Automobilių sporto gerbėjai ir patys lenktynininkai pasijuto nežinioje. Niekam iš anksto neįspėjus buvo atšauktos varžybos, o trasos veikla – nutraukiama? Panikuoti nereikėtų, ramina VšĮ „Nemuno žiedas“ direktorius Arūnas Samochinas.
Situacija yra tokia, kad pats žiedas veiklos nestabdo. Drifto trasa yra, traukos lenktynės vyks
Trasos tęsia veiklą
„Situacija yra tokia, kad pats žiedas veiklos nestabdo. Drifto trasa yra, joje renginiai vyks, traukos lenktynės vyks ir visos numatytos aikštelės veikia“, – antradienio rytą, po susitikimo su bankroto administratoriumi, sakė trasą valdančios trasos direktorius.
Renginiai negali vykti tik žiedinėje trasoje dėl joje esančių trūkumų. Praėjusį savaitgalį trasą inspektavę Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Saugaus varžybų organizavimo (SVO) specialistai įvertino, jog ši yra nesaugi. Reikia ištaisyti kelis trūkumus: nupjauti žolę, kadangi vietomis ji užstoja atitvarus, sulyginti trasos kraštus su kelkraščiais, nudažyti kraštus balta ištisine juosta, užlyginti trasoje esančias duobes bei ištiesinti prie „Ąžuolo“ posūkio esančius pasvirusius atitvarus.
BaTCC organizatorė Inga Juškevičiūtė pažymėjo, jog šie trūkumai - minimumas, kurį jiems iš SVO pavyko išsiderėti. LASF specialistai savo ataskaitoje pažymėjo, jog viso trasoje reikėtų ištaisyti 20 trūkumų.
„Nemuno žiedo“ bankroto administratorius, UAB „Verslo valdymo ir restruktūrizacijos centras“, įvertinęs LASF pateiktą raštą, ėmėsi griežtų priemonių. Kadangi „Nemuno žiedas“ yra bankrutuojanti įstaiga ir negali investuoti lėšų į trūkumų pašalinimą, jos ūkinė komercinė veikla nutraukiama. Kaip pažymėjo A.Samochinas, tai galioja tik didžiajai žiedinei trasai – visi kiti mažesni renginiai vyks ir toliau.
Į šį raštą greitai sureagavo BaTCC organizatoriai, paskelbę, kad savaitgalį planuotas renginys atšauktas.
„Manau, kažkiek federacija pasikarščiavo – tai nėra trūkumai, kurių negalėtume pašalinti. Bandžiau įtikinti renginio organizatorius, kad čempionatą galima rengti – mano nuomone, trasoje tokio lygio varžybos gali vykti. Tačiau jie kategoriškai atsisakė“, – teigė VšĮ „Nemuno žiedas“ direktorius.
Problema ne nauja
„Vakarykštis raštas mums buvo didelis šokas“, – neslėpė LASF Žiedo komiteto pirmininkas Rimvydas Agurkis. Jo teigimu, trūkumai buvo žinomi ir juos LASF norėjo ištaisyti savo lėšomis, kadangi bankrutuojantis VšĮ „Nemuno žiedas“ skirti pinigų trasos gerinimui negali.
Savaitgalį padarėme pakartotinę trasos inspekciją ir pamatėme, jog dalis atitvarų prie „Ąžuolo“ vos laikosi
„Ruošėmės tuos darbus daryti, trasą atnaujinti. Savaitgalį padarėme pakartotinę trasos inspekciją ir pamatėme, jog dalis atitvarų prie „Ąžuolo“ vos laikosi. Tačiau buvo surasta įmonė, kuri sutvarkytų atitvarus ir ji antradienį turėjo pateikti sąmatą“, – sakė R.Agurkis.
Jis pažymėjo, jog problema su minimais atitvarais nėra nauja. Greta tos vietos teka upelis ir po atitvarais esantis gruntas yra pastoviai plaunamas. Prieš kelerius metus vykusiose Rytų Europos drifto čempionato (EEDC) varžybose būtent šioje vietoje iš trasos išslydęs automobilis peršoko atitvarą ir nugarmėjo skardžiu žemyn.
„Negalime lenktynininkams leisti važiuoti tokioje trasoje: juk automobilis gali lengvai perskristi atitvarus ir nugarmėti į skardį. Dabar tuos atitvarus galima ranka išimti, juos būtina sutvirtinti“, – teigė LASF atstovas.
Bankrotas – vienintelė išeitis
VšĮ „Nemuno žiedas“ per praėjusį dešimtmetį prisirankiojo milijonus eurų skolų, iš kurių neišbrido net ir pasikeitus įmonės vadovybei – 2011 m. prie įstaigos vairo stojo A.Samochinas, pakeitęs Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos taikiniu tapusį Eduardą Jaką. Įstaigos skolos per 5 metus iki dabar valstybiniam sektoriui praktiškai nepasikeitė, tačiau privačiam – beveik išnyko, tad buvo nuspręsta paskelbti bankrotą egzistuojančiai įstaigai ir sukurti naują.
Naujos VšĮ „Nacionalinis žiedas“ dalininkais turėtų tapti Kauno rajono savivaldybė ir Kūno kultūros ir sporto departamentas, tačiau iki sprendimo patvirtinimo liko vienas žingsnis – vyriausybė. Būtent čia birželio 1-ąją
svarstoma, ar steigti naują viešąją įstaigą ir perleisti jai valdyti žiedinių lenktynių trasą.
„Viliuosi, kad šiandien vyriausybė pagaliau priims tą sprendimą. Galvojau, kad naujos VšĮ steigimas yra trumpesnis, bet jis trunka jau pusę metų“, – teigė A.Samochinas.
„Nemuno žiedo“ išgyvenimą pastaraisiais metais lydėjo ne tik džiaugsmai dėl pamažu mažėjančių įsiskolinimų, bet ir dažni priekaištai dėl trasos būklės ar kainodaros. 2013-aisiais „Nemuno žiedas“ taip pat sulaukė analogiškų problemų dėl saugumo ir varžybos čia buvo laikinai atšauktos.
Priekaištų trasai negaili ir kai kurie renginių organizatoriai – ypač kategoriškas yra „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.
„Faktas, kad mes esame pelningiausias „Nemuno žiedo“ renginys, tačiau prasčiausios būklės trasai mokame tokius pat pinigus kaip ir Estijoje, kur trasa – pavydėtina. Įkainiai skiriasi priklausomai nuo to, ar renginys mokamas žiūrovams, ar ne – tokios praktikos nėra nė vienoje aplinkinėje valstybėje. Pačią trasą taip pat prieš kiekvieną renginį turime „pasidaryti patys“, – priekaištus bėrė G.Čenkus, kurio organizuojamas renginys „Nemuno žiede“ vyko gegužės pabaigoje.