Vilniuje startavo pirmosios elektromobilių lenktynės

Penktadienis, gegužės 8-oji, įeis į Lietuvos automobilių verslo ir sporto istoriją. 9.30 val. iš Europos aikštės šalia Vilniaus miesto savivaldybės startavo pirmosios šalyje „Lietuvos energija“ įmonių grupės narės UAB „Energijos tiekimas“ ir VšĮ „Autoeventus“ surengtos elektromobilių lenktynės „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“. Vilnius – Palanga“.
Elektromobilių lenktynių startas
Elektromobilių lenktynių startas / Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr.

Prie starto linijos išsirikiavo dešimt ekipažų, kurių narių laukė didesnis nei 300 kilometrų atstumas, ženklinantis šių unikalių lenktynių finišą Palangos centre, J.Basanavičiaus gatvėje.

Pirmosiose elektromobilių lenktynėse panoro varžytis keturi šios rūšies transporto priemonių gamintojai, delegavę penkis elektromobilių modelius – „Volkswagen e-UP“, „Kia Soul Ev“, „Nissan Leaf“, BMW i3 ir „Nissan e-NV200 Evalia“.

Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./Elektromobilių lenktynių startas
Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./Elektromobilių lenktynių startas

Daugiausia automobilių – penkis – vairavo „Nissan“ komandos nariai (po du pirmos ir antros kartų „Nissan Leaf“ ir „Nissan e-NV200 Evalia“), pirmosiose elektromobilių lenktynėse dalyvavo du BMW i3, kitų – po vieną.

Dešimt elektromobilių – optimalus skaičius pirmajam tokiam renginiui. 

„Dešimt elektromobilių – optimalus skaičius pirmajam tokiam renginiui. Juolab, kad visi lenktynėse dalyvaujantys automobiliai pagal varžybų nuostatus privalo būti standartiniai ir nemodifikuoti – tokie, kokius bet kuris pirkėjas gali įsigyti iš bet kurio gamintojo atstovų“, – sakė vienas šių lenktynių organizatorių, „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas. 

Remiantis oficialaus NEDC („New European Driving Cycle“) testo duomenimis, šiuo metu Lietuvoje parduodami elektromobiliai teoriškai gali įveikti nuo 160 km iki 212 km atstumą. Tad visi lenktynių dalyviai iš anksto žinojo, jog vienu įkrovimu Palangos pasiekti nepavyks.

Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./Elektromobilių lenktynių startas
Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./Elektromobilių lenktynių startas

Kokias stoteles pasirinkti? Gal papildomai įkrauti baterijas kažkurioje iš jau veikiančių stacionarių, o gal rinktis įkrovimo tinklą Lietuvoje plėtojančių „Elektromobilių“ ir „Dalaso“ bendrovių specialistų specialiai šioms lenktynėms įrengtą DBT įkrovimo stotelę pusiaukelėje tarp Kauno ir Palangos? Kokį greitį palaikyti, kad mažiau sektų elektromobilių energijos atsargos? 

Tai buvo didysis galvos skausmas trokštantiems pirmiesiems kirsti finišo liniją. Kartu – ir viena lenktynių pagrindinių intrigų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Akimirkos prieš startą
Tomo Markelevičiaus nuotr./Akimirkos prieš startą

Startuoti  pirmiesiems burtai lėmė „Lesto“ ir „Realinija“ komandų ekipažams, vairuojantiems „Nissan LEAF“ ir „Volkswagen e-UP“ elektromobilius. 

Startuoti pirmiesiems pirmosiose elektromobilių lenktynėse – nemenka garbė

„Startuoti pirmiesiems pirmosiose elektromobilių lenktynėse – nemenka garbė, tačiau džiaugtumės dar labiau, jei pirmiesiems pavyktų pasiekti ir šių lenktynių finišą Palangoje“, – pabrėžtinai vieningos nuomonės buvo abu „Lesto“ ekipažo nariai Arvydas Trinkūnas ir Tadas Motiejūnas. 

Antroje poroje startavo abu BMW i3 automobiliai, kuriais varžosi „City Bee“ ir „Krasta auto“ komandų ekipažai Lukas Stefanovičius ir Rolandas Kažimėkas bei Mantvydas Žilinskas su Ilona Steponėne.

Elektromobilių pirmųjų lenktynių startas neapsiribojo tam būtinomis techninėmis procedūromis, o kaip ir dera tokia proga, tapo įsimintina ir įkvepiančia švente ne tik pačių varžybų dalyviams, bet ir palaikyti ateities transporto iniciatorių susirinkusiems vilniečiams, žiniasklaidos atstovams, žinybų ir organizacijų vadovams. 

Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./Elektromobilių lenktynių startas
Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./Elektromobilių lenktynių startas

„Kol kas dar tik svajonė, tačiau tikiu, jog netolimoje ateityje ir Vilniaus gatvėse didžiumą transporto priemonių sudarys elektromobiliai. Juolab, kad tai tikrų tikriausias miesto transportas“, – sveikindamas elektromobilių pirmųjų lenktynių organizatorius ir dalyvius, o kartu ir linkėdamas visokeriopai puoselėti sektiną iniciatyvą, kalbėjo sostinės meras Remigijus Šimašius.  

Merą palaikė ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas, UAB „Lietuvos energija“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Dalius Misiūnas, Susisiekimo ministerijos kancleris Tomas Karpavičius, priminęs, jog greitesnę šios rūšies transporto plėtrą paskatins prieš porą dienų susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus pasirašytas įsakymas, kuriuo patvirtintos viešosios elektromobilių įkrovimo plėtros rekomendacijos ir šalia valstybinės reikšmės kelių numatomų įrengti viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų planas. 

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra – prioritetinė sritis.

„Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra – prioritetinė sritis. Itin svarbu, kad elektromobiliai būtų kuo plačiau naudojami, nes būtent ekologiškos transporto priemonės padės sumažinti naftos produktų vartojimą transporto sektoriuje ir sušvelninti daromą žalą aplinkai, – sakė T.Karpavičius. – Siekiame, kad iki 2025 m. visi įregistruoti nauji elektromobiliai Lietuvoje sudarytų 10 proc. visų per metus parduodamų naujų automobilių“.

Pirmosios elektromobilių lenktynės finišuos Palangoje šios dienos pavakarę. 

Jų rengėjai paruošė nemenką siurprizą ir jauniesiems automobilių sporto entuziastams. Belaukdami elektromobilių lenktynių finišo ir jų nugalėtojų apdovanojimo ceremonijos 4-10 metų berniukai ir mergaitės specialiai įrengtoje „drag“ ir slalomo lenktynių trasose susikaus dėl geriausio vaikiško elektromobilio vairuotojo titulo. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis