Ralyje dalyvaus ne tik mūsų šalies lenktynininkai, bet ir dalyviai iš Latvijos, Didžiosios Britanijos, Lenkijos, Ukrainos, Rusijos ir Suomijos. Iš viso – 70 ekipažų. Šiame tekste žemiau esančioje apklausoje balsuokite už Lietuvos lenktynininką, kuris, jūsų manymu, bus greičiausias.
4 mėnesiai po „Winter Rally“
Po „Winter Rally“ daugiau nei keturis mėnesius trukusios ramybės visi greičiausi ekipažai pagaliau parodys ką iš tiesų nuveikė per pertrauką, kaip pasikeitė sportinės technikos parkas. Ir, žinoma kokie nauji ekipažai stos į kovą tiek dėl „Rally Žemaitija 2018“, tiek dėl viso čempionato trofėjų.
Kokios didžiausios intrigos? Be abejo, bus įdomu stebėti, kaip Žemaitijos ralyje seksis Suomijos ralio legendai Saku Vierimaa (62), kuris „Citroen DS3 R5“ automobiliu važiuos su šturmanu Mika Rajasalo. Šis veteranas savo karjerą aukščiausio lygio – pasaulio ralio čempionato (WRC) – varžybose pradėjo dar 1984 metais.
Tačiau dar didesnė intriga – vienodais automobiliais „Škoda Fabia R5“ startuosiantys du Dakaro pilotai: Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala. Visą dalyvių sąrašą rasite čia.
Trys lietuviški R5 klasės automobiliai
Jei Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio duetas jau „susigrojęs“, tai Vaidoto Žalos ir jo naujojo šturmano Andrio Malnieko ekipažas pasirodys pirmą kartą. Ar pavyks debiutas?
Benedikto Vanago nuomone, didžiausia Žemaitijos ralio intriga – smarkiai atsinaujinęs Lietuvos lenktynininkų automobilių parkas.
„Be to, tai bus pirmas vasaros sezono etapas, o tai reiškia, kad po žiemos vėl grįžtama prie greičio. Trečias svarbus momentas – naujas padangų naudojimo reglamentas. Visi lenktynininkai važiuos vienodomis vidutinio minkštumo (K6) Pirelli padangomis, jų nebus galima modifikuoti, pagal kilometrų skaičių naudoti ne daugiau 10 vnt.“, – sakė Benediktas Vanagas.
„Be abejo, įdomu, kaip seksis trims Lietuvos ekipažams, lenktyniausiantiems R5 klasės automobiliais. Egidijus Valeiša su Ford Fiesta R5 taip pat yra labai greitas vairuotojas, todėl konkurencija šioje klasėje bus didelė. Be to, įdomus ir automobilių kartų konfliktas: ar technologiškai modernesni, bet ant popieriaus lėtesni R5 automobiliai sugebės aplenkti senuosius Mitsubishi Lancer Evo IX?“, – retoriškai klausė Vaidotas Žala.
Vaidoto teigimu, R5 klasės automobiliai turi 200 Nm mažesnį maksimalų sukimo momentą ir 100 AG mažesnį galingumą. Tačiau sudėtingose trasos vietose (ne tiesiosiose, kur galima važiuoti maksimaliu greičiu), R5 bolidų pranašumas – jų geriau subalansuota pakaba, mažesnis svoris. Taigi konkurencija vyks ne tik tarp pilotų, bet ir tarp skirtingų automobilių kartų.
TAIP PAT SKAITYKITE: Renkamės sportišką automobilį. Kas svarbiau: galia ar sukimo momentas?
L klasės „Mitsubishi“ vairuos Vytautas Švedas, Giedrius Notkus, Linas Vaškys ir daugybė kitų pilotų.
V.Švedo teigimu, lenktynės bus įdomios ir todėl, kad pilotai per keturis mėnesius labai pasiilgo važiavimo žvyru.
„Intrigą kurs ir Vaidotas Žala, ir iš galu varomo BMW į Ford Fiesta R5 persėdęs Egidijus Valeiša. Tačiau tai nereiškia, kad aš sudėsiu ginklus ir iš anksto taikysiuos tik į 5-ąją vietą. Mano nuo 2008 m. vairuojamas Mitsubishi galbūt jau nugyveno savo aukso amžių. Bet tiesesniuose greičio ruožuose, kuriuose mažiau stabdymo-akceleravimo, jis tikrai gali padėti man palaikyti labai greitą tempą“, – sakė septynis kartus Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas.
Žemiau pridedame Žemaitijos ralio žemėlapį.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Rally Žemaitija 2018“ strategai atskleidžia kortas
2017 m. Žemaitijos ralio pamokos
Pernai ralyje „Žemaitija 2017“ didžiausią spartą demonstravo „Mitsubishi Lancer“ automobiliu važiavęs brolių Vaidoto ir Žygimanto Augusto Žalų ekipažas. Jie laimėjo 8 greičio ruožus iš 8. O prieš 9-ąjį GR turėjo net pusės minutės persvarą. Bet prieš startą „Mitsubishi“ ėmė ožiuotis ir neužsivedė. Taip broliai Žalos prarado 5 brangias minutes. Tai – viena iš priežasčių, kodėl V.Žala šiemet įsigijo naują R5 klasės „Škoda Fabia“.
Todėl lenktynėse pergalę šventė latviai – Janis Vorobjovas ir Ivo Pūkis („Mitsubishi Space Star Mirage“).
Žemaitijos ralis pakeitė pavadinimą
„Rally Žemaitija“ nuo šiol savo pavadinime turės ir degalinių tinklo „Viada“ reklamą. „Viada Rally Žemaitija 2018“ krikštatėviu tapęs šio degalinių tinklo vadovas Linas Karlavičius sakė, kad reklaminės kampanijos padidino „Viada LT“ spontaninį žinomumą nuo 35 iki 77 proc.
Panašu, kad degalinių tinklas auditoriją bandys pritraukti ne tik remdamas autosportą, bet ir rengdamas grožio konkursus „Viada Mis Rally Žemaitija“.