Virtimus Rokiškyje žiūrovams dovanojo ir „bulių kautynių“, ir autokroso dalyviai

Praėjusį sekmadienį Rokiškio rajone surengtas penktasis iš septynių šiemet numatytų „bulių kautynių“ ir „bulių kroso be kontaktų“ etapas. Dalyviai prie starto stojo jiems jau gerai pažįstamoje Bajorų autokroso trasoje. Renginys sutraukė minias žiūrovų, kuriems dalyviai dovanojo gausybę kvapą gniaužiančių momentų – nuo susidūrimų iki virtimų.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Analogų Lietuvoje neturinčios varžybos kiekviename etape prie starto linijos sutraukia dešimtis dalyvių ir šimtus žiūrovų, tad ne išimtis buvo ir etapas Rokiškyje. „Bulių kautynių“ dalyvių pasirodymą ir „kroso be kontaktų“ važiavimus čia stebėjo gausi žiūrovų minia, saugiai įsitaisiusi ant karjere įrengtos trasos šlaitų.

Standartiškai renginys prasidėjo nuo burtų traukimo ceremonijos. Ši procedūra skirta išaiškinti starto pozicijoms ir tai kiekvieną kartą įneša papildomos intrigos. Čia rikiuotės gale gali atsidurti sezono lyderiai, o lėtesni sportininkai stoti į priekį. Tai visiška priešingybė tam, ką galima išvysti autokroso varžybose, todėl čia gana daug žiūrovų akį džiuginančių momentų įvyksta jau pirmuosiuose ratuose.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Sekmadienio renginį pirmoji pradėjo „bulių kroso be kontaktų“ jungtinė moterų ir jaunių klasė ir čia buvo galima tikėtis puikaus pasirodymo iš perspektyviojo Irmanto Buivydo. Tačiau vaikinas baltą vėliavą turėjo kelti jau pačiame pirmame važiavime – neatlaikė jo technika ir sezono lyderis pasitraukė į žiūrovų gretas.

Tačiau tarp likusių dalyvių intriga virė ne ką mažesnė. Galiausiai čia į lyderio poziciją prasibrovė šiaulietis Dovydas Domarkas. Vaikinui teko atlaikyti nemažą spaudimą iš varžovų, nors finale jam pavyko šiek tiek atsiplėšti nuo persekiotojų. Beje, ant podiumo iš abiejų pusių greta jaunuolio stojo dvi merginos – ne pačią lengviausią dieną trasoje turėjusi Monika Tutinaitė ir paskutiniuose finalo ratuose į trečią vietą pakilusi Reda Vainauskaitė.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje 1,6 nugalėtoju ir vėl eilinį sykį tapo Egidijus Nevulis, kuris, panašu, kitą sezoną galėtų dairytis jau į kitą klasę. Šioje įskaitoje panevėžietis jau yra įrodęs viską ir vargu ar kas sugebės iš jo šiemet atimti absoliutaus sezono nugalėtojo titulą.

Egidijui Nevuliui sekmadienį didžiausia užduotimi tapo ne lenktynės su priekinėse linijose važiuojančiais oponentais, bet su ratu pavytais lėtesniais varžovais. Kaip sakė pats Egidijus Nevulis, lenkti lėtesnį varžovą reikia atsargiai, nes ne visais atvejais lenkiamasis supranta, ką turi daryti, kai jį varžovai lenkia ratu.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Antrąją vietą šiose varžybose iškovojo tarsi iš niekur atsiradęs ir maloniai nustebinęs svečias iš kaimyninės Latvijos Evalds Skrodis. Jis nuo Egidijaus Nevulio finale atsiliko vieno ratu lenkiamo automobilio atstumu.

Trečiąją vietą čia iškovojo varžovams apie save priminęs ukmergiškis Osvaldas Pukėnas. Nors sezono lentelėje jam perspektyvų lipti ant podiumo metinėje įskaitoje, panašu, kad nėra, tačiau dėl atskirų etapų taurių sportininkas pakovoti tikrai gali.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje 2,0 įvykiai klostosi panašiai kaip ir 1,6 įskaitoje. Čia irgi yra užtikrintas lyderis, kuris užėmęs žemesnę nei pirmąją vietą ant podiumo veikiausiai liptų nuleidęs galvą. Tačiau „Vilmers“ komandos atstovui Raimondui Monstvilai ir vėl teko garbė stoti ant aukščiausio laiptelio. Užtikrintai, apskaičiuotai ir protingai važiavęs šiaulietis pelnė dar vieną ne itin sunkią pergalę klasėje ir iškovojo didžiausią taškų skaičių.

Finale Raimondui Monstvilai konkurenciją bandė sudaryti Ugnius Pavilonis, tačiau jo atakos tęsėsi vos keletą ratų. Vėliau atotrūkis tarp dalyvių padidėjo ir lyderis galėjo pamiršti galinio vaizdo veidrodėlius.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Kur kas įdomesnė drama klostėsi dėl trečiosios vietos. Čia kova užvirė tarp Gražvydo Strazdausko ir Deivido Cibulskio. Tiesa, pastarasis dar pirmame važiavime pademonstravo įspūdingą virtimą. Trigubą kūlvirstį padaręs dalyvis, kai bebūtų keista, praktiškai neapgadino savo kovinės technikos ir finale pabandė atakuoti.

Iki finišo likus vos porai ratų jam pavyko aplenkti Gražvydą Strazdauską, tačiau pastarasis jau už kelių šimtų metrų poziciją susigrąžino. Paskutiniame rate Deividas Cibulskis varžovo pavyti jau nebesugebėjo, mat garais apsipylė ir sustojo jo automobilis.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje OPEN intrigos rikiuotės priekyje buvo galima tikėtis iš Lietuvos automobilių kroso čempionato dalyvių, kurie laisvu metu nespjauna ir į kitokio pobūdžio varžybas, Pauliaus Šniuko ir Žilvino Lingės. Kur kas mažiau intrigos liko po to, kai dėl gedimo Žilvinas Lingė pasitraukė ir trasoje Pauliui Šniukui lygiavertės technikos nebeliko. Pirmąją poziciją sportininkas laimėjo jau važiuodamas nebe maksimaliu tempu.

Antrąją vietą klasėje iškovojo panevėžietis Donatas Stašiūnas-Žvėris, kuris šiose varžybose parodė, jog taurę galimą laimėti važiuojant vos keletą ratų per visą dieną.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Dar varžybų pradžioje Žvėris prasitarė apie tai, kad jo „Opel Corsa“ alyvos spaudimo daviklis rodo nepakankamą slėgį sistemoje, todėl jau pirmame važiavime jis iš trasos išvažiavo apsukęs vos vieną ratą. Tuomet dalyvis nusprendė praleisti antrąją kvalifikaciją ir finalinį stalą sužaisti „all in“ ėjimu.

Strategija pasiteisino – iš paskutinės pozicijos startavęs sportininkas rizikavo sugadinti variklį, tačiau sugebėjo pakilti iki antrosios vietos. Tiesa, lenktynininkas pripažino, kad daugiau teko žvalgytis ne į kelią, o į alyvos slėgio parametrus. Trečioje vietoje finišavo panevėžietis Nerijus Baikauskas su „Volkswagen Golf“. Jis, beje, Donatui Stašiūnui buvo tiesiog priverstas nusileisti, kadangi automobilio problemos jam nebeleido važiuoti tokiu tempu, kokį pasiūlė iš paskos jį spaudęs varžovas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Lengvųjų bulių“ įskaitoje žiūrovai galėjo išvysti ir virtimų, ir gausybę susidūrimų, už kuriuos čia teisėjai skiria balus. Šio šou esmė yra sukelti kuo daugiau incidentų trasoje: apsukti, apversti varžovą, o jei yra galimybė, apsiversti ir pačiam be konkurentų pagalbos.

Šioje įskaitoje nugalėtoju tapo Kupiškio „Spartako“ ekipos atstovas Gintautas Baniulis. Šiek tiek mažiau žalos varžovams padarė Linas Sveikackas, o trečiosios vietos taurę iškovojo Gediminas Valiukas. Kone visi „bulių kautynių“ bolidai buvo smarkiai apdaužyti, tad iki kito etapo dalyviams teks nemažai pamojuoti kūju, o kai kam galbūt jau ieškoti ir kitos kovinės mašinos.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Sunkiųjų bulių“ įskaitoje taip pat buvo apstu veiksmo. Tarsi šarvuočiai atrodantys automobiliai vienas kitą trasoje stumdė kiek įmanydami. Žiūrovai čia galėjo išvysti ir tokių epizodų, kai vienas automobilis palenda po kitu.

Šio ekstremalaus sporto, persipinančio su šou, epizodus žiūrovai palydėdavo aplodismentais, o garsiausios ovacijos skambėjo šio etapo nugalėtojui Kasparui Januškai iš Kupiškio. Antroje vietoje pagal surinktus taškus klasifikuotas Tomas Zolubas, o Nerijus Povilaitis prasistumdė kelią iki trečiosios vietos.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Organizatoriai tris dalyvius apdovanojo ir papildomais prizais. Įspūdingiausio virtimo autoriumi tapo Deividas Cibulskis, o gražiausiai paruošto „buliaus“ nominacija atiteko „GAZ M-20 Pobeda“ tanką vairavusiam rokiškėnui Vytautui Vainauskui.

Eglė Kundrotienė pasveikinta už neišblėstantį entuziazmą. Neseniai atžalos susilaukusi moteris ir vėl grįžo ten, kur ją visi buvo įpratę matyti – į autokroso trasą.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Bulių kautynių“ ir „bulių kroso be kontaktų“ sezone liko vos du etapai. Artimiausias iš jų žiūrovus ir dalyvius suburs Šiauliuose. Čia varžybos numatytos rugsėjo 15-ą dieną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų