Šiais metais „Viada-Multi FX“ komandos technikos arsenalą papildė du „Škoda Fabia R5“ automobiliai, tad pirmojo ralio čempionato starto laukė tiek patys komandos nariai, tiek ekipos gerbėjai. Visiems knietėjo sužinoti, kaip ekipažams seksis adaptuotis prie technikos tokioje gausioje tiesioginių varžovų rikiuotėje.
Komandos lenktynininkas Giedrius Notkus, susigulėjus mintims po Žemaitijos ralio atviravo, kad lenktyniauti naujuoju automobiliu su kiekvienu kilometru darėsi vis įdomiau, tačiau jo ir Daliaus Strižano duetui nepavyko išvengti klaidų. Galiausiai ekipažo planus sujaukė ir techninės problemos, mat paskutiniame greičio ruože jiems liko tik viena pavara.
„Savo automobilį gavome likus savaitei iki ralio, tai važiuoti su juo teko vos 55 kilometrus. Taigi, to supratimo apie automobilį buvo dar labai mažai. Dėl to Žemaitijoje tie pirmieji kilometrai mums buvo tikrai nedrąsūs. Bandėme suprasti, kaip tas automobilis elgiasi. Nesinorėjo prisidaryti reikalų, nes pavyzdžių yra ir pas kolegas. Kalbėjau su Vytautu Švedu, tai jis prieš startą patarė, kad važiuotume ne dėl „bliūdų“, o dėl malonumo. Jis pasakė, kad tiek metų mums ėjus iki šio malonumo nesugadintume visko per pirmą kartą. Tai man tie Vytauto Švedo žodžiai labai įstrigo. Taigi, nuo pirmų kilometrų nebandžiau lėkti tarsi galvą pametęs. Tempą didinome palaipsniui ir sekėsi visai neblogai.
Tačiau viduryje ralio turėjome kuriozą – po pergrupavimo Kražiuose pavėlavome dvi minutes į startą. Seniai neturėjome tokios klaidos. Gal buvome šiek tiek apimti emocijų, tai kažkaip neapsižiūrėjome. Kadangi nepretendavome į prizininkus tai ta klaida didelės įtakos neturėjo, bet privertė susikaupti. Dalius labai graužėsi dėl tos klaidos, nes tokiems profesionalams kaip mes, tai nėra pateisinama.
Paskutinėje ralio dalyje buvo viskas neblogai. Startavę greičio ruože už kelių posūkių radome kelią užtvėrusį lenkų ekipažą, bet per tarpelį prasmukome. Na o paskutiniame greičio ruože, kai jau atrodė, kad galime patekti į dešimtuką, likus pusei distancijos pradėjo nesklandžiai jungtis pavaros. Galiausiai įkrito laisva pavara ir niekaip negalėjau jokios kitos įjungti. Keletą kartų ilgai stovėdavome, šiaip ne taip įjungdavome penktą, vėliau ketvirtą pavarą ir taip pasiekėme finišą. Taigi, šiokia tokia nesėkmė. Bet dabar mūsų komandos mechanikai peržiūrės pavarų dėžę ir matysime, kodėl taip įvyko. Beje, labai noriu padėkoti mechanikams už tai, kad varžybų metu jie dirbo išties profesionaliai ir nepriekaištingai“, – sakė Giedrius Notkus, kurio debiutas su „Škoda Fabia R5“ pažymėtas dar vienu simboliu – tai buvo šimtasis oficialus panevėžiečio ralis karjeroje.
Kitas komandos ekipažas – Jonas Sluckus su Giedriumi Šileikiu taip pat sėdo prie „Škoda Fabia R5“ vairo. Nors jiems išsikovoti vietos ant prizininkų pakylos irgi nepavyko, tačiau pilotas džiaugiasi Žemaitijoje įgyta patirtimi ir į finišą parvežtu sveiku ir techninių problemų neturinčiu naujuoju automobiliu.
„Labai nudžiugino trasos, nes galvojau, kad tos, kurios važiuojamos du kartus, neatlaikys tiek automobilių. Bet viskas buvo puiku. Aišku, kai nusiritome į rikiuotės vidurį, atsistojome už lėtesnių varžovų ir gavome daug dulkių. Teko anksčiau stabdytis, važiuoti atsargiau. Buvo pora aštrių vietų, bet išsilaikėme ant kelio. Tačiau tai yra ralio dalis.
Į šį ralį išvažiavome optimistinėmis nuotaikomis, bet po antro greičio ruožo supratome, kad trūksta ir susikalbėjimo, ir greičio posūkiuose. Stabdymo taškų irgi dar idealiai neatsirenkame. Antroje dalyje jau pradėjome įsivažiuoti, geriau jaustis, bet jau buvome tokioje situacijoje, kur jau ir dulkės šiek tiek trukdė. Toliau iki finišo važiavome treniruočių režimu, stengdamiesi grįžti į finišą be nuostolių. Esame patenkinti tuo, kaip per trumpą laiką spėjome pasiruošti šioms varžyboms, o viskas dar priešakyje. Antrame etape Viekšniuose jau sieksime įlipti į lietuvišką dešimtuką“, – kalbėjo Jonas Sluckus.
Vienintelis „Viada-Multi FX“ komandos ekipažas, iškovojęs vietą ant „Rally Žemaitija“ podiumo – lietuviškoje 2WD įskaitoje trečiąją poziciją užėmęs Sauliaus Trapuilos ir Mindaugo Meilūno duetas. Jie į ralį grįžo po daugiau nei trejų metų pertraukos, tad komandos vadovas Giedrius Notkus pasidžiaugė tokiomis sėkmingomis sugrįžtuvėmis.
BMW M3 automobiliu lenktyniaujantis Saulius Trapuila tikino, kad tam tikrus dalykus prie vairo reikėjo prisiminti, nes pertrauka buvo išties netrumpa ir nuo ralio jis buvo visiškai nutolęs.
„Tikėjausi, kad bus lengviau. Per tuos metus visi varžovai smarkiai pasistūmėjo į priekį. Šiose varžybose turėjome daug techninių problemų, stenogramos rašymo klaidų. Trečia vieta nėra blogai, bet galima sakyti, kad ją gavome avansu. Kažkas sulūžo, kažkas sudužo, o mes finišavome. Aišku, techninių problemų turėjome ir mes. Pabaigoje automobilis pradėjo nebedirbti, o po finišo ant tralo net nebeužvažiavo. Reikėjo užstumti. Žiūrėsime, kas ten yra, tvarkysim.
Šiaip ralis labai patiko. Negavome daug dulkių. Greičio ruožai labai greiti. Man po pertraukos sakyčiau net per greiti. Gruntas geras, kietas. Tikrai viskas labai puiku. Nekantriai laukiu kito etapo“, – sakė Saulius Trapuila.
Saulius Trapuila sako, kad iki kito Lietuvos ralio čempionato etapo Viekšniuose jis ketina dalyvauti testuose. Tuo metu Giedrius Notkus ir Jonas Sluckus jau rezga gerokai ambicingesnius planus. Jie ketina startuoti Latvijoje, Liepojos apylinkėse vyksiančiame Europos ralio čempionato etape.
Giedrius Notkus prasitarė, kad šiose varžybose stenogramą jam veikiausiai skaitys ne Dalius Strižanas, o šturmanas iš Latvijos Artūrs Šimins, kuris kartu su Latvijos pilotu Ralfu Sirmaciu yra šį ralį laimėjęs 2016-aisiais.