Varžybos ant Kupiškio marių ledo viliojo ralio, kroso ir žiedinių lenktynių dalyvius

Praėjęs savaitgalis buvo paskutinis, kurio metu automobilių sporto gerbėjai dar galėjo spėti sudalyvauti varžybose ant ledo. Artėjantį savaitgalį tokių renginių nebeplanuojama arba organizatoriai juos atšaukia, mat temperatūra pakilo ir ledas ėmė minkštėti. Į benuvažiuojantį ledo lenktynių traukinį dar spėjo įšokti kupiškėnai, kurie surengė varžybas ant Kupiškio marių ledo.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Nors skeptikai prieš varžybas kalbėjo, kad Kupiškio marių ledas bus per plonas lenktynėms automobiliais, tačiau jų teorijos nepasitvirtino. Varžybų išvakarėse ledo matavimai parodė, kad ledo storis čia yra net 32 centimetrai, tad organizatoriai užtikrino – lenktynės įvyks.

Kad tokios varžybos sulaukia ypatingo dalyvių dėmesio byloja ir startinis sąrašas. Čia galima surasti Lietuvos ralio, kroso žvaigždžių, sportininkų, kurie dalyvauja žiedinėse lenktynėse, slalomo varžybose ar užsiima šoniniu slydimu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Taigi, ledo lenktynės yra įdomios visiems ir neabejotinai turi savo žavesį. Serviso zonoje žiūrovai galėjo pasisveikinti ir su žymiu Lietuvos ralio lenktynininku Giedriumi Notkumi, susitikti su autokroso čempionais ir prizininkais Simonu Kazbaru bei Egidijumi Kirdeikiu.

Organizatoriai ant ledo suformavo maždaug kilometro ilgio trasą. Joje buvo galima rasti ir apgaulingų posūkių, ir labai greitų tiesiųjų. Dalyviai varžyboms buvo suskirstyti į klases pagal automobilių varančiąją ašį ir naudojamas padangas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pirmiausia organizatoriai startuoti leido visiems, kas naudoja savadarbes arba gamyklines sportines dygliuotas padangas.

Toks sprendimas visiškai logiškas – važiuojantys dygliuotomis padangomis pašiaušia ledo dangą taip, kad ja nesunkiai tampa įmanoma važiuoti ir paprastomis žieminėmis padangomis.

Prie starto vienu metu rikiavosi keturi automobiliai, tačiau čia grupinių startų nebuvo. Dalyviai į trasą buvo išleidžiami intervalais. Bet greitesni sportininkai, startavę vėliau, nesunkiai pavydavo lėtesnius, todėl trasoje žiūrovai išvydo ir lenkimų. Tiesa, čia virė švari kova ir kontaktų tarp automobilių užfiksuota nebuvo.

Visi dalyviai trasą įveikti turėjo du kartus. Abiejų važiavimų laikai buvo sumuojami. Kad būtų dar daugiau lenktyniavimo, organizatoriai surengė ir superfinalą, į kurį pateko po aštuonis, absoliučiai greičiausius dalyvius iš dygliuotų ir nedygliuotų padangų kategorijos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Rezultatai

FWD be dyglių klasėje nugalėtoju tapo V.Junevičius su „Mitsubishi Colt“. Antrą rezultatą parodė analogišką automobilį vairavęs M.Draugelis. M.Čyžas su „Ford Focus“ sugebėjo užsitikrinti trečiąją poziciją.

RWD be dyglių klasėje geriausiai pasirodė panevėžietis G.Zabulionis, vairavęs BMW. Nuo jo kiek atsiliko ir antrą vietą užėmė V.Laužikas, o trečiasis su „ZAZ“ prototipu finišavo daugkartinis panašių varžybų prizininkas D.Draugelis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

AWD be dyglių klasėje nugalėju pripažintas R.Stančikas, kuris aplenkė „Volkswagen Golf“ vairavusį E.Nevulį ir trečioje vietoje įsitvirtinusį S.Kazbarą.

FWD su dygliais klasėje greičiausiai du važiavimus įveikė įspūdingai važiavęs A.Puidokas su „Renault Clio“. Jam įkandin sekė ir antrą bei trečią vietas atitinkamai pasidalijo P.Baltrukėnas ir M.Keliačius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

RWD su dygliais klasėje nepralenkiamas buvo panevėžietis, žiedinių lenktynių dalyvis Darius Jakštonis, kuris ledą skrodė „Honda S2000” automobiliu. Antras čia finišavo M.Gedvygas, o trečias – A.Jačkovas.

AWD su dygliais klasėje triumfavo įspūdingą važiavimą „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu pademonstravęs Giedrius Notkus. Jis už savęs paliko A.Antanaitį ir S.Šenauską.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Trasoje taip pat varžėsi ir tie dalyviai, kurie lenktynėms pasirinko ne įprastas standartines, o savadarbes dygliuotas padangas. Tai tokios padangos, į kurias neretai yra susukama ne keli šimtai, o net pora tūkstančių medvaržčių.

Šioje įskaitoje lyderiu pripažintas P.Šniukas, antrąją vietą užėmė G.Kirdeikis, o trečiosios vietos taurę išplėšė G.Valiukas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Superfinale, kuriame dalyviai lenktyniavo padangomis be dyglių, triumfavo S.Kazbaras. Antrąją vietą iškovojo R.Stančikas, o ant trečios prizininkų pakylos vietos žengė E.Kirdeikis.

Dygliuotų padangų superfinale nugalėtoju tapo G.Notkus, už savęs palikęs „Audi“ vairavusį S.Šenauską bei su „Renault Clio“ visus nustebinusį A.Puidoką.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Organizatoriai taip pat apdovanojo ir jauniausią varžybų dalyvį – vos dvylikos sulaukusį ir ant ledo lenktyniaujantį Haroldą Žalnieriūną.

Taip pat atskiro apdovanojimo nusipelnė ir didžiausią nesėkmę varžybose patyręs sportininkas. Juo pripažintas panevėžietis Artūras Stanys. Autokroso varžybų dalyvis, dar važiuodamas į apšilimo ratą, sulaužė savo automobilio granatą ir iš varžybų pasitraukė joms net neprasidėjus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis