„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Verva Street Racing“ fiesta Lenkijoje alsuoja Dakaro lenktynių dvasia

„Verva Street Racing“ renginys Varšuvoje yra tai, ką derėtų pamatyti kiekvienam automobilių ir autosporto gerbėjui. Čia, vos už kelių šimtų kilometrų nuo Lietuvos, vienoje vietoje galima išvysti viską – superautomobilius, visureigius-monstrus, amerikietiškus raumenis, šoninio slydimo ar ralio kroso automobilius, Dakaro lenktynių techniką.
„Verva Street Racing“
„Verva Street Racing“ / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Būtent Dakaro dykumų maratono tematika ir pasirinkta šių metų „Verva Street Racing“ fiestos pagrindiniu motyvu. Čia galima gyvai pasigrožėti „Team Peugeot Total“ komandos „2008 DKR“ automobiliu, kuriuo bus varžomasi 2015-ųjų metų Dakaro lenktynėse.

„Peugeot 2008 DKR“ vairuos legendinis lenktynininkas Carlosas Sainzas, 2010 m. maratono laimėtojas ir penkis kartus motociklų klasės nugalėtojas Cyrilas Despres.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Verva Street Racing“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Verva Street Racing“

Vaikštant tarp gausybės automobilių ir motociklų akis nepraslysta pro Dakaro dykumų maratono herojus, kurie su smėlynais kovoja vairuodami motociklus ir automobilius. Vienas tokių – lenkas Kuba Przygonski, kuris šiemet Dakaro lenktynėse, motociklų įkaitoje finišavo šeštas.

„Iki Dakaro liko dar trys mėnesiai, todėl juos skiriame intensyvioms treniruotėms, fiziniam pasiruošimui. Geriausias pasiruošimas yra dalyvavimas varžybose. Po „Verva Street Racing“ fiestos vyksiu į Maroką, o vėliau į Ispaniją. Lenktynės šiose šalyse yra puiki proga pasitikrinti jėgas. Pernai užėmiau šeštą vietą, todėl sieksiu būti dar greitesnis. Nežinau, galbūt žengsiu ant podiumo. Savo motociklu ir jo paruošimu esu patenkintas“, – apie pasiruošimą Dakaro dykumų maratonui kalbėjo Kuba Przygonski.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Kuba Przygonski
Tomo Markelevičiaus nuotr./Kuba Przygonski

Beje, Kuba Przygonski ne tik lenktyniauja smėlynuose, bet ir užsiima šoniniu slydimu. Lenkas pilotuoja „Toyota GT86“ automobilį, kurio variklis išvysto per 1000 arklio galių. Deja, bet apie Lietuvoje, Kačerginės „Nemuno žiede“ vykstančias varžybas lenkas mažai ką girdėjęs ir Kauno rajone niekada nesilankė.

„Verva Street Racing“ renginyje sutiktas Lenkijos Dakaro komandos kapitonas Jacekas Czachoras atskleidė paslaptį, kaip šios tautos atstovai Dakaro maratone sugeba pasiekti aukštus rezultatus.

„Prieš 14 metų, kai aš pirmą kartą važiavau Dakare, į lenkus buvo žiūrima kaip į kokią egzotiką. Lenkų buvo mažai. Su laiku tobulėjome, įgavome patirties, todėl savo šalies lenktynininkams jau galėjome tą patirtį perduoti. Iš manęs patirties sėmėsi ir mūsų šalies lenktynininkas Krzysztofas Holowczycas, kuriam vėliau pavyko užimti penktą vietą automobilių įskaitoje Dakare.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Jacek Czachor
Tomo Markelevičiaus nuotr./Jacek Czachor

Kuba Przygonskio pradžia irgi buvo pas mus. Čia jis išmoko Dakaro paslapčių. Žinoma, norint važiuoti aukščiausiose pozicijose reikia turėti labai gerai paruoštą techniką. Motociklą gerai paruošti yra lengviau, nei automobilį, bet automobiliu lengviau pasiekti finišą. Taip pat daug priklauso nuo komandos, mechanikų, inžinierių. Prie vieno automobilio dirbo trys mechanikai ir inžinierius ir dar du inžinieriai padėjo visai komandai. Žinoma, reikia treniruotis. Mes, iš karto po Dakaro, išvažiavome į varžybas Rusijoje, vėliau į Dubajų, Katarą. Šiemet jau aštuoneriose lenktynėse dalyvavome“ , – sakė pašnekovas.

Jacekas Czachoras papasakojo, kiek kainuoja dalyvavimas dykumų lenktynėse. Pinigai čia skaičiuojami nebe dešimtimis, o šimtais tūkstančių eurų.

„Turime gerą remėją „Orlen“. Jie iš mūsų nelaukia rezultato kitose varžybose nei Dakaras, nes kitur mes tik treniruojamės. Svarbiau yra užimti aštuntą vietą Dakare, nei pirmą bet kur kitur. Mūsų komandos biudžeto nežinau, bet į mūsų mašiną investuota apie 350 tūkstančių eurų. Dar 100 eurų turime išlaidų kiekvienoms varžyboms. Per metus dviems ekipažams reikia milijono eurų“, – atviravo J.Czachoras.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Adam Malysz
Tomo Markelevičiaus nuotr./Adam Malysz

Lenkijai Dakare atstovauja ir dar vienas žymus lenktynininkas Adamas Malyszas. Jis gali pasigirti ne tik lenktynininko, bet ir kalnų slidinėjimo pasiekimais. Lenkas šioje sporto šakoje buvo nuolatinis prizininkas, ne kartą tapo olimpiniu čempionu, o ant podiumo žengė beveik šimtą kartų. Prieš trejus metus pradėjęs lenktynininko karjerą jis į istoriją įrašė savo pavardę, kai pernai Dakaro ralio finišą pasiekė 13-oje automobilių įskaitos vietoje.

Pergalės kitų metų Dakaro lenktynėse sieks ir keturis kartus šio maratono nugalėtoju tapęs ispanas Marcas Coma. Tiesa, šiemet jam jau nesipriešins Cyrilas Despres, mat jis sės į „Peugeot 2008 DKR“ ir varžysis automobilių įskaitoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Marcas Coma
Tomo Markelevičiaus nuotr./Marcas Coma

„Džiaugiuosi dėl Cyrilo pasirinkimo. Važiuodamas motociklu jis jau viską įrodė. Lenktynės automobiliu jam bus iššūkis, todėl linkiu jam sėkmės. Tikiuosi, kad jis pasieks aukštą rezultatą. Laimėti sieksiu ir aš. Turbūt žinote mano mentalitetą. Aš stengsiuosi kovoti kiekviename greičio ruože, kiekviename metre.

Mano motociklas paruoštas puikiai, aš jį gerai pažįstu. Džiaugiuosi savo karjera Dakare su KTM šeima ir tikiuosi pratęsti pergalių seriją. Dabar dar turime daug padirbėti treniruodamiesi“, – kalbėjo praėjusių metų Dakaro nugalėtojas motociklų įskaitoje Marcas Coma.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų