Pirmos klaidos kelia šypseną
Prieš daugiau nei tris metus jaunų pirmakursių studentų galvose gimusi autoklubo idėja greitai virto kūnu. Šiandien šie Kauno technikos kolegijos (KTK) studentai jau yra neblogai susipažinę su automobilių sporto virtuve – autoklubas išsiplėtė nuo kelių narių iki 30-ies, turi tris savo rankomis varžyboms parengtus sportinius automobilius. Tačiau KTK Automobilių techninio eksploatavimo studijų programos studento, klubo vadovo Povilo Bonkevičiaus teigimu, didžiausias lūžis įvyko paskutiniais metais.
„Prieš keletą metų, nuėję pas kolegijos direktorių su idėja, gavome pritarimą šiai veiklai ir įkūrėme KTK autoklubą. Kolegija suteikė reikalingas patalpas, nupirko pirmąjį automobilį, pradėjo remti rengiantis varžyboms. Pamažu pradėjo augti ir mūsų tikrųjų narių skaičius, kuriais gali būti kolegijos studentai ir kurių šiandien yra virš 30-ies. Jų tarpe turime net kelias merginas, besidominčias autosportu.
Pirmaisiais metais įsigytą „Honda CRX“ garaže papildė „BMW 318 Compact“. Trečiaisiais veiklos metais įsigijome „Honda Civic“. Taip pat prie mūsų komandos prisijungė ir klubo nariai su savo asmeniniais automobiliais. Tad mūsų komandą šiandien varžybose atstovauja jau net 8 automobiliai.
Jaučiamas didelis skirtumas ir pačioje komandoje. Veiklos pradžioje buvo lengvo chaoso ir daugiau improvizacijos, šiandien esame gerokai paaugę: turime apsibrėžę aiškias vidines taisykles, visi nariai labiau įsitraukę, motyvuoti, siūlo savo iniciatyvas, turi atsakomybes – vieni modernizuoja ir rengia automobilius, kiti atsakingi už padangas, treti už logistiką, dar kiti už garažo ūkinę veiklą ir t.t. Taip dirbdami sutaupome daugiau laiko, kurio dalį skiriame papildomų rėmėjų paieškoms“, - pasakoja studentas.
Pasak P. Bonkevičiaus, studijų KTK metu suformuoti ne tik sportinių automobilių priežiūros ir parengimo varžyboms, bet ir darbo komandoje bei vadybiniai įgūdžiai, kurie leido atsirasti tvarkai ir organizuotumui. Įgyta veiklos patirtis šiandien padeda išvengti pirmaisiais metais daromų klaidų, kurios dabar kelia šypseną.
„Išmokome organizuoti veiklą. Supratome, kad viską reikia tiksliai planuoti, derinti, pasirengti netikėtumams ir galimoms nesėkmėmis trasoje varžybų metu, kai per trumpą laiką reikia ne tik rasti gedimus automobilyje, bet ir juos sutvarkyti. Esame nudegę su detalių trūkumų, kurių nepasiimdavome, nes manydavome, kad jų tiesiog neprireiks. Kartais išvykdavome į kelionę nesuderinę logistikos, todėl tekdavo nakvoti, kur papuola.
Esame nudegę su detalių trūkumų, kurių nepasiimdavome, nes manydavome, kad jų tiesiog neprireiks. Kartais išvykdavome į kelionę nesuderinę logistikos, todėl tekdavo nakvoti, kur papuola
Dabar dirbame kaip komanda: pradedame ruoštis kelis mėnesius prieš varžybas, o ne paskutinę naktį. Pirmiausiai nusprendžiame, kur kokie automobiliai vyks, analizuojame techninius reglamentus, pagal juos parengiame mašinas, patikriname ar viskas galioja, viskas veikia ar vairuotojo ekipiruotė tvarkinga. Apdraudžiame varžybose dalyvaujančius pilotus, perkame licencijas. Galiausiai susideriname logistiką ir einamuosius klausimus: kas bus atsakingas už maistą, nuvežimą ir kitus dalykus. Su kiekvienomis varžybomis tobulėjame ir išmokstame vis ką nors naujo. Gautas žinias stengiamės perteikti jaunesniems klubo nariams, kurių visada laukiame ir kasmet pasipildome, nes nauji kolegijos pirmakursiai mielai prisijungia prie mūsų“, - pasakoja P. Bonkevičius.
Važiuoja trijose disciplinose
KTK autoklubo vadovo teigimu, 2017-ųjų metų komandos tikslas – sudalyvauti kuo daugiau skirtingo tipo varžybų.
„Mūsų šio sezono tikslas – įgauti įvairesnės praktikos, kurią galime gauti, jei dalyvausime kuo daugiau varžybų. Esame studentų komanda, todėl mums svarbu, kad visi klubo nariai pajustų autosporto malonumą, išmėgintų save skirtingose automobilių sporto šakose. Esame suplanavę važiuoti penkiuose mini ralio etapuose, dalyvauti slalomo, greituminio slalomo, kalnų lenktynėse ir „Autoplius.lt Fast Lap“ žiedinėse varžybose, kurių du etapai vyks Estijoje ir Lenkijoje.
Kiekvienai šakai skirtingai ruošiame ir automobilius. Mažiausiai investicijų ir darbo reikalauja slalomas, kur svarbu, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas. Daugiau čia neinvestuojame. Toliau seka mini ralis, kuriame jau reglamentas turi savų techninių niuansų. Pavyzdžiui, turi būti specialūs variklio dangčio ir bagažinės gaubto laikikliai, akumuliatoriaus tvirtinimai. Tačiau nebūtini saugos lankai ar specialios kėdės. Svarbu, kad būtų patogu ir saugu vairuotojui. Žinoma, automobilis turi būti techniškai tvarkingas, gebėti atlaikyti dideles apkrovas.
Visgi didžiausių investicijų reikalauja žiedinės varžybos, kur galioja labai griežtas reglamentas. Reikia atitikti saugumo reikalavimus, detalės turi būti homologuotos. Taip pat yra išvykstamieji etapai. Dalį lėšų skiriame tobulinti automobilius. Šiemet renkame naują variklį, kurį spėsime paruošti antram etapui. Matysime, ar atsipirks mūsų įdėtas darbas į patobulinimus geresniais varžybų rezultatais, tačiau džiaugiuosi, kad dirbame kaip susiformavusi komanda“, - sako jis.
Organizuoja varžybas ir seminarus
Pasak P. Bonkevičiaus, klubo veikla neapsiriboja tik automobilių ruošimu ir dalyvavimu lenktynėse.
„KTK autoklubas ne tik dalyvauja varžybose. Mes organizuojame seminarus skirtus teisėjams, jauniems sportininkams, kolegijos studentams, kuriuose patarimais dalinasi patyrę sportininkai, fizinio rengimo ir autosporto specialistai. Taip pat ir patys organizuojame slalomo varžybas, įvairiais formatais dalyvaujame projekte „Iniciatyvos Kaunui“, organizuojame talkas Nemuno žiedo lenktynių trasoje.
Mūsų tikslas nėra tik daryti kažką, kad taip norime. Stebime Lietuvos automobilių sporto sektorių, matome ką organizuoja Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), kokių renginių trūksta ir pagal savo galimybes stengiamės užpildyti šias spragas. Klubo nariai yra idėjos žmonės, kurie šiandien savo laiką investuoja į praktinių gebėjimų tobulinimą, mus išlaiko ir remia Kauno technikos kolegija bei keli privatūs rėmėjai, už ką esame labai dėkingi, todėl stengiamės sukauptas žinias perduoti ir kitiems, siekiantiems ne tik gauti kuo daugiau skirtingų patirčių, bet ir aukštąjį išsilavinimą. Prie automobilių prabėga visas mūsų laisvalaikis, laikas po paskaitų ir savaitgaliai. Ir tai mums labai patinka. Mes norime tobulėti ne tik kaip sportininkai, bet ir kaip inžinieriai, nes KTK autoklubas tai puiki praktinių įgūdžių tobulinimo bazė, kurios dėka ateityje tikimės rengti varžyboms ne tik savo, bet ir kitų komandų sportinius automobilius, aptarnauti juos varžybų metu, o gal ir pilotuoti juos“, - netolimos ateities planais dalinasi P. Bonkevičius.