Kaip pasakojo „Škoda Fabia R5“ vairavęs Giedrius Notkus, pasiruošimas naujam ralio sezonui vyko ne visiškai pagal planą. Nors jis su Daliumi Strižanu prieš ralio čempionato pradžią startavo Visagine, kur turėjo puikią treniruotę, įgyvendinti planą surengti dar vienus testus artėjant „Orlen Lietuva Rally“ varžyboms jam nepavyko. Pasak lenktynininko, komanda visus mechanikų bei laiko resursus metė tam, kad laiku būtų surinktas kito „Viada-Multi FX“ lenktynininko Jono Sluckaus automobilis.
Kaip tvirtino Giedrius Notkus, nors galiausiai pirmasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas Mažeikių apylinkėse jam ir susiklostė sėkmingai, varžybų pradžia nieko gero nežadėjo.
Dar pirmąją dieną ekipažai susidūrė su matomumo problemomis. Dėl labai sausų ir dulkančių žvyrkelių bei visiško vėjo stygiaus lenktyniauti komfortiškai galėjo tik pirmas startavęs Martyno Samsono ekipažas. Visi kiti turėjo stabdyti arba atleisti akceleratorių ten, kur to įprastai nedarytų. Situaciją puikiai iliustruoja Giedriaus Notkaus „Youtube“ kanale publikuotas vaizdo įrašas iš automobilio salone įrengtos kameros.
„Testiniame greičio ruože visai neblogai jaučiausi. Parodėme trečią laiką, atsilikdami nuo lyderių ne tiek ir daug. Tačiau vakariniame, pirmame greičio ruože jau turėjome iššūkių, nes miškingose vietose jau po pirmo startavusio automobilio stovėjo dulkių siena. Du kartus vos nenulėkėm nuo kelio, nes tikrai buvo sunku orientuotis. Stabdyti tekdavo po kelis kartus net tiesiose atkarpose, nes matomumas buvo visai nulinis. Dėl to pirmame greičio ruože praradome pusę minutės ir tai nuteikė mus tam, kad turbūt mes šį ralį laimėti jau nesame pajėgūs.
Tai šiek tiek išmušė iš ritmo ir antrame greičio ruože dar ir padariau „False Start“, gavome dar dešimt sekundžių baudos. Po pirmos dienos nuo Martyno Samsono atsilikinėjome apie 40 sekundžių, o nuo Vlado Jurkevičiaus – 20. Žinoma, gaila, kad teisėjai nepriėmė sprendimo visiems dalyviams leisti startuoti kas dvi minutes, o ne kas minutę. Tai būtų tikrai pagerinę situaciją“, – sakė panevėžietis lenktynininkas Giedrius Notkus.
Antrąją dieną dulkių problema jau buvo kiek mažesnė. Nors žvyrkeliai ir toliau smarkiai dulkėjo, bet atviresnėse vietose lengvas vėjas tas dulkes gana sėkmingai nupūsdavo. Tačiau matomumo problema išliko miškingose vietose.
„Antrąją dieną pavyko laimėti keletą greičio ruožų, buvome gerai nusiteikę. Dulkių nebebuvo tiek daug. Sugrįžome į savo formą ir tikrai buvo gerų momentų. Labai džiaugiuosi, kad pavyko laimėti paskutinį „Power Stage“ ruožą, už kurį duoda papildomų taškų.
Po finišo turėjome visokių niuansų. Mūsų ir dar kelių kitų dalyvių automobiliai buvo išvežti techniniam patikrinimui, svėrimui, tačiau mes buvome ramūs. Jokių priekaištų nesulaukėme. Pagal rezultatą mes buvome klasėje antri, o absoliučiai – treti, tačiau jau po apdovanojimų paaiškėjo, kad Vladui Jurkevičiui skirta 20 sek. bauda už neteisingą greičio gesinimo zonos įveikimą. Tai mus kilstelėjo į pirmąją vietą klasėje ir antrąją absoliučiai. Labai gaila dėl Vlado, bet čia toks sportas, klaidų padarome visi. Mes irgi jų turėjome. Tik gaila, kad viskas paaiškėjo pavėluotai.
Labai džiaugiuosi dėl Martyno Samsono, kad jis puikiai reabilitavosi po savo sveikatos problemų ir pernykščių nesėkmių. Manau, kad mes šiemet jam bandysime kibti į atlapus ir parodysime, kad galime su juo kovoti dėl pirmosios vietos.
O šiaip pats ralis buvo tikrai neblogas. Organizatorius nuo praėjusių metų tikrai patobulėjęs, padaręs išvadas. Servisas buvo įrengtas miesto centre, surengta graži apdovanojimų šventė. Bet viską apkartino gamta, tos dulkės, bei kai kurie teisėjų sprendimai, kurie kiek temdė tą gražų bendrą ralio vaizdą“, – sakė Giedrius Notkus.
Varžybos puikiai susiklostė ir kitam panevėžiečių duetui – Sauliui Trapuilai su Mindaugu Meilūnu. BMW automobiliu lenktyniavęs tandemas savo klasėje iškovojo nugalėtojų titulą, o absoliučioje įskaitoje įsitvirtino 11-oje vietoje. Po pertraukos į ralio trasas grįžęs Saulius Trapuila sako, kad iškovoti pirmąją vietą nesitikėjo. Visą ralį juos už savęs laikė Justas Tamašauskas, tačiau dėl paskutiniame greičio ruože užklupusių techninių problemų lyderis buvo priverstas persekiotojus užleisti į priekį.
„Sugrįžimas buvo tikrai įsimintinas ne tik dėl to, kad laimėjome savo klasėje, bet ir dėl pačių varžybų greičio ruožų. Tikslų sau didelių nekėlėme, bet pamatėme, kad galime būti konkurencingi. Greičio ruožus užsirašėme gana lengvai, dauguma posūkių matosi, nes važiavome palei laukus, pasėliai dar neužaugę, tai daug galėjome matyti. Tačiau kai prasidėjo ralis supratome, kad bus sunkiau, nes stojo dulkės.
Greičiai buvo gana dideli, todėl reikėjo labai atsirinkti stabdymą. Važiuoti buvo tikrai sunku. Greičio ruožai buvo tikrai greiti. Važiavome ir virš 200 km/val. Retai kada tenka važiuoti tokiais greičiais, o čia – praktiškai kiekviename greičio ruože pasiekdavome tarp 180 iki 200 km/val. Mūsų stabdymo kelias ilgesnis nei N ar R grupių automobilių, tai teko būti atsargiems su stabdymu“, – pasakojo Saulius Trapuila, pridūręs, kad po sėkmingo sezono starto dabar visos mintys koncentruotos į kovą dėl sezono nugalėtojo vardo.
Pasak lenktynininko, iki kitų varžybų Kelmėje komandos mechanikai peržiūrės automobilį, sutvarkys nedidelius kosmetinius trūkumus, atsiradusius po pirmojo etapo. Saulius Trapuila tikisi iki tol sudalyvauti ir testuose bei dar geriau prisiminti sportinio automobilio vairavimą.
Dar vienas „Viada-Multi FX“ ekipažas – Jonas Sluckus su Dainiumi Alekna iššūkių turėjo dar prieš varžybas. Po praėjusiais metais patirtos smarkios avarijos Jono Sluckaus „Škoda Fabia R5“ buvo ilgai reanimuojama, itin intensyvi buvo paskutinė pasiruošimo savaitė, o likusius varžtus mechanikai baigė sukti likus penkioms minutėms iki automobilio pastatymo į priešstartinę zoną jau pačiuose Mažeikiuose.
Kaip pasakojo Jonas Sluckus, šiose varžybose jis siekė susigrąžinti pasitikėjimą savimi bei automobiliu ir atgauti formą, nes dėl automobilio remonto tarpsezoniu jis taip ir neturėjo jokių testų. Finišą duetas pasiekė septynioliktoje bendros įskaitos vietoje.
„Mažam stebuklui įvykus atsidūrėme finiše. Ralis buvo geras, bet mums didžiausias iššūkis buvo apskirtai čia startuoti. Pritrūko šiek tiek laiko iki galo susistyguoti mašiną ją surinkus. Dėl to pirmame greičio ruože turėjome problemų, rikiuotėje nukritome žemai ir dėl to buvo sunku vėliau. Teko važiuoti už lėtesnių varžovų per jų sukeltas dulkes. Taigi, teko išsikelti tokį formalų tikslą – tiesiog pasiekti finišą.
Į šias varžybas išvažiavau be jokių testų, su nauju šturmanu Dainiumi Alekna. Dainius tikrai patyręs šturmanas, atidirbo nuostabiai. Tikrai esu jam dėkingas. Taip pat dėkoju ir visai mūsų „Viada-Multi FX“ komandai, mechanikams, kurie įdėjo dideles pastangas, kad mes startuotume. Nors rezultato prasme pasidžiaugti nelabai turime kuo, bet šios varžybos buvo mūsų sugrįžimas į ralį. Dabar ruošimės antram etapui ir jame, tikiuosi, jau būsime greitesni“, – kalbėjo Jonas Sluckus.
Komandinėje „Orlen Lietuva Rally“ įskaitoje „Viada-Multi FX“ ekipažų trijulė iškovojo antrąją vietą ir svarbius taškus į sezono kraitį kelyje link šių metų ralio čempionų vardų.