Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui Dakaras baigtas

Po susipažinimo su bekele trečiame greičio ruože, ketvirtame Dakaro ralio etape dalyviai pažindinosi su ja iki pykinimo. Lyderių rikiuotė visose įskaitose persimainė drastiškai, o lietuviams šis etapas sekėsi taip pat skirtingai. O nuo penkto etapo bus galima sekti tik vieno lietuvių ekipažo startus – Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui ketvirtas etapas buvo paskutinis 2017-ųjų Dakare.
„SEAT Leon Dakar“ remontas Dakare
„SEAT Leon Dakar“ remontas Dakare / Vytauto Dranginio nuotr.

Ekipažui reikalai dar iki starto klojosi itin sudėtingai. Kai Dakaro lyderiai jau valgė vakarienę naujame bivake, šie lietuviai dar net nebuvo pradėję važiuoti greičio ruože ir stovėjo remontuodami automobilį. Apie 22 val., jau sutemus, jie pajudėjo į ketvirtą greičio ruožą.

VIDEO: Momentas, kai V.Žala ir S.Jurgelėnas priėmė sunkų sprendimą

Kaip pasakojo S.Jurgelėnas, jie pasinaudojo taisyklių išimtimi ir praleido sudėtingą kopų atkarpą. Tą galima padaryti, tačiau organizatoriai ekipažui skiria 12 valandų baudą. Lietuviai nusprendė, kad 12 valandų bauda yra geriau nei važiavimas naktį per kopas, tad į ketvirto etapo finišą turėjo judėti kitu keliu.

Tačiau net ir toks pasiaukojimas važiuoti naktimis nepadėjo pasiekti finišo. Automobiliui vos startavus ketvirtame greičio ruože, sugedo turbina. Ją pavyko greitai pakeisti, tačiau nuvažiavus dar 50 kilometrų, ji vėl nebeveikė. Važiavimas be turbinos daugiau nei 3 km aukštyje šiuo automobiliu yra nelabai įmanomas ir net suremontavusi automobilį „Agrorodeo“ komanda neturi šansų spėti į ketvirto etapo finišą laiku. Tad sprendimas skausmingas, bet suprantamas – pasitraukti.

VIDEO: „SEAT Leon Dakar“ turbina sugedo prieš pat startą

Paklydo dykumoje

Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas ketvirto etapo bekelę įveikė, tačiau buvo joje gerokai paklydę. Padarius bet kokią navigacijos klaidą, kaip pasakojo A.Juknevičius, teisingiausias būdas yra grįžti atgal prie paskutinio žinomo orientyro ir bandyti važiuoti iš naujo tiksliai pagal kelio knygą. Ketvirtame greičio ruože ekipažas paklydo dykumose, kur dėl dulkių ir minkšto smėlio grįžimas atgal buvo neįmanomas, tad teko su keliomis dešimtimis kitų dalyvių klaidžioti dykumoje ieškant paslėptų kontrolės punktų.

Ką organizatoriai žadėjo – tą ir davė. Dariui buvo toks krikštas, kokie retai būna.

„Ką organizatoriai žadėjo – tą ir davė. Dariui šiandien buvo toks krikštas, kokie retai būna – pirmuose keliasdešimtyje kilometrų praradome trasos orientyrą. Toje pačioje vietoje kokia dar 30 automobilių suko ratus. Vienos lyderių vėžės į vieną pusę, kitos – į priešingą. Manau, daug kas net nerado to pirmojo punkto, kurį mes galiausiai paėmėme“, – iškart po finišo sakė A.Juknevičius.

Finišą ekipažas pasiekė ir užėmė 29-ą vietą, o bendroje įskaitoje smuktelėjo į 21-ą.

Bendroje automobilių įskaitoje lyderių rikiuotė vėl persimainė. Į pirmą vietą įšoko motociklų žvaigždė, pernelyg nežibėjęs vairuodamas automobilį, Cyrilis Despres. Jis, patyręs navigatorius, kartu su šturmanu puikiai gaudėsi klastingose kopų atkarpose ir ne tik aplenkė visus „Peugeot“ komandos narius etape, bet ir tapo lyderiu bendroje įskaitoje.

Kraupią avariją patyrė vienas automobilių įskaitos lyderių Carlosas Sainzas – jis, lėkdamas siauru serpantinų keliu, nulėkė nuo skardžio ir nuskrido keliolika metrų nuo jo vartydamasis.

Incidentas atrodo kraupiai, tačiau nei C.Sainzas, nei jo šturmanas Lucas Cruzas rimčiau nesusižeidė.

C.Sainzas po trečio etapo užėmė antrą vietą bendroje Dakaro įskaitoje. Diena anksčiau iš lenktynių pasitraukė taip pat antroje vietoje buvęs Nasseras Al-Attiyah.

VIDEO: Carloso Sainzo avarija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų