimų mat, pasakoja M.Plukys, prie karščiausias naujienas iš smėlynų pranešančios komandos vėl prisijungs operatorius Mantas Vilimas, drauge su „iGo2Dakar“ komanda jau įveikęs vieną Dakarą.