Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vytautas Švedas: „Lemiamą persvarą įgijau ilguose greičio ruožuose – man jie ir tinka, ir patinka“

Savaitgalį Vytautas Švedas nugalėjo trečiame iš eilės „Saulės ralyje“. Taip pat tai jau antroji iš eilės jo pergalė Lietuvos atvirame ralio čempionate. Darosi aišku – Vytautui ir jo šturmanui Žilvinui Sakalauskui, važiuojantiems nauju „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu šie metai labai sėkmingi.
2011 m. „Saulės ralio“ nugalėtojai - Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas
2011 m. „Saulės ralio“ nugalėtojai – Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas / Organizatorių nuotr.

Pakalbinome Vytautą jau pirmadienį. Išgėrus pergalės šampaną, parsigabenus nugalėtojų taures į Kauną.

Visų pirma, sveikinimai nuo GAZAS.LT! Gražus ralis, nebuvo panašu, kad kažkas tave smarkiai vytųsi. Pirmavai nuo pirmųjų greičio ruožų iki pat finišo. Ar viso ralio metu spaudei „iki dugno“ ar buvo progų ir pasitaupyti?

Vytautas: Maksimaliai susikaupę ir labai greitai stengėmės įveikti antrosios dienos kelis greičio ruožus. Ypač ilguosius, apie 26 km ilgio. Jie buvo labai techniški, daug kartų keitėsi reljefas – keliai siaurėjo, keitėsi danga. Reikėjo keisti važiavimo ritmą. Bet kadangi ilgus greičio ruožus mėgstu, supratau, kad ten buvo puiki proga įgyti lemiamą persvarą. Taip ir atsitiko. Panašus scenarijus kaip šių metų Vilniaus ralyje (Vilniaus ralyje Vytautas didelę persvarą susikrovė taip pat viename iš ilgųjų greičio ruožų, o vėliau važiavo saugiu ritmu – red.past.).

O kada tave pasiekė žinia apie ralyje įvykusias avarijas? Ar po tokios žinios nesinori sulėtinti tempo, nerizikuoti?

Vytautas: Labai gaila, kad taip atsitiko. Labai užjaučiu sužalojimus patyrusius kolegas ir ypač mažametį žiūrovą. Apie Kriptavičiaus avariją sužinojau prieš septinto greičio ruožo startą, o kitą avariją pamačiau tik atvykęs į įvykio vietą ir pamatęs, kad mus stabdo teisėjai.

Tačiau ralis – pavojingas sportas, ne šiaip sau sakoma. Aš pat per ilgus metus išmokau nuo tokių dalykų atsiriboti ir susikoncentruoti į savo darbą. Tai labai svarbu, važiuojant reikia vengti pašalinių minčių, kurios gali sukelti dar didesnių bėdų patiems.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Mitsubishi Lancer Evo X“ – naujas Vytauto Švedo ginklas
„Mitsubishi Lancer Evo X“ – naujas Vytauto Švedo ginklas

Kaip sekasi susidraugauti su nauju automobiliu? Ar jau jo nebegalime vadinti nauju?

Tobulumui ribų nėra, bet jau jaučiuosi pakankamai užtikrintai jį valdydamas. Aišku, dar ieškau sekundžių posūkiuose. Juos, manau, galėčiau įveikti ir greičiau (bet panašu, kad bent Lietuvoje Vytautui tai sekasi atlikti greičiausiai – red.past.).

Ką sako tavo ralio kalendorius, kur toliau lėksi lenktyniauti?

Už dviejų savaičių – Latgalės ralis Latvijoje. Vyksime ten. Vėliau – „Rally Estonia“. Liepos 15-16 dienomis vyksiantis vienas stipriausių ralių mūsų kraštuose. Organizatoriai į jį labai kvietė, net dalį išlaidų padengė – atsisakyti negalėjome.

Beje, komandos vardu turiu pasakyti ačiū mūsų rėmėjams. Be jų net į vietinį raliuką būtų sunku išvažiuoti. Džiaugiuosi, kad Lietuvoje yra žmonių, tikinčių raliu. Taip pat viliuosi, kad jų atsiras daugiau – svajojame apie startus su WRC technika. Jaučiu didelę simpatiją neseniai pristatytam „Volkswagen Polo WRC“. Tikiu, kad pavyks ateityje juo pravažiuoti kokias lenktynes.

P.S. Apie „Saulės ralio“ metu įvykusias avarijas skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos