Jau varžybų pradžioje, vos paskelbus „Extreme“ klasės grupinį startą, incidentą patyrė du Švedijos sportininkai. Nuvažiavus vos kelias dešimtis metrų nuo starto, toje pačioje vietoje jie abu nesuvaldė savo keturračių ir vertėsi.
Abiems dalyviams prireikė medikų pagalbos ir „vilko medžioklė“ jiems baigėsi vos prasidėjusi. Pirminiais duomenimis, abiem švedams lūžo raktikauliai. Vieno jų traumos kiek sunkesnės, tačiau gyvybei pavojaus nėra. Iš varžybų priversti pasitraukti „Extreme“ dalyviai buvo perduoti medikams ir nugabenti į ligoninę.
„Extreme“ ir „Crossover“ klasėse lyderiauja lietuviai
Vienintelis „Extreme“ klasėje dalyvaujantis lietuvis Mindaugas Lelys šiandien pademonstravo savo sugebėjimus ir užfiksavo antrą rezultatą. Greitesnis už tauragiškį šiandien buvo tik vietos lenktynininkas, rumunas Mircea Muncaciu. Jis į finišą atvažiavo kiek daugiau nei dviem valandomis anksčiau už Mindaugą Lelį.
Nors priekyje lietuvio esantis rumunas sugebėjo atsiplėšti solidžia persvara, tačiau už Mindaugo Lelio nugaros virė veiksmas. Jam įkandin, vos dešimties sekundžių intervalu finišavo kitas Rumunijos atstovas Mihai Concioiu.
Tačiau pats Mindaugas Lelys tikino, kad rezultatų suvestinėje organizatoriai įvėlė klaidą. Anot jo, jis finišą pasiekė pirmasis, ir rumuno rezultatas aukščiau pastarojo atsidūrė per klaidą.
„Crossover“ įskaitoje lietuviai pirmąją dieną pradėjo įvairiai. Geriausiai sekėsi Mindaugui Veiveriui. Jis į finišą atvažiavo greičiausiai ir šiuo metu lentelėje yra klasifikuojamas trečioje pozicijoje. Tačiau Mindaugas Veiveris tikino, kad rezultatų rikiuotėje organizatoriai ir vėl privėlė klaidų, tad jis šiandien turėjo būti klasifikuojamas ne trečioje, o pirmoje vietoje.
„ATV FANAI RACING TEAM“ komandos narys po finišo pasakojo, kad varžybų pradžioje palaikyti sportinio tempo neleido navigacinės problemos.
Iš pradžių tai buvo nesąmonė – navigacija visai pametė satelitus.
„Iš pradžių tai buvo nesąmonė – navigacija visai pametė satelitus. Važiavau tik paskui komandos draugą Tomą tik taip, kad važiuoti, nes visai nežinojau, kur reikia sukti. Po kurio laiko supratau, kad šitaip negalėsiu normaliai važiuoti. Sustojau, įsidėjau kitą navigaciją ir pamačiau, kad stoviu grynai trasoje. Tuo metu pro mane pravažiavo gal 20 motociklų.
Po to jau pradėjau dirbti. Pamažu broviausi į priekį ir pasiekiau upelį, kur stovėjo mano komanda. Jie man pasakė, kad kiti du dalyviai nuo manęs atitrūkę maždaug trimis minutėmis. Ėmiau vytis.
Krūmynuose pasivijau šveicarą. Jis naviguoja gerai, jau pernai tuo įsitikinome. Su juo kaip ir susikooperavome į komandą ir ėmėme dviese važiuoti. Pakeliui papuolė tokie dideli rąstai. Aš užšokau su motociklu, užstrigau, reikėjo pastumti. Šveicaras man padėjo. Tada sustojau aš, padėjau perlipti per rąstus jam. Su juo iki pat finišo atvažiavome kartu, tik prie finišo jis jis pasirinko upės vagą, o aš dar nusprendžiau pavažiuoti krantu, tai aš jį aplenkiau“, – po finišo pasakojo Mindaugas Veiveris.
Į finišą – apdaužytais šonais ir aplamdytais keturračiais
Dešimtoje „Crossover“ įskaitos vietoje atsidūrė kitas „ATV FANAI RACING TEAM“ komandos narys Tomas Kaubrys. Jis nuo klasės lyderio atsiliko 1 val. 5 min. 12-oje vietoje pirmąją dieną baigė tos pačios komandos sportininkas Paulius Vaisneideris.
Tiesa, jis į finišą atvažiavo su šiokiais tokiais nuostoliais – aplamdytu keturračiu ir nubrozdinimais ant kūno. Lietuviui nepavyko išvengti virtimo.
Tačiau virtimo metu linkusios konstrukcinės dalys nebuvo didžiausia problema norint važiuoti greitai. Kone pusę trasos sportininkas įveikė dviem varomais ratais. Taip nutiko todėl, kad nusisuko jo „Can-Am“ pusašis.
„Aš žinojau, kad važiuoju jau su dviem varomais ratais. Stoviu prie kalno, ruošiuosi kilti, matuoju, matuoju, ir man tokia replika iš šalies atskrenda, kad šitoje vietoje vakar virto Mindaugas Lelys. Tokia „gera“ psichologinė pagalba buvo kai žinai, kad tau liko tik viena varoma ašis. Variantų vistiek nebuvo, reikėjo važiuoti. Užvažiavau“, – emocijomis dalijosi Paulius Vaisneideris.
Dar trimis pozicijomis žemiau finišavo ir 50 sekundžių daugiau už Paulių Vaisneiderį trasoje sugaišo komandos „Dakaras“ atstovas Mantas Borisevičius.
Tikėjosi didesnių sunkumų
22-ą laiką ir 1 val. 48 min. 40 sek. „Crossover“ klasės lyderiui nusileido pirmą kartą šioje įskaitoje savo jėgas bandantis „MOTORIDER Racing Team“ sportininkas Adomas Gančierius.
Po finišo jis pasakojo, kad tikėjosi gerokai sunkesnės dienos. Elektrėniškiui pavyko išvengti skaudžių kritimų. Jo vairuojamas „Polaris Sportsman XP1000“ keturratis be jokių problemų atlaikė visus iššūkius, tad ši naktis Adomo Gančieriaus mechanikui nebus bemiegė.
„Kadangi į grupinį startą stojome pagal registraciją, tai aš buvau vienas iš paskutinių, bet jau pirmuose posūkiuose kelis dalyvius aplenkiau.
Paskui pastebėjau, kad kiti pradėjo blogai naviguotis, nusuko ne ten, kur reikia, bet aš nesekiau paskui juos ir nuvažiavau teisingu keliu. Dėl to kurį laiką, gal kokius du šimtus metrų važiavau pirmas, paskui mane aplenkė.
Tuomet vėliau įkritau į kemsyną, kilau į kalną. Vieni prašoko, kiti pradėjo vartytis ir sustabdė visą eismą. Vienus, kurie apvirtę apvažiavau, prasivaliau kelią, kitoje vietoje žiūriu, kad trys švedai apvirtę. Dar jiems tada padėjau, kad greičiau atsilaisvintų kelias. Žodžiu, kokį pusvalandį tikrai praradau. O daugiau viskas gerai.
Kadangi tai dar tik pirma diena, labai norėjau pasaugoti techniką, važiavau protingu tempu.
Kadangi tai dar tik pirma diena, labai norėjau pasaugoti techniką, važiavau protingu tempu. Vietomis aišku buvo galima paspausti, bet nenorėjau nusukti kokią granatą ar pramušti padangą.
Tačiau paskui vienoje vietoje kažkas atsitiko navigacijai, matyt dingo ryšys su palydovais ir ji vis liepė man suktis ratu. Bet po to šiaip ne taip atradau teisingą keliuką ir viskas ėjosi kaip per sviestą. Porą kartų panaudojau „gervę“, bet tai tikrai neužėmė daug laiko.
Savo šios dienos finišu esu patenkintas, bet rytoj bandysiu važiuoti agresyviau, su pirma dalyvių banga. Šiandien nebuvo taip baisu ir sudėtinga, kaip iš pradžių tikėjausi, kad gali būti. Gal buvo kokios keturios vietos, kurios buvo sunkesnės, tačiau tikėjausi daugiau sunkumų. Džiaugiuosi, kad nepridariau darbo mechanikui. Galės jis šiandien pailsėti.
Vienintelis dalykas, ką pažeidžiau, tai atplėštas galinis lankas. Net neįsivaizduoju kur, nes nepajaučiau. Taip pat reikės išvalyti oro filtrą, nes čia prie finišo į upę kai įšokau, galvojau, kad dauboje paskęs motociklas. Vanduo apsėmė beveik iki vairo. Tai tik tokie reikalai iš mechaninės pusės. Daugiau viskas ėjosi su vėjeliu“, – neslėpė geros nuotaikos „MOTORIDER Racing Team“ sportininkas Adomas Gančierius.
Įpusėjus dienai – į serviso zoną
26-as šiandien varžybas baigė komandos „Pagiriniai“ atstovas Girius Čepė. Jis lyderiui nusileido beveik dvi su puse valandos. Kitų šios komandos narių – Daliaus Bitino, Giedriaus Kaminsko ir Valdo Mosteikio rezultatų varžybų organizatoriai bendroje lentelėje iki 17 val. dar nebuvo pateikę. Tačiau jau dabar aišku, kad bent jau Dalius Bitinas pirmąją dieną turėjo problemų, dėl kurių įpusėjęs trasą turėjo neplanuotai sukti į serviso zoną.
„Kylant į kalną vienas dalyvis sustojo, o aš važiavau iš paskos, todėl man nebebuvo kur dėtis, stojau. Kai reikėjo vėl pajudėti iš vietos, šiek tiek permetė keturratį ir virtau. Pasiridenome žemyn porą sykių. Sulinko vairas, vakare žiūrėsime giliau. Dar liko pusė trasos“, – dieną kalbėjo Dalius Bitinas.
Savo situaciją šiose varžybose rimtai susikomplikavo ir dar vienas lietuvis. „ATVFANAI RACING TEAM“ keturratininkas Antanas Kanopkinas taip pat virto. Nors pats sportininkas rimtų sužalojimų nepatyrė, tačiau jo komandos draugų teigimu, keturratis apgadintas gana smarkiai.
Kokie išbandymai lauks išaušus trečiadieniui, dalyviai sužinos tik prieš startą, kuomet organizatoriai jiems atiduos navigacijas su antrosios varžybų dienos trasos maršrutu. Taigi, apie rytojų jo išvakarėse kalbėti neverta. Kol kas aišku tik viena – „Vilko medžioklėje“ „medžiotojų“ lieka vis mažiau.