Vilkyčiuose – Europos autokroso trileris, kokio nepamena net labiausiai patyrę pilotai

Sekmadienį Vilkyčiuose finišavo visą savaitgalį šiame automobilių sporto komplekse karaliavęs Europos automobilių kroso čempionato antrasis etapas. Šiais metais varžybos buvo išties išskirtinės, o iki raudonumo įkaitusi atmosfera virto pilotų klaidomis bei susirėmimais trasoje, po kurių suplazdėdavo raudonos vėliavos. Tačiau galiausiai sekmadienio vakarą buvo išdalyti šio etapo trofėjai ir suskambo laimėtojų šalių nacionaliniai himnai, rašoma pranešime.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Jeigu pirmąją varžybų dieną, šeštadienį Europos automobilių kroso čempionato dalyviai laikėsi kiek konservatyvesnės taktikos ir buvo užfiksuota vos keletas smulkių incidentų, tai sekmadienis buvo kardinaliai kitoks. Apie tai, kad atmosfera kaista su kiekvienu važiavimu bylojo susidūrimų skaičius – nė vienas pilotas neketino lengvai pasiduoti ir dėl kiekvieno trasos metro virė kova. Ypač daug dramos užfiksuota pirmojoje trasos dalyje iki pirmojo posūkio, kur bagiai išvysto didesnį nei 150 km/val. greitį.

Dėl incidentų varžybas sekmadienį stabdyti teko net dešimt kartų. Tokio įtempto autokroso trilerio nepamena net ir labiausiai patyrę šio sporto vilkai. Visus sportininkus, kurie patyrė avarijas, apžiūrėjo varžybose dirbę medikai, o du pilotus buvo nuspręsta vežti į ligoninę, kad būtų išsamiau patikrinta jų sveikatos būklė. Arši kova prasidėjo dar prieš pusfinalius, mat kiekviena iškovota pozicija reiškė vis geresnę vietą būsimo starto rikiuotėje.

Pirmieji santykius kovoje dėl galutinių pozicijų išsiaiškino Nacionalinių klasių dalyviai. „Super2000“ įskaitoje nugalėtoju tapo galine ašimi varomą „Toyota MR2“ vairavęs latvis Janis Gustanis. Jis už savęs paliko Karolį Petreikį, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Mindaugas Sidabras. Itin nesėkmingai finalas susiklostė Donatui Krasauskui, kurio VAZ per dvi dienas tapo tikru publikos numylėtiniu. Visgi finale lietuvis susidūrė tiek su varžovų atakomis, tiek su technikos kaprizais, todėl rodyti iki tol demonstruoto tempo paskutiniuose ratuose nebesugebėjo.

„SuperCars“ Nacionalinėje klasėje sekmadienį startavo trys dalyviai, kadangi išvakarėse iš kovos dėl pavarų dėžės problemų pasitraukė Audrius Stanis. Tiek pusfinaliuose, tiek finale didesnių intrigų čia neįvyko. Nugalėtoju tapo Eligijus Abartis, kuris lenktyniavo buvusiu Pauliaus Pleskovo „Ford Puma“ automobiliu. Antras finišavo Paulius Šniukas, o trečias pasirodymą baigė Raimondas Monstvila. Intrigos šios klasės finale buvo tik po starto, kai visi trys dalyviai susistumdė trasoje, tačiau vėliau viskas stojo į įprastas vėžes, kuriomis šios klasės įvykiai tekėjo visą savaitgalį.

Naujoje, tik šiemet Europos automobilių kroso čempionate debiutavusioje klasėje „CrossCar“ geriausiai pasirodė prancūzas David Meat. Jis pranoko ispaną Juan Jose Moll Hernandez ir italą Simone Firenze.

„Junior Buggy“ klasėje finalas taip pat buvo ypatingai dramatiškas. Vos jį pradėjus jau pirmame posūkyje susidūrė būrys dalyvių. Po šio incidento net penkis bagius į dalyvių parką teko pargabenti ant krautuvų. Šioje klasėje nugalėtoju tituluotas Čekijos lenktynininkas Arnošt Florian. Latviui Kristianui Grenciui pavyko prasibrauti ant antrosios vietos laiptelio, o trečioje vietoje įsitvirtino Filip Durt.

Renginio plakatas
Renginio plakatas

„Buggy1600“ įskaitoje varžėsi ir keturi lietuviai. Į finalą pavyko prasimušti dviem iš jų – Tomui Zavarskiui ir Sauliui Žundai. Kęstas Krakys pusfinalyje po kontaktų su varžovais sustojo. Varžybos čia pat baigėsi ir Tomui Skrodeniui. Tačiau finalas taip pat pateikė lietuviams nemalonių staigmenų. Starto tiesiojoje po susistumdymo su varžovais ant atitvaro užlėkė ir keletą kartų virto būtent Tomo Zavarskio bagis. Tuo metu lietuvių gretose aukščiausią rezultatą pademonstravo Saulius Žunda, kuris pro šachmatinę vėliavą praskriejo šeštoje vietoje.

„Tikrai buvo nelengva, bet džiaugiuosi rezultatu. Ilgai vargome, kol galiausiai radome tinkamą pakabos nustatymą ir artėjant lemiamiems važiavimams bagį jaučiau vis geriau ir geriau. Varžybos buvo tikrai sunkios, patys matėte, kiek incidentų. Penkiolika metų lenktyniauju bagiais, tačiau neatsimenu tokių varžybų. Tačiau priežasčių ieškoti toli nereikia. Vilkyčių trasa yra tikrai greita, bet ji visuomet tokia ir buvo. O štai technika progresuoja ir kasmet vis greitėja ir viskas galiausiai atsispindi tame pirmame posūkyje, kuriame ir buvo daugiausiai susidūrimų. Niekas nenori užleisti vietos varžovui ir tuomet taip atsitinka“, – po sėkmingo finišo tarp Europos autokroso mohikanų kalbėjo molėtiškis Saulius Žunda.

Šioje klasėje triumfavo Nyderlandų atstovas Bart Van Der Putten. Vokietis Marcus Wibbeler žengė ant antrosios vietos laiptelio, o trečiosios vietos taurė įteikta dar vienam vokiečiui Marvin Holzleitner.

„SuperBuggy“ įskaitoje nugalėtojo laurus iškovojo vokietis Bernd Stubbe. Atitinkamai antrą ir trečią vietas užėmė prancūzas Johnny Feuillade ir olandas Mike Bartelen.

Europos automobilių kroso čempionato etape taip pat vedama ir šalių įskaita. Vilkyčiuose pirmąją poziciją pasidalijo dviejų tautų – Čekijos ir Prancūzijos atstovai. Šių valstybių sportininkai iš viso iškovojo po 94 taškus. Trečioje vietoje su 92 taškais rikiuojasi Nyderlandų rinktinė.

Iš viso Europos automobilių kroso čempionato antrame etape Vilkyčiuose dalyvavo 60 lenktynininkų iš 11 Europos šalių – Ispanijos, Čekijos, Prancūzijos, Nyderlandų, Vokietijos, Latvijos, Lietuvos, Belgijos, Liuksemburgo, Italijos ir Moldovos. Dar 20 sportininkų iš Lietuvos ir Latvijos varžėsi Nacionalinėje klasėje kėbuliniais automobiliais.

Trečiasis Europos automobilių kroso čempionato etapas Joninių savaitgalį dalyvius suburs Vokietijoje, Matschenbergo trasoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis