Vandenilinė svajonė – automobilių sportas 2024 metais turės visiškai naują lenktynių seriją

Automobilių sportas yra svarbi technologijų vystymo laboratorija. Lenktyniniai automobiliai gauna daug didesnes apkrovas ir yra naudojami visiškai kitaip, todėl privalo būti labai stiprūs. Be to, viskas čia vyksta žymiai greičiau, o ir taisyklės nėra tokios varžančios. Tai gal automobilių sportas gali išgelbėti vandenilinius automobilius?
Vandenilinis  Hyundai Nexo
Vandenilinis Hyundai Nexo / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Automobilių su vandenilio kuro elementais privalumas yra tai, kad jie gali būti užpildomi per kelias minutes. Tai stipriai pagerina jų praktiškumą. Net jei su pilnais bakais jie negali nuvažiuoti labai toli, vizitai specialiose vandenilio kolonėlėse būtų trumpi. „Toyota“, „Hyundai“ ir keli kiti gamintojai dėjo dideles pastangas, kad pastumtų vandenilinius automobilius į paprastų vairuotojų garažus, tačiau lūžis šioje srityje taip ir neįvyko.

Naujas tyrimas, atrodo, norėtų galutinai užkasti vandenilinę svajonę. Mokslininkai teigia, kad vandenilis švaraus transporto ateityje žymesnio vaidmens nevaidins. Tyrimo autoriai išanalizavo dabartinius rinkos duomenis, taip pat baterijų ir infrastruktūros vystymosi tendencijas, ir pažymėjo, kad vandenilio technologijos juda nepakankamai greitai. Baterijos vystomos žymiai greičiau. Taigi, dabartinės vandenilio kuro elementų problemos niekur nedings.

Kokios problemos? Vandenilio gamyba ir transportavimas yra didžiausi iššūkiai. Vandenilis įprastai gaminamas elektrolizės būdu. Tam reikia energijos, o pats procesas nėra labai efektyvus. Tai reiškia, kad gaunamas kuras (vandenilis) energijos prasme yra žymiai mažiau efektyvus nei elektra, sunaudota jo gamybai. Kitaip tariant, jei tuos pačius kilovatus sumaitintume elektromobiliui, jis nuvažiuotų žymiai toliau nei vandenilinis automobilis su iš tos energijos pagamintu kuru.

Bet gal vandenilio technologijoms reikia gero spyrio? Bekelės elektromobilių lenktynių serijos „Extreme E“ vadovai 2024 metais ketina pristatyti naują lenktynių kategoriją - „Extreme H“. Detalės kol kas nebuvo išryškintos, bet „Extreme H“ bus panaši serija į „Extreme E“. Lenktynės vyks bekele, vietovėse, kurios nukentėjo nuo klimato kaitos. Kiekvieną įgulą sudarys vienas vyras ir viena moteris. Tik baterijos nebus įkraunamos iš tinklo - visureigiai naudos vandenilio kuro elementus.

„Extreme E“ vadovas Alejandro Agagas žino, kad vandenilio kuro elementai yra aršiai kritikuojami. Tačiau „Autocar“ jis teigė, kad elektriniai ir vandeniliniai automobiliai nėra tobuli. Agago nuomone, svarbu vystyti šias technologijas ir pažiūrėti, koks jų derinys ateičiai bus idealiausias.

„Extreme H“ prototipų bandymai turėtų prasidėti kitų metų pradžioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų