Vilkyčių autosporto komplekso istorija: nuo varžybų sąvartyne iki Europos autokroso čempionato etapo

Lietuvos automobilių sporto bendruomenės šiemet laukia neeilinis įvykis. Po ilgos pertraukos Lietuvai suteikta teisė organizuoti Europos automobilių kroso čempionato etapą. Jis bus surengtas birželio 4–5 dienomis Vilkyčių autokroso trasoje. Šiam autosporto kompleksui vadovaujantis Kazimieras Gudžiūnas sutiko papasakoti apie beveik tris dešimtmečius jau siekiančią trasos istoriją.

– Kazimierai, kaip ši trasa atsirado Vilkyčiuose?

– Pati pradžia buvo 1987-aisiais metais. Smėlio karjere buvo įrengtas tarybinio ūkio sąvartynas. Po to tą šiukšlyną mes panaikinome ir ėmėme ruošti ten trasą. Jei neklystu, pirmosios varžybos ten įvyko tais pačiais metais.

Noriu pasidžiaugti, kad nuo to laiko jau prabėgo beveik 30 metų, per kuriuos varžybos buvo organizuojamos kasmet. Nebuvo tokių metų, kad nevyktų renginiai.

Organizatorių archyvo nuotr./Vilkyčių autokroso trasa
Organizatorių archyvo nuotr./Vilkyčių autokroso trasa

Čia organizuodavome autokroso ir ralio kroso varžybas. Tą trasą pamažu gerinome, tvarkėme ir prieš dešimtmetį gavome teisę rengti Šiaurės Europos zonos šalių ralio kroso varžybas.

Prieš trejus metus pradėjome rengti „Rallycross Challenge Europe“ varžybas. Dabar turime teisę rengti ir Europos autokroso čempionato etapą. Ateityje ketiname surengti ir tikrąjį Europos ralio kroso čempionato etapą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Kazimieras Gudžiūnas

– Kaip keitėsi pati trasos konfigūracija nuo pat jos įkūrimo?

– Iš pradžių nebuvo ralio kroso trasos asfalto, taip pat nebuvo asfalto ir starto aikštelėje. Ralio kroso trasa atsirado 1994-aisiais.

Anksčiau autokroso trasa buvo žymiai ilgesnė, apie pusantro ar du kilometrus ilgio. Ji driekėsi per mišką, už kapinių. Tačiau tuomet nebuvo jokios dangos. Važiavome karjerui būdingu gruntu – smėliu bei žvyru. Tais laikais dar lenktyniaudavo sunkvežimiai.

Organizatorių archyvo nuotr./Vilkyčių autokroso trasa
Organizatorių archyvo nuotr./Vilkyčių autokroso trasa

– Kaip Vilkyčių trasa atrodė kitų Lietuvos trasų kontekste?

– Mūsų trasa buvo viena pirmųjų. Tuo metu trasos buvo Šakių rajone, vėliau atsirado Telšiuose, Plungėje. Tarybiniais laikais autokroso trasos dar buvo Marijampolėje, Rokiškyje.

Pirmosios trasos būdavo įrengiamos tiesiog laukuose. Prastumdytos žemės, susmaigstytos vėliavėlės ir taip padaryta konfigūracija. O mūsų trasa tuomet buvo jau kiek geresnė.

Organizatorių archyvo nuotr./Vilkyčių autokroso trasa
Organizatorių archyvo nuotr./Vilkyčių autokroso trasa

Bėgant laikui ją tobulinome. Vėliau pritaikėme ją, jos ilgį, plotį ir konfigūraciją tarptautinėms varžyboms.

Pavyzdžiui ralio kroso čempionatui mūsų trasa iš pradžių netiko, nes buvo per trumpa. Padarę šiuos darbus gavome tarptautinės automobilių sporto federacijos licenciją autokrosui ir raliui krosui.

Organizatorių nuotr./Renginio skelbimas
Organizatorių nuotr./Renginio skelbimas

– Kiek ši trasa užaugino čempionų?

– Mūsų komanda – daug metų yra autokroso ir ralio kroso prizininkų gretose. Aš ir pats kokius penkis kartus esu tapęs čempionu. Laimėjęs esu ir autokroso, ir ralio kroso ir Šiaurės Europos zonos šalių čempionatą.

Aišku, čempionu tampama ne vienoje trasoje. Tačiau nuo šios trasos pradėjo ir sporto meistrais bei čempionais tapo per 20 lenktynininkų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų