Daugiausiai buvo tikimasi iš greičiausio „Viada-Multi FX“ ekipažo – Giedriaus Notkaus su Daliumi Strižanu. „Škoda Fabia R5“ automobiliu lenktyniaujantis duetas jau nuo pirmųjų kilometrų ėmė demonstruoti, kad galima kovoti su naujesnės generacijos „Škoda“ čia vairavusiu Vaidotu Žala.
Pirmąją ralio dieną lenktynininkų laukė penki greičio ruožai. Dviejuose iš jų Giedriui Notkui pavyko parodyti geriausią rezultatą, į priekį praleidžiant tik visiškai kito kalibro WRC automobilį vairavusį ir pasitreniruoti čia atvykusį suomį Esapekka Lappi. Po pirmos dienos Giedrius Notkus rikiavosi antroje lietuviškos rikiuotės vietoje, Vaidotui Žalai nusileisdamas vos keturiomis sekundėmis.
„Pirma diena buvo tikrai gera, nes turėjome sausą dangą, gerą orą ir jau žinomus bei anksčiau važiuotus greičio ruožus. Nuojauta sakė, kad galime būti tikrai greiti. Ir apart WRC automobilio mes du greičio ruožus laimėjome. Miesto greičio ruože nuo Vaidoto Žalos atsilikome tik šimtosiomis, todėl ta pirma diena nuteikė labai optimistiškai ir žadėjo intriguojantį rytojų. Tikrai jaučiau, kad mūsų tempas geras ir galime konkuruoti su Vaidotu“, – sakė Giedrius Notkus.
Antrąją ralio dieną dalyvių laukė dar aštuoni greičio ruožai ir du trečdaliai visos ralio distancijos. Tačiau tuomet prasidėjo lietus. Tai reiškė, kad greičio ruožų danga bus gerokai klastingesnė ir reikalaujanti maksimalios koncentracijos. Būtent tai Giedrius Notkus suprato vos išvažiavęs į pirmąjį greičio ruožą antrąją ralio dieną.
„Iš ryto pradėjo lyti. Žinojome, kad laukia nauji greičio ruožai miškuose, kur danga yra slidi. Tikėjomės, to ir planavome važiuoti atsargiau. Septintame greičio ruože, jau trečiame posūkyje po starto slystelėjau. Ten pat slydo ir Vaidotas Žala, ir Nedas Radišauskas. Iš tos situacijos mums pavyko išsisukti truktelėjus rankinį stabdį. Išsilaikėme ant kelio, tačiau turėjome blogą trajektoriją ir tikrai ten praradome keletą sekundžių. Na ir tuomet atsirado noras tas sekundes „atsigroti“. Pradėjome spausti ir viename iš stabdymų pamačiau, kad labai slidu. Per smarkiai paspaudus stabdį pradėjo blokuotis galiniai ratai ir sukti automobilį tarsi su rankiniu stabdžiu. Nuslydome į griovį ir pasikabinome ant dugno. Atbėgo žiūrovai, kurie pririšo virvę, mėgino ištraukti. Ačiū jiems labai, kad jie nenuleido rankų, entuziastingai traukė ir per 11 minučių jiems pavyko mus ištraukti. Galėjome tęsti varžybas, tačiau mūsų rezultatas jau buvo sugadintas“, – pasakojo Giedrius Notkus.
Po tokios nesėkmės Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano duetui liko vienintelė užduotis – mėginti laimėti „Power Stage“ greičio ruožą, už kurį skiriami papildomi penki taškai.
„Po pergrupavimo nukritome į antrą dešimtuką. Kadangi ir toliau lijo lietus, likusius greičio ruožus pasimėginome savo automobilį, kaip jis elgiasi ant tos šlapios dangos, o jau paskutiniame greičio ruože ėjome „Flat Out“. Ir tokia taktika pasiteisino – atvažiavome pirmi Lietuvos įskaitoje ir gavome penkis taškus. Aišku, suomio su WRC mašina neaplenkėme, bet tam pačiam Vaidotui Žalai „įvežėme“ devynias sekundes. Laimėję „Power Stage“ ruožą pasidarėme sau bent jau šiokią tokią kompensaciją už tą nesėkmę griovyje“, – kalbėjo Giedrius Notkus, kuris gavo dar 20 taškų už šeštąją poziciją klasėje.
Pergalė klasėje iš rankų išslydo ir Klaudui Bučinskui su Povilu Gutausku. Abi dienas puikų tempą demonstravęs lenktynininkas jau antrą ralį iš eilės susidūrė su savaime užgęstančio automobilio problema. Galiausiai paaiškėjo, šis atvejis ir viename greičio ruože šiek tiek per daug atsargus važiavimas ant šlapios dangos lėmė tai, jog Klaudo Bučinsko ir Povilo Gutausko tandemas į viršų kėlė ne pirmos, o trečios vietos taures. Iki lyderių jiems pritrūko mažiau nei trijų sekundžių.
„Kova visą ralį buvo itin artima ir karšta. Mus šįkart pavedė automobilis. Devintame greičio ruože vienu metu turėjome jau devynių sekundžių persvarą, o tuomet automobilis ėmė ir užgeso. Tai kol užsivedėme, praradome tas svarbias sekundes. O šiaip esame patenkinti padidėjusiu savo tempu ir ta nežmoniška konkurencija klasėje, kuri verčia važiuoti vis greičiau ir greičiau.
Ant šlapios dangos važiuoti irgi buvo įdomu. Iš pradžių vienoje vietoje taip paslydau, kad paskui visam greičio ruožui įsivariau baimę ir saugojausi. Bet čia laiką praradau dėl savęs, ne dėl automobilio, tai nieko nekaltinu. Tačiau tos trys sekundės varžybų gale buvo labai apmaudus pralaimėjimas. Bet viskas bus gerai, atsigriebsime Rokiškyje“, – įspūdžiais dalijosi Klaudas Bučinskas.
Ralis šįkart komplikuotai klostėsi Jonui Sluckui su Giedriumi Šileikiu. Nors pirmąją ralio dieną ekipažui viskas klostėsi gana sklandžiai, tačiau antra diena buvo kardinaliai priešinga. Šeštadienį ekipažas važiuoti savo tempu negalėjo dėl techninio „Škoda Fabia R5“ gedimo.
„Antrą dieną atsirado pavarų dėžės ir alyvos nuotėkio problemos. Buvo rizika, kad alyva gali papulti ant kolektoriaus, tai tikrai nesinorėjo turėti gaisro. Teko sumažinti tempą ir važiuoti ramiai visus greičio ruožus iki serviso. Praradome nemažai laiko, o po to jau tiesiog nebebuvo tikslo su kažkuo lenktyniauti, tai pabaigėme varžybas labai ramiai“, – sakė Jonas Sluckus.
Komandinėje įskaitoje „Viada-Multi FX“ ekipa pasirodymą baigė antroje vietoje, nuo pirmosios pozicijos atsilikdama vos trimis taškais.